Naruto ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Vampheir
Posts: 23
Joined: Wed May 30, 2007 12:57

Post by Vampheir »

Koni wrote:Leerlingen in het middelbaar onderwijs die trotse eigenaar van een leerlingenkaart zijn kunnen dankzij Maks! (http://www.leerlingenkaart.be) de eerste 4 volumes van Naruto in het Nederlands winnen.

[size]En een reis naar Disneyland. En andere dingen, maar soit.


Die actie is intussen al even verlopen.
En net als nog iemand hier (ben vergeten wei :p) was Naruto ook mijn eerste manga.
Ik heb hem nu tot volume 11.
Daar bedoel ik mee 1-5 in het nederlands en 8,9 en 11 in het Engels en 10 in het Frans :p
Waar 7 en 6 zyn, die haal ik het liefste by Kana.
Ik weet dat het dom klinkt het zo te kopen maar ik heb ze al volledig online gelezen.


In ieder geval.
Ik ben zeer tevreden met Kana.
Glénat is ook wel een goede uitgeverij maar zei behouden de originele tekens voor de geluidseffecten niet.
En dat vind ik wel jammer (ik heb alles het liefst zo origineel mogelijk!).

Naruto is zeker een aanrader (het is een van de enigste animes die ik helemaal heb gevolgd tot zelfs nu de nieuwe serie Shippuuden uit is!).

Over die andere Manga's en animes.
Tja ik koop en kijk maar wat raak tot ik uiteindelijk "een periode" krijg waar ik één bepaalde serie blijf volgen.

Zo heb ik al mijn Gundam Wing,Gundam Seed,Gundam Seed Destiny,Dn Angel,Fruits basket,Chibi vampire/Karin en Alice 19th periodes gehad (sommige zitten nu in twijfel omdat er al even niets nieuws meer uit is).

Ik vraag me af of ik de enige idioot ben die dat zo regelt :p

Anyways Yeah ik ben dus een niew lid hier :) (wou ik nog effe kwijt)
Ik ben 14 (word pas in december 15 :() ik ben van Dilsen Stokkem (nog mensen van Dilsen hier?) en ben eigenlijk ook nog een newbie op manga en anime gebied.
Daarmee bedoel ik het bezitten ervan.
Want de termen die ermee komen ben ik al zo ongeveer meester.
En ik teken sinds mijn 1ste jaar op het middelbaar ook ontzettend graag gwne art en korte strips.

Maar dat is maar puur plezier hoor!
The road will lead me, destination unknown.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Welkom op het forum Vampheir.

:wink:

PS: Ik zen ook né idioot in die dingen dan zijn we met twee haha J/K..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

Vampheir
Posts: 23
Joined: Wed May 30, 2007 12:57

Post by Vampheir »

lambardi2 wrote:Welkom op het forum Vampheir.

:wink:

PS: Ik zen ook né idioot in die dingen dan zijn we met twee haha J/K..
ha ben je online? das geweldig vanwaar zijt ge? (ik ben duidelijke ne limburger :p)
The road will lead me, destination unknown.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Sending PM....(laten we er geen slowchat van maken ;) ).
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Post by Koni »

Wow, mensen komen over uit het maks! forum...( ikzelf zit daar als konijnemans vooral in paperback)

On topic:
Ik heb zelf volume 1 in het Engels, 2 in het Spaans en 3-5 in het Nederlands... maar ga de serie niet verdervolgen. De serie pakt me niet echt, ik heb veel te weinig feel met de personages.
Drinking with skeletons

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Vampheir, pak alsjeblieft een (veeeeeeeeeeel) kleinere avatar :lol:

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

8) Op andere sites zijn nieuwelingen lastpakken hier pakken de meeste nieuwe uit met één té grote avatar.. 8)
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

Vampheir
Posts: 23
Joined: Wed May 30, 2007 12:57

Post by Vampheir »

barbapapa wrote:Vampheir, pak alsjeblieft een (veeeeeeeeeeel) kleinere avatar :lol:
hehe jah kweet , beetje opvallen :p iedereen moet weten dat ik gearriveerd ben :p... ne ff serieus was myn bedoeling hem kleiner te maken maarja boeie :p

Nu ff on-topic

Ik raad Naruto dus zeker aan , Masashi is bijna als een God voor my wat tekenen betrefd vandaar dat myn stijl iets teveel uitwijkt naar het zijne, wat ik probeer te corrigeren door ze wat iets meer Shoujo gevoeligheid te geven.

Ook de karakters.
Die zijn zeer diepgaand en het is zo verteld dat het nooit verveeld!
The road will lead me, destination unknown.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Naruto is een pak levendiger in die beginvolumes. Zelf zit ik nu aan volume 29, en al de leuke achtergrondherrie lijkt verdwenen. De inrichting van Konoha en andere dorpen maakt Naruto net speciaal. Ik vind dan ook de stijl nu té strak. (Bijna) alle beleving is eruit. Kan ook zijn dat volume 29 gewoon een rotvolume is :wink: .

@Vampheir : ge moogt altijd uw tekeningen eens showen. Ik geloof dat er een topic voor is in Free Talk.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Mja, da hebt ge bij ze allemaal. Bleach, Naruto, Dragonball... in't begin zijn ze speels en "imperfect"; wat het net charme geeft. Maar na een tijd wordt het zo een routine om altijd maar dezelfde dingen te tekenen.
Wederom in dit geval, zijn er maar een paar die fris en origineel blijven. (De gouden 3, imo, Hunter x Hunter, One Piece en Fullmetal)

En toch blijf ik Naruto écht leuk vinden... Deel 2 heeft wel enorm veel tijd nodig om iets neer te zetten; maar achteraf bezien bleef ik het wekelijks met plezier volgen. Ondanks de gebreken die er ontegensprekelijk zijn.

(en ik scoor de gelijkmaker tegen wimpuls 8) )

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Ik heb zo'n voorgevoel dat Mär ook wel bij die gouden 3 mag komen (en in mijn ogen ook Samurai Rising maar bon).
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Post by Koni »

barbapapa wrote:Mja, da hebt ge bij ze allemaal. Bleach, Naruto, Dragonball... in't begin zijn ze speels en "imperfect"; wat het net charme geeft. Maar na een tijd wordt het zo een routine om altijd maar dezelfde dingen te tekenen.
Wederom in dit geval, zijn er maar een paar die fris en origineel blijven. (De gouden 3, imo, Hunter x Hunter, One Piece en Fullmetal)

En toch blijf ik Naruto écht leuk vinden... Deel 2 heeft wel enorm veel tijd nodig om iets neer te zetten; maar achteraf bezien bleef ik het wekelijks met plezier volgen. Ondanks de gebreken die er ontegensprekelijk zijn.

(en ik scoor de gelijkmaker tegen wimpuls 8) )
Met Bleach ben ik nog maar net begonnen en het ligt me wel, maar ik kan me voorstellen dat het uiteindelijk de Inuyasha toer opgaat. Och, we zien wel, nu nog even genieten van de beginvolumes.
Drinking with skeletons

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Laat ik daar nog een owngoal bovenop doen en zeggen dat ge gelijk hebt. In principe spreekt ge mij niet tegen, maar past ge het gewoon in een breder kader 8) . Aniwho, den truk is om uw manga-portefeuille voldoende te differentiëren door zowel de Gouden 3 te kopen als de 'bigger and meaner' shounen. Zeg dat Paul D'hoore het gezegd heeft.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Koni wrote:Met Bleach ben ik nog maar net begonnen en het ligt me wel, maar ik kan me voorstellen dat het uiteindelijk de Inuyasha toer opgaat. Och, we zien wel, nu nog even genieten van de beginvolumes.
Pas op, Bleach is nog altijd wel ok hoor. Al begint het wel stilaan "de verschijnselen" te vertonen.

Maar ik blijf er bij, noch Bleach, noch Naruto zijn ooit écht geniaal geweest. Kwestie van de mindere momenten te relativeren; een soort van "nee hebt ge, ja kunt ge krijgen" mentaliteit heb ik als ik ze lees :P

Vampheir
Posts: 23
Joined: Wed May 30, 2007 12:57

Post by Vampheir »

barbapapa wrote:
Koni wrote:Met Bleach ben ik nog maar net begonnen en het ligt me wel, maar ik kan me voorstellen dat het uiteindelijk de Inuyasha toer opgaat. Och, we zien wel, nu nog even genieten van de beginvolumes.
Pas op, Bleach is nog altijd wel ok hoor. Al begint het wel stilaan "de verschijnselen" te vertonen.

Maar ik blijf er bij, noch Bleach, noch Naruto zijn ooit écht geniaal geweest. Kwestie van de mindere momenten te relativeren; een soort van "nee hebt ge, ja kunt ge krijgen" mentaliteit heb ik als ik ze lees :P
Voor mij is Naruto nog altijd een meesterwerk!
Veel mensen vinden het niks speciaals, maar ik ben daar echt zot van!
Bleach is ook een prachtige reeks!
Inuyasha viel mij wat tegen (geen idee waarom, iedereen vind hem geweldig mahja teveel reclame is altijd slecht) Rurouni Kenshin is nog zoiets.
Dat is nu een manga naar mijn hart.
Ik ben dan ook zeer gevoelig voor manga's met katana's,shuriken,kunai's en die hele hoop, gewoon die tijdlijn is mijn favoriet.
The road will lead me, destination unknown.

Post Reply