Naruto ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Koen »

Op 5 juni 2009 verscheen Naruto 18 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Naruto en Jiraiya zijn nog steeds op zoek naar Tsunade. Zij werd verkozen tot de nieuwe Hokage en moet Konoha richting geven na de ravage die Orochimaru aanrichtte. Maar Naruto en Jiraiya zijn niet de enigen die op zoek zijn naar Tsunade. Er zijn nog andere ninja’s op zoek naar haar en ook zij doen haar een aanlokkelijk voorstel. Een wel héél aanlokkelijk voorstel…

Terwijl Jiraiya informatie probeert in te winnen over de verblijfplaats van Tsunade werkt Naruto verder aan het onder de knie krijgen van de jutsu die Jiraiya hem probeert aan te leren. Maar dat loopt niet van een leien dakje! Het volume barst volledig los wanneer Tsunade in beeld komt. Haar trieste verleden en boeiende persoonlijkheid maken ook van dit volume weer een aangenaam leesmoment!

Wederom vond ik geen foutjes in deze uitgave van Kana. En ook al kan Kishimoto niet zo goed overweg met de vormen van vrouwelijke personages, ik zeg niet neen tegen Tsunade die ons vanop de cover zwoel aanstaart!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Koen »

Op 4 september 2009 verscheen Naruto 19 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Tsunade staat oog in oog met Orochimaru die haar het voorstel deed zijn door de derde Hokage zwaar beschadigde armen te genezen in ruil voor de herrijzenis van haar broertje en geliefde. Wat zal de beslissing zijn van Tsunade?

Dit volume staat in het teken van wederom een episch gevecht met Orochimaru in een hoofdrol. Deze keer nemen de drie legendarische ninja’s het tegen elkaar op. Een pad, een slak en een slang vechten het uit. Ik weet op wie ik m’n geld zou inzetten! Maar of ik meer geluk in het spel zou hebben dan Tsunade blijft een open vraag… Althans tot het einde van dit negentiende volume van Naruto.

Dit zwaar met actie beladen deel van Naruto leest weer vlotjes weg en Kishimoto laat zien dat zijn palet aan personages rijk gestoffeerd is. Er is hier wederom geen sprake van Sasuke, Sakura, Kakashi,… maar toch blijft de serie meer dan overeind. Nu ja, dat Sasuke en Sakura afwezig blijven kan je bezwaarlijk een verlies noemen… ;-)

Slechts één foutje wist ik te detecteren. In de bonuspagina’s wordt in de tekst gesproken van ‘jin’ en in de bijhorende tabel van ‘kin’.

Toch ook even vermelden dat de “De wereld van Masashi Kishimoto’ weer erg boeiend om volgen is. Als je dat vergelijkt met de verschrikkelijk vervelende blablabla’s die vele shojo mangaka neerpennen… Zeker een meerwaarde!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Koen »

Op 4 december 2009 verscheen Naruto 20 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Naruto en Jiraiya keren met Tsunade terug naar Konoha. Maar hun terugkeer verblijdt niet iedereen. Lee krijgt slecht nieuws te horen van de medische ninja en Sasuka heeft de woorden van zijn oudere broer nog niet verteerd. Hij daagt Naruto uit tot een duel. Het gevecht tussen de twee loopt volledig uit de hand…

Een nieuw deel van het verhaal begint. De zoektocht naar Tsunade zit erop en in dit twintigste volume komen de personages die de voorbije volumes even uit beeld verdwenen weer meer naar voor. Orochimaru blijft echter een gesel…

Ook in dit volume bespeurde ik geen foutjes en Kana blijft nu al enkele volumes lang uitgebreide bonuspagina’s voorzien omtrent de geschiedenis van ninja’s.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Naruto ~[Kana]

Post by NeeNee »

Wow, goed bezig Koen. :)

Nog twee te gaan tegen het weekend. 8)

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Edward »

Je bent mooi aan het bijwerken zo ja;) Top!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Koen »

Sorry, maar dat was het momenteel :o Ben door de voorraad heen! Maar ik hoop natuurlijk snel weer een nieuwe lading te voorzien ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Koen »

Op 6 januari 2010 verscheen Naruto 21 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Sasuke heeft het dorp verlaten. Tsunade wilt dat niet zomaar laten gebeuren maar heeft te weinig effectieven om een groots opgezette zoekactie op touw te zetten. Ze geeft Shikamaru de opdracht een team van genins samen te stellen en Sasuke terug te halen…

In deze nieuwe episode van Naruto krijgen enkele ouwe bekenden van tijdens het chuunin-examen opnieuw een kans hun kunnen te tonen. Shikamaru laat al snel zien dat hij de capaciteiten heeft om een goed leider te worden, maar ook andere leden van het team laten zich opmerken…

Kishimoto kiest in dit volume weer voor wat meer actie, afgewisseld met tactisch vernuft. Ook Naruto 21 vormt weer een vermakelijke lectuur!

Eén klein foutje van Kana op pagina 142 waar aan ‘zelf’ een ‘s’ ontbreekt. Voor de rest geeft de uitgeverij weer heel wat plaats aan fanart. Leuk voor de liefhebbers!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Koen »

Op 3 maart 2010 verscheen Naruto 22 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Chouji beleefde in het vorige volume zijn gloriemoment en in dit nieuwe volume van Naruto krijgt Neji de kans om zich te bewijzen in een gevecht van man tegen man. Zijn tegenstander is echter bijzonder gevaarlijk…

Ondertussen hollen de andere teamleden nog steeds achter Sasuke en de resterende Oto-ninja’s. Maar de vier Oto-ninja’s die Sasuke naar Orochimaru moesten brengen waren ooit met vijf. En in de achtergrond maakt deze vijfde ninja zich klaar om in te grijpen. Blijkbaar was er een gegronde reden dat hij geen deel meer uitmaakte van het team… Dat belooft!

Naruto 22 is grotendeels gewijd aan het gevecht tussen Neji en Kidoumaru. Boeiend gevecht maar wel wat langdradig. Nadien brengt Kishimoto enkele nieuwe elementen aan die je als lezer doen snakken naar het volgende deeltje. En dat is altijd een goed teken.

M’n commentaar op het werk van Kana wordt wat saai. De uitgeverij levert nogmaals een foutloos boekje af. Ze zijn écht zo goed! En dat juichen we uiteraard toe!
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Edward »

Koen wrote:M’n commentaar op het werk van Kana wordt wat saai. De uitgeverij levert nogmaals een foutloos boekje af. Ze zijn écht zo goed! En dat juichen we uiteraard toe!
Eigenlijk is Kana best eentonig he :D :D

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Turvy »

Koen wrote:M’n commentaar op het werk van Kana wordt wat saai. De uitgeverij levert nogmaals een foutloos boekje af. Ze zijn écht zo goed! En dat juichen we uiteraard toe!
Je mag van mij ook elke keer het foutloos is een kus van de (een?) juffrouw voor mij regelen hoor als dat het wat minder saai zou maken ;)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Koen »

Ik had heel mooie en goedkope tulpen gezien in de Colruyt. Ik wou er kopen, maar aan wie geven? Ikke dus naar de rayon met de vrouwen maar die heb ik niet gevonden. Misschien vind ik alsnog m'n gading in een eventuele rayon 'juffrouwen'? Dan breng ik één voor jou mee ook ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Koen »

Op 16 juni 2010 verscheen Naruto 23 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

In het vorige volume werd Kimimaro geïntroduceerd. Veel werd er toen echter nog niet losgelaten over de vijfde van de Oto-ninja’s. En ook in dit volume barst ‘zijn’ gevecht nog niet los. Hier zijn het voornamelijk de gevechten met enerzijds Kiba en zijn viervoeter, en anderzijds Shikamaru die op de voorgrond uitgevochten worden. Ook zij krijgen elk hun Oto voorgeschoteld en zullen hun chakra tot het uiterste moeten aanwenden. Raden jullie ook al wie in het volgende volume zich voluit zal kunnen uitleven tegen Kimimaro?

In de vorige volumes werden de gevechten afgerond alvorens naar het volgende te gaan. In dit volume volgen we tegelijkertijd 2,5 gevechten. Mijn voorkeur ging uit naar het lineaire van de voorgaande volumes, ook al is de afwisseling waarschijnlijk aan te raden.

Naruto blijft als actieshonen overeind. De race om Sasuke terug te krijgen blijft boeiend omdat de verschillende nevenpersonages hun moment de gloire mogen beleven. En de lezer wordt ook verwend door Kana die wederom een foutloos parcours aflevert en ons bovendien nog wat leuk bonusplezier voorschotelt over enkele beruchte ninja’s.
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Berserker500 »

Naruto 24
Onze vrienden krijgen hulp uit onverwachte hoek maar zal het genoeg zijn om hun sterke tegestanders te overwinnen?
Het langverwachte confrontatie tussen Naruto en Sasuke is niet ver af meer. Zal Naruto er in slagen Sasuke te overhalen terug te keren of zal hij geweld moeten gebruiken? In de volgende volume zullen we meer weten.
Last edited by Berserker500 on Sun Sep 05, 2010 14:46, edited 1 time in total.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Koen »

Op 1 september 2010 verscheen Naruto 24 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Het ziet er niet goed uit voor de Konoha-ninja’s. In de nog resterende gevechten lijken ze het onderspit te gaan delven tegen hun respectievelijke tegenstanders die over net dat tikkeltje meer chakra bezitten. Of komt er alsnog hulp uit onverwachte hoek?

Dit is een enorm sterk volume van Naruto. Waar ik in m’n vorige recensie het lineaire verloop nog verkoos, is die voorkeur nu volledig weggeëbd. Kishimoto laat de overgangen tussen de gevechten prachtig verlopen. Bepaalde tussenkomsten zijn ook erg heroïsch en stoer. Ideaal voor een shonen! En we hebben ook iets om naar uit te kijken want het lijkt erop dat we in het volgende deeltje de langverwachte confrontatie tussen Naruto en Sasuke gaan krijgen!

Naruto 24 is een erg sterk volume dat zelfs nog heel wat beters lijkt aan te kondigen! Uitgeverij Kana doet ook haar best om telkens weer foutloze boekjes af te leveren en slaagt daar evenzeer in.
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Berserker500 »

Ik heb mijn post van Naruto nu ook aangepast.
Het is niet altijd gemakkelijk want als ik een spannende volume lees heb nogal dikwijls de neiging om te veel te verklappen.
Als ik weer te ver ga aarzel dan niet om iets te zeggen. :D

Post Reply