Naruto ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
Vampheir
Posts: 23
Joined: Wed May 30, 2007 12:57

Post by Vampheir »

....
:o ....
ben ik al vergete ...wat vind gy van Glénat?
The road will lead me, destination unknown.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

X D... Meende gij da na lol.

Glénat = Traag.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

Vampheir
Posts: 23
Joined: Wed May 30, 2007 12:57

Post by Vampheir »

:?:
Ik haal niet echt veel bij Glénat maar ik heb zo de indruk dat die meer Shoujo uitgeven en Kana meer Shounen, ben daar nooit iets over gaan zoeke mahja wil ik wel ff wete.
Is kana zo een beetje de Nederlands Shounen Jump?
The road will lead me, destination unknown.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Vampheir > Zeker geen schrik hebben te posten, het is een discussieforum dus we moeten niet altijd overeen komen qua mening he ;)

Knack heeft dat nooit geschreven he, dat was maar een voorbeeld, en ik dacht breder in de zin dat het dezelfde mensen zijn die alle Kana manga vertalen. Dus een dt-fout in Naruto betekent dat die evengoed kan voorkomen in Monster of Death Note... Als ik mij daarmee verduidelijk.

Ik vind ook dat Kana het geweldig doet. We mogen ons enorm vereerd voelen dat zij vertalen vanuit het Japans voor zo'n kleine markt als de onze terwijl de Franse vertalingen gewoon voor het grijpen liggen bij hun Franse tak. Fouten neem ik erbij, zoals ik ook vermeld in de recensie, maar ze aanhalen moet kunnen, daarvoor ben ik er ook he :)

En Vampheir, ik zal ook wel fouten maken hoor, zéker op fora of wanneer ik mijn teksten gewoon snel snel typ zonder ze na te lezen. Dus je moet hier geen schrik hebben dat ik je posts ga ontleden en je op elke fout ga wijzen ;)
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Glénat = Traag omdat een bepaalde manga wel heel lang op zich laat wachten genaamd 20th Century Boys.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Toch even vermelden dat in de laatste Kana manga's ook Miles Translations wordt vermeld als extra eindredactie (zij checken bv. de medische terminologie waarover Turvy het al had in de Monster thread). Misschien zorgt deze extra stap in het proces voor nóg minder schrijffouten (want ik wil toch wel eens benadrukken dat de fouten die ik vind echt wel op één hand te tellen zijn... en er zijn nu toch al een twintigtal Kana manga's verschenen).
motivatiedip. help!

Vampheir
Posts: 23
Joined: Wed May 30, 2007 12:57

Post by Vampheir »

hehe alle dan ik heb gene schrik meer :P

20th century boy?
Die heb ik wel zien liggen, isdat een goede manga?

Ook Dn Angel, ik begrijp wel iets niet goed.
Waarom vallen Dark en Krad elkaar steeds maar aan?
Oke dat zijn antagonisten, maar er zit niet echt een verleden achter.

Ik vind Naruto zo geweldig omdat bijna ieder character een gegrond motief heeft voor zyn gedrag ^^

Als ik moet gaan wachten tot die auteur eindelijk besluit nrml te doen en de boel es op gang te zetten...
The road will lead me, destination unknown.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

20Th Century boys is schitterend check de review maar eens van Koen.

Het enigste nadeel is dat het heel traag word uitgegeven.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Er stond trouwens een advertentie voor Naruto in het Nieuwsblad vandaag. 'Naruto, jouw favoriete held in manga!'.

effe verder stond er dan weer een enorme adverentie voor Jommeke :roll:

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Goed nieuws toch :).
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Vampheir wrote:hehe alle dan ik heb gene schrik meer :P

20th century boy?
Die heb ik wel zien liggen, isdat een goede manga?

Ook Dn Angel, ik begrijp wel iets niet goed.
Waarom vallen Dark en Krad elkaar steeds maar aan?
Oke dat zijn antagonisten, maar er zit niet echt een verleden achter.

Ik vind Naruto zo geweldig omdat bijna ieder character een gegrond motief heeft voor zyn gedrag ^^

Als ik moet gaan wachten tot die auteur eindelijk besluit nrml te doen en de boel es op gang te zetten...
In de manga (1-4) werd er toch al gespeculeerd over een verleden tussen de Niwa's en de Hikari's, dus ik geloof dat dat wel verklaard wordt. Ofwel is dit nog niet gebeurd omdat de manga nog steeds niet af is.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Op 2 mei 2007 verscheen Naruto 5 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

In het vorige volume startten de belevenissen van onze helden tijden het selectie-examen. Dit vijfde volume staat in het teken van de eerste proef ervan – een schriftelijke proef. Het angstzweet breekt uit bij Naruto want de resultaten van het driekoppige team worden samengeteld en als één iemand een nul scoort is het ganse team uitgeschakeld. Dat kondigt zich allemaal heel slecht aan voor onze helden…

We leren ook enkele nieuwe personages beter kennen in dit volume. Rock Lee en Gai op kop. Rupswenkbrauw veegt de vloer aan met zowel Naruto als Sasuke en komt dan vrolijk vertellen dat hij niet de sterkste uit zijn groep is. Kortom, een heleboel immens sterke tegenstanders wachten Naruto, Sasuke en Sakura op tijdens de volgende proeven… als ze zelf slagen natuurlijk!

Waar het vorige volume nog vol actie zat is de actie in volume 5 ver te zoeken. Er vormen zich wel enkele intriges die ons nog een hele tijd zullen bezighouden. Naruto blijft vermakelijk.

Het werk van Kana is in dit volume weer foutloos. Twee extra pagina’s met enkele leuke weetjes vervolledigen dit volume, samen met de gekende fan-art pagina’s.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Op 1 juli 2007 verscheen Naruto 6 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

In het vorige volume werd het startschot gegeven van de tweede proef van het chuuninexamen. Deze keer geen schriftelijke denkproef maar pure actie in het Bos des Doods. Elk team van drie heeft één rol gekregen. Het doel van de proef bestaat erin een tweede rol te bemachtigen en met beide rollen de toren in het midden van het bos te bereiken binnen de tijdslimiet. Al snel wordt duidelijk dat er meer aan de hand is…

De bad guy uit de Naruto-manga doet hier immers zijn intrede: Orochimaru. Hij neemt de identiteit over van één van de deelnemers en valt onze drie helden aan. Wat is zijn doel? Probeert hij Naruto, Sasuke of Sakura te vermoorden of zit er meer achter? Een deel van het mysterie wordt alvast opgehelderd in dit harde zesde volume van Naruto!

Volume 5 stond in het teken van denkwerk en de actie en het avontuur werden even aan de kant gelaten. Dit wordt echter ruimschoots goedgemaakt in dit superieure volume van Naruto. Keiharde actie, zichzelf overtreffende personages met glansrollen voor nevenpersonages en een mysterie dat de hoofdplot van de manga op de rails zet. Kortom, een enorm sterk Naruto-volume dat de grootste twijfelaar over de streep zal trekken.

Kana biedt de lezers maar liefst vijf bonuspagina’s met fan-art aan; en doet er een klein foutje bovenop op pagina 169 (‘en je heb(t) je leven op het spel gezet’).
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Op 5 september 2007 verschijnt Naruto 7 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

De sterke Oto-ninja’s vielen in het vorige volume onze drie helden aan die al snel het onderspit moesten delven. Gelukkig krijgen ze hulp uit onverwachte hoek. Als Sasuke dan ook nog eens ontwaakt lijkt het tij te keren. Maar de invloed van Orochimaru’s kenteken op Sasuke’s lichaam is nog ongekend…

De tweede proef in het bos des dood kent bijna zijn ontknoping in dit zevende volume van de hitserie Naruto. Of onze helden erin slagen twee rollen te bemachtigen én heelhuids de toren weten te bereiken is nog maar de vraag…

Kana schotelt ons alweer een actievol Naruto-volume voor. Nevenpersonages die verder uitgediept worden en zelfs Naruto die even mag schitteren zorgen voor een leuk leesmoment. Slechts een foutje opgemerkt op pagina 119 (‘staat’ in plaats van ‘staan’). Voor de rest levert Kana weer puik werk af met extra pagina’s vol met jullie mooiste fan-art inzendingen.
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Er lag geen nieuwe naruto in de winkel :(.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

Post Reply