Naruto ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Jommeke is gewoon doods. Duidelijker kan niet :?

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

barbapapa wrote:Jommeke is gewoon doods. Duidelijker kan niet :?
Nou het verkoopt wel meer hoe erg is dat :evil: .
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Post by Koni »

Naruto was mijn eerste manga, en ik moet toegeven dat ik het 2 keer heb moeten lezen voor ik alles tot in de puntjes doorhad.
Bij strips als Jommeke of Kiekeboe moet je eigenlijk niet veel naar de prenjes kijken om het verhaal door te hebben, als je de teksballonnetjes alleen leest heb je alles snor. Maar bij manga zit er ook veel informatie in de prenjes verborgen. Moest ik even aan wennen.
Eigenlijk zou je moeten weten hoeveel manga die recensent al achter de kiezen heeft.
Drinking with skeletons

User avatar
yakumo
Posts: 1
Joined: Thu Nov 16, 2006 20:06
Location: Nederland
Contact:

Post by yakumo »

ja, als je niet gewend bent aan manga's, kan het best verwarrend overkomen. Ik denk niet dat het alleen over het tekenwerk gaat, maar ook over de manier van vertellen, en dat niet iedereen meteen een nieuwe cultuur en natuurwetten-no-jutsu als vanzelfsprekend aanneemt, die in Naruto spelen.
Maar goed, dat ligt aan de schrijver van dat stukje uitleg, en wij hebben onze eigen meningen. In ieder geval wordt er netjes en best positief verteld waar Naruto over gaat.
Ik heb geen problemen met Jommeke, trouwens. Daar hield ik vroeger ook van.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Die rascistische jommeke... Mariette die flauwvalt omdat Jommeke met 'negers' in de helicopter zit (uit 'de straalvogel'). Xenofobie ! ongekend is onbemind.. which brings me naadloos naar het 'artikel'.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Wimpuls wrote:Die rascistische jommeke... Mariette die flauwvalt omdat Jommeke met 'negers' in de helicopter zit (uit 'de straalvogel'). Xenofobie ! ongekend is onbemind.. which brings me naadloos naar het 'artikel'.
Haha het is weer laat op het avond...

Nou moest mijn zoon met zo'n raar ding genaamd de straalvogel landen zou dat al een grote reden zijn om verbaasd op te kijken..Oké ik zou wel niet flauwvallen :twisted: .

Nou onze Afrikaanse medemens dat je zo mooi verwoord zouden voor mij toch wel geen reden tzijn om flauw te vallen haha;.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

De NL-Kana-site heeft nu dezelfde layout als de Franse. Er staan ook tekeningen gemaakt door Mangaheuvelaars op :klap:
Is very nice.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Ja ik heb het gezien :P .

Is heel mooi en nu kun je ook vinden waar je de manga kunt kopen wel raar dat Antwerpen er niet bijstaat :P .
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Ik heb Naruto 2 (nu al een tijdje geleden) gelezen en in het begin is het Nederlands inderdaad wel even wennen maar daarna gaat het. Ik ben benieuwd naar volgend volume omdat de zabuza arc dan echt aan de gang is.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Op 8 november 2006 verscheen Naruto 2 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

In het eerste volume lazen we hoe Naruto en z’n vrienden de Ninja Academie doorliepen. We nemen de draad op wanneer hun sensei Kakashi hen nog wat extra proeven doet doorstaan. Maar het is pas nadat ze deze proeven afgerond hebben dat het echte werk begint: missies uitvoeren.

De missie die Kakashi en z’n drie volgelingen moeten uitvoeren is niet van de poes. Een bruggenbouwer heeft hun hulp ingeroepen maar de opdracht blijkt zwaarder dan verwacht. Naruto, Sasuke en Sakura zullen onmiddellijk moeten strijden om in leven te blijven…

Dit tweede volume werpt ons onmiddellijk in de actie die de reeks zal kenmerken gedurende het verdere verloop. Eerst nog wat proeven afwerken om de teamgeest te bevorderen en dan onmiddellijk in het strijdgewoel worden gesmeten.

Dit gevecht zal ook de aanzet zijn om ons meer te leren over de ninjawereld en de verschillende krachten die aangewend worden om tot grote exploten te komen. Meer over chakra komen we echter te weten in het volgende volume!

Naruto bewijst met dit tweede volume dat het een actievolle reeks is die de jeugd enorm zal smaken. Deze reeks heeft geen tien volumes nodig om volledig tot z’n recht te komen. Naruto wordt een instant hit.
motivatiedip. help!

Nightrafe
Posts: 1
Joined: Sun Dec 31, 2006 16:00
Location: Tildonk

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Nightrafe »

barbapapa wrote:Mag ik de spits af bijten?

Ben hem vandaag gaan halen in Hasselt;
vraagje: waar is er in hasselt ne winkel da anime/manga verkoopt?
Image

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Marv »

Nightrafe wrote:
barbapapa wrote:Mag ik de spits af bijten?

Ben hem vandaag gaan halen in Hasselt;
vraagje: waar is er in hasselt ne winkel da anime/manga verkoopt?
In de Paardsdemer straat (tak van die winkelstraat) ligt Wonderland die sinds vorig jaar een enorme uitbreiding hebben gedaan in manga. Een groot rek vol nu ipv een paar laden vroeger.

En dan is er nog eentje in de andere straat die aftakt van de winkelstraat (recht tegenover Wonderland). Die hebben veel minder manga. Ik denk een paar reeksen zoals Boeddha, Naruto, ...
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Op 3 januari 2007 verscheen Naruto 3 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

In het vorige volume werden Kakashi en zijn leerlingen aangevallen door de gevaarlijke Zabuza. Kakashi leek hem gedood te hebben, maar is dat wel zo? In dit derde volume leren onze drie helden omgaan met hun chakra. Boomklimmen leek hen nog nooit zo moeilijk…

Een training dient in de eerste plaats om je voor te bereiden op een gevecht en Naruto, Sasuke en Sakura zullen snel genoeg weer geconfronteerd worden met een strijd op leven en dood om de bruggenbouwer te beschermen. Zullen ze opgewassen zijn tegen hun taak of zal het nogmaals Kakashi zijn die hun hachje moet redden?

Naruto 3 blijft momenten van training afwisselen met actievolle en ingenieuze gevechten. De drie leerlingen beginnen steeds meer hun volle potentieel te gebruiken en evolueren stilaan tot volwaardige ninja’s. Ook hun vriendschap wordt hechter dan ooit in dit derde volume.

Kana levert weer een puike vertaling af, met speciale aandacht voor sommige geluidseffecten die echt wel goed gevonden zijn (ik denk hier bijvoorbeeld specifiek aan het ‘popel popel’). Plaats voor bonuspagina’s was er echter niet. Op naar volume 4!
motivatiedip. help!

User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Post by Koni »

Leerlingen in het middelbaar onderwijs die trotse eigenaar van een leerlingenkaart zijn kunnen dankzij Maks! (http://www.leerlingenkaart.be) de eerste 4 volumes van Naruto in het Nederlands winnen.

[size]En een reis naar Disneyland. En andere dingen, maar soit.
Drinking with skeletons

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Aha ik ga mijn kans eens wagen =D
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

Post Reply