Naruto ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Koen »

Speciaal voor NeeNee nog een extra mini-review vanavond omdat ze de mankin wat kort vond... Merk ik op dat deze slechts een luttele twintig woorden langer is. :arrow:
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Berserker500 »

Deel 29
Gaara is ontvoerd door Akatsuki en Naruto zet meteen de achtervolging in om hem te kunnen redden.
Onderweg komt het al direct tot een confrontatie met Itachi en het team van Gai krijgt het aan de stok met Kisame.
Er wordt weer heel wat gevochten in dit deel maar het redden van Gaara zal nog niet voor direct zijn.
Ik heb me ook meer goed vermaakt met de verhaaltjes van de mangaka.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Naruto ~[Kana]

Post by The Donkey »

ik vond idd die verhaaltjes ook erg leuk (al is het een flinke tijd terug dat ik ze las:P)
jammer dat de meeste mangaka's helemaal niets meer tussen de chapters in doen...
Oda-sensei blijft braaf de SBS question corners doen in One Piece
en bakuman heeft schetsen er tussen (al vind ik dat wel mega lazy, is een paar keer leuk, maar daarna had ik het wel gezien...)
veder ken ik bijna geen lopende series die het nog doen...
njaa ben nogal out of tuch met de nieuwste series maar toch:(

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Koen »

Op 9 november 2011 verscheen Naruto 30 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Terwijl Naruto en Kakashi een plaatselijke marathon afwerken speelt Sakura met de poppen. Het poppenspel is echter een gevaarlijke strijd op leven en dood met een lid van Akatsuki. Een lid dat daarenboven een hechte band heeft met Sakura’s medestrijdster Chiyo…

Sakura’s rol beperkte zich in het verleden al te vaak tot tranen en onnozelheid. Dat het meisje tijdens het hiatus van twee jaar ook gegroeid is en zowaar een gans volume de tijd krijgt dat te showen is toch wel erg leuk om lezen. De boeiende strijd met de marionetten van Sasori is trouwens nog niet afgelopen in dit volume en je bent als lezer benieuwd hoe de ‘meisjes’ het ervan af gaan brengen…

Dit volume is eerder een overgangsvolume waarin Sakura de eer krijgt als vaandeldraagster op te treden. Mooi om zien dat ook dit nevenpersonage meer diepgang heeft gekregen van Kishimoto. Het is haar gegund!

Kana levert gelukkig weer een foutloos boekje af.
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Berserker500 »

Deel 30
In dit 30ste deel krijgt Sakura eindelijk eens een belangrijkere rol te spelen waar ze het samen met Chiyo opneemt tegen Sasori.
Dit gevecht tussen de poppenspelers is zeer boeiend om te volgen en ik hoop dat we snel het vervolg gaan kunnen lezen.
Wat blijft Sasori toch een cool personage. :D

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Naruto ~[Kana]

Post by PrIEsTER »

Ik ben de volledige reeks van Naruto aan het herlezen.

Nu ben ik aan volume 21 gekomen en daarin staat een interessante oproep van de mangaka Kishimoto:
hij heeft namelijk geen inspiratie meer om nieuwe personages te bedenken en doet daarom een oproep aan zijn lezers om nieuwe characters te verzinnen (Kana schrijft er wel bij dat dit voor de Japanse markt was). En dat Kishimoto deze dan ook in de serie zou opnemen.

Weet er iemand of hij uiteindelijk personages van lezers heeft overgenomen? En dewelke?

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Naruto ~[Kana]

Post by pietel »

^ voor zover ik weet, worden dat nooit echte personages, maar Kishimoto tekent wel steeds zijn versie van het winnend ontwerp.
Ik vind het één van de leukste bladvullingen bij de verschillende shonen-reeksen.
Alleen spijtig dat we de tekstjes niet kunnen lezen van de inzendingen (die worden niet mee vertaald)
Image

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Saki »

Voor de Die-hard Naruto fans is er nu iets interessant gaande in onze favoriete fastfood keten Quick

In hun menu top verdelen ze 2 manga's

elke manga bevat 2 chapters uit Volume 28

het gaat om chapters;
Oranje boekje
245: Naruto keert terug!!
246: Hun groei!!

blauwe boekje
247: Indringers in Suna
248: Het zand slaat terug...!!

Link: (kopieer naar je adresbalk)
http://www.quick.be/espace/-/id/24?flvr ... uicknmusic

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Naruto ~[Kana]

Post by mangazot »

Leuk! :bday:

En weet je ook wie daar allemaal achterzit behalve Quick? :?:
Heb je al exemplaren gezien? :?:
Welke copyrighthouders worden er allemaal vermeld? :?:
Is dat rechtstreeks van Quick met de Japanse rechthebbenden, of zit Kana er nog tussen? :?:

Goed idee, trouwens, om Naruto 28 op die manier uit te brengen. Het is het begin van de 2e helft van de reeks. :hyper:

Je bent toch wel zeker dat het van DIT jaar is, en niet een actie van vorig jaar of zo? :shocked!:

Vertel! Als het je favorieten zijn, weet je vast meer dan wat je hier loslaat! :rant:
Image

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Naruto ~[Kana]

Post by Saki »

mangazot wrote:Leuk! :bday:

En weet je ook wie daar allemaal achterzit behalve Quick? :?: Kana
Heb je al exemplaren gezien? :?: Heb de ral 1 thuis liggen
Welke copyrighthouders worden er allemaal vermeld? :?: Zie foto album
Is dat rechtstreeks van Quick met de Japanse rechthebbenden, of zit Kana er nog tussen? :?: Via Ballon Media (koepel boven Kana)

Je bent toch wel zeker dat het van DIT jaar is, en niet een actie van vorig jaar of zo? :shocked!: 100%
Link naar openbaar FB album met foto's van mijn exemlpaar
Klikje

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Naruto ~[Kana]

Post by mangazot »

Wouw! Ze zijn van Kana NL!
Wel apart dat ze in Italië zijn gedrukt.
Maar toch: hopelijk heeft dat een boost aan de verkoop van Naruto!

Ik moet als de bliksem een quick-restaurant vinden.... Waar hebben we dat hier... Grmmmbblll... :onfire: :crazy:
Image

Post Reply