Favoriete NL reeks?

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Welke?

Dragonball
4
13%
Akira
2
7%
Alice 19th
1
3%
Say hello to Black Jack
9
30%
20th Century Boys
12
40%
Shaman King
2
7%
Yu-Gi-Oh!
0
No votes
 
Total votes: 30

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Favoriete NL reeks?

Post by barbapapa »

Wat is je meest geliefde reeks die nu in het Nederlands wordt uitgegeven?
Voor mezelf Say hello to Black Jack. Waarom?
Het is een reeks die nog niet in het Engels is uitgegeven, noch is het iets waar ik ooit eerder van gehoord had op scans.
Was ik eerst nog redelijk weigerachtig tegenover het onderwerp, wist het me rap mijn ongelijk te bewijzen.

Binnenkort wsch een nieuwe poll met Naruto, Gunnm, Nausicaä en DNAngel er bij. :)

Manga in de Benelux voor de winst. 8)

User avatar
Trunks
Posts: 52
Joined: Sun Oct 23, 2005 8:48
Location: Genk

Post by Trunks »

voor mij is het toch 20th Century Boys vlak op de hielen gezeten door Say hello to Black Jack en Dragon Ball.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Moeilijke keuze tussen SHtBJ en 20th CB voor mij. Uiteindelijk toch voor de dokter gegaan omdat deze reeks zichzelf met elk volume overtreft en dat de huidige arc in 20th CB me minder boeit dan het spetterende debuut.
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

say hello to black jack alhoewel ik er maar 2 volumes van heb en voor het moment zo blijft(koop de rest van de reeks wanneer v6 uit is) ben ik wel zeker onder de indruk van deze manga vanwege de hoge realisisme factor!

2de beste in mijn mening is shaman king vanwege dat hij mijn oorspronkelijke mening derover heeft veranderd met de nl vertaling!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Say Hello to Blackjack en 20th Century Boys zijn mijn favorieten maar ik vind SHBJ net iets beter ook wat realistischer en aangenamer.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
carrejans
Posts: 18
Joined: Wed Nov 16, 2005 17:39
Location: Leuven

Post by carrejans »

SHTBJ leek me zo'n belachelijk oninteressant onderwerp te hebben. Wat interesseert mij nu een doktertje. Maar hier klinkt iedereen zo positief; dus misschien moet ik het eerste deeltje maar 'ns een keer proberen dan.
In welk opzicht is het zo sterk? Verhaaltechnisch, op tekenvlak, ...?
Waar een poll al niet goed voor kan zijn. :)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Op welk opzicht is het niet sterk stel ik mij dan de vraag. De enorm strakke tekenstijl, de emoties, de brutaliteit van de medische wereld. Mensen die voor onmogelijke keuzes moeten staan, realisme op en top. Gewoonweg straffe manga. En veel meer dan gewoon een manga over een "doktertje". ^^

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

20th Century Boys

Ook al is Say Hello To Black Jack steengoed, heeft Akira ook een speciaal plaatsje op de kast en kan ik met het eerste deel van DragonBall (weg met de Z!) nog steeds hartelijk lachen!
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

carrejans wrote:SHTBJ leek me zo'n belachelijk oninteressant onderwerp te hebben. Wat interesseert mij nu een doktertje. Maar hier klinkt iedereen zo positief; dus misschien moet ik het eerste deeltje maar 'ns een keer proberen dan.
In welk opzicht is het zo sterk? Verhaaltechnisch, op tekenvlak, ...?
Waar een poll al niet goed voor kan zijn. :)
Dat dacht ik ook vroeger...Ik had het dan gewoon gekocht om dat het in het Nederlands was. Ik was echt verbaasd dat ik zo verslaafd werd aan aan deze manga.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Favoriete NL reeks?

Post by Wimpuls »

barbapapa wrote:Binnenkort wsch een nieuwe poll met Naruto, Gunnm, Nausicaä en DNAngel er bij. :)

Manga in de Benelux voor de winst. 8)
Bij deze wacht ik nog effe voor te stemmen. ik heb enkel SHTBJ in 't Nederlands. Oh ja, en een Yuguioh :D

User avatar
Cloud8x4
Posts: 14
Joined: Fri Feb 17, 2006 18:29
Location: Heusden-Zolder
Contact:

Post by Cloud8x4 »

Dragon Ball natuurlijk!! Hoe vaak dat ik die reeks al niet gezien heb!!
Zeker als kanaal 2 ze zoveel keer herhaalt ... :?

Eigelijk heb ik de andere reeksen nog niet gezien, behalve Akira en die vind ik, hoewel vele anderen die film enorm goed vinden, persoonlijk maar niks ...

edit: oops het gaat over de manga, tsja daarvan heb ik enkel dragonball ook gelezen dus ... stem blijft hetzelfde ...
You can destroy planets, but you can never destroy what I am
I am the hope of the universe, I am the answer to all living things that cry our for peace
I am true!
Ally to good, Nightmare to you!!

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Voor mij is het Akira. Was mijn eerste manga ooit en vindt het verhaal nog altijd geweldig. De film is ook heel goed. 20th Century boys en SHTBJ zijn ook geweldig en wat moeilijker. Shaman King is gewoon leuk.

Vraagje:
Waarom moet er rond de manga's van kana en glénat altijd een losse kaft zitten? Ikzelf vind dat redelijk irri en vind de edities van een shonen jump dan handiger.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Dat is het japanse formaat... Amerikaanse uitgevers zijn de enigen die daar van afstappen.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

barbapapa wrote:Dat is het japanse formaat... Amerikaanse uitgevers zijn de enigen die daar van afstappen.
Ah, dus dat zit er normaal altijd rond. Ik snap er de voordelen niet van. Het glijdt er makkelijk vanaf, het raakt sneller beschadigd en het voegt niets toe, 2 keer inkt gebruiken voor dezelfde kaft in een ander kleur. :D
Het is niet omdat de Japanners het zo doen, dat het daarom goed is hè.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Het werkt IMHO wel beter, m'n covers van mijn US manga hebben wel eens de neiging te gaan krommen aan de randen door dat glossy gedoe als je ze gewoon neerlegt, terwijl bv. m'n Kana en JP manga dat echt nooit hebben.

Favoriet is absoluut Say Hello to Black Jack. Ik had al heel lang geleden de eerste chapter gelezen als scans en was dan ook erg blij verrast plots te horen dat die gewoon in Nederland uit zou komen. Nu ik intussen meer heb gelezen, is mijn enthiousiasme alleen maar gegroeid over deze serie.

Post Reply