Shaman King ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Damned ben ik dat nu of staan in SHK 9 veel taalfouten?

Wekeling? Is dat ook al NL?

Een paar oké maar hb nog maar een tiental pagina's gedaan en heb er al wat ontdekt.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Post by Turvy »

wekeling
we·ke·ling
de (m.)

1 · wekelijk, verwijfd persoon

wekelijk
we·ke·lijk
bijv. naamw.

1 · week van aard, te zeer geneigd tot of gericht op het ontzien van lichaam en gemoed

Alstu.
Er staan (normaal) geen taalfouten in ons werk, ik kan er ook niet aan doen dat Nederlands een vreemde taal is. =p

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Lol nog nooit van gehoord.

Ik heb maar tot pagina 24 gelezen maar merkte best wat fouten of ligt dat nu aan mij?

P14: Het is niet dat ik en haat. Ik ben gekomen...

P24: ...Tot de hoogste verdieping waar en tao wacht

Edit ben verder aan het lezen.

P 47 Waarom en Tao onsterfelijk is..

P 55 Is en onsterfelijk.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Post by Turvy »

lambardi2 wrote: Ik heb maar tot pagina 24 gelezen maar merkte best wat fouten of ligt dat nu aan mij?
Ah, ik vroeg me al af wat het zou zijn ;)
De naam van Ren Tao's vader is...
En Tao.
Nogal irritant natuurlijk voor mensen die Nederlands gewend zijn, maar het is geen fout ;)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Oh lol dat merk je totaal niet XD.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Post by Turvy »

lambardi2 wrote:Oh lol dat merk je totaal niet XD.
Het staat anders toch mooi nog eens op bladzijde 5, helemaal in het begin, bij de voorstelling van de personages ;)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Turvy wrote:
lambardi2 wrote:Oh lol dat merk je totaal niet XD.
Het staat anders toch mooi nog eens op bladzijde 5, helemaal in het begin, bij de voorstelling van de personages ;)
Ik lees dat eigenlijk nooit >_<.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Het staat ook bij de characterfiles in volume 7 ^^
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

Liaan
Posts: 8
Joined: Wed May 30, 2007 10:02

Post by Liaan »

Ik zelf persoonlijk, Vind Shaman king steeds leuker vinden :) Tot aan deel 4/5 von ik het niet zoveel aan, Maar nu wordt die tog leuker :)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Het leuke is dat er steeds meer personages erbij komen en dat maakt het leuker.

Ik heb hier eigenlijk een kleine One Piece gevoel met deze manga (in One Piece is dat gevoel wel beter IMO).

Nieuwe karakters met hun eigen eigenschappen die het veel leuker maken.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Op 1 juli 2007 verscheen Shaman King 9 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Het eerste deel van dit nieuwe volume staat in het teken van het gevecht tegen En Tao, Rens vader. Zoals we in het vorige boekje konden lezen is Yoh samen met zijn vrienden het kasteel van En binnengevallen en hij heeft zopas Ren bevrijd uit de kerkers. Maar En geeft zich niet zomaar gewonnen en heeft nog heel wat verrassingen voor onze helden in petto.

Na het intermezzo bij En Tao keert de verhaallijn terug naar het Shaman Fight. De oracle bells van de deelnemers kondigen immers het startsein aan. Alle deelnemers vertrekken met een vliegtuig naar de Verenigde Staten, meer specifiek naar het Pache-dorp. Maar of iedereen daar zal aankomen…

Dit negende volume zal de fans van Shaman King wel bekoren. We onthouden uit dit volume echter vooral dat het Shaman Fight weer begonnen is.

Het werk van Kana is foutloos, maar biedt geen bonuspagina’s in dit volume.
motivatiedip. help!

reaper_unique
Posts: 31
Joined: Sun Jul 22, 2007 20:56
Location: België

Post by reaper_unique »

hallo(nieuw),

Ik heb een vraagje: Is het nu 100% zeker dat Takei een volume 33 gaat maken?
En waarom duurt het eigenlijk zo lang om een Japans volume(nu dus n°10) te vertalen naar het nederlands, want ik zie veel amateur(s)(sites) het op een week doen(ik bedoel hiermee niet dat jullie het slecht doen ofzo:?) ?
En waar zou ik meer kunnen te weten kome over hoe lang het nog duurt voor volume 10 uitkomt?

greetz,

reaper_unique

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

En waarom duurt het eigenlijk zo lang om een Japans volume(nu dus n°10) te vertalen naar het nederlands, want ik zie veel amateur(s)(sites) het op een week doen(ik bedoel hiermee niet dat jullie het slecht doen ofzo:?) ?
Ik denk dat het ook met het aantal mensen en de qualiteit te maken heeft, maar mij lijkt de meest logische reden dat mensen de manga ook moeten kopen.

Je kan wel 20 delen tegelijk uitgeven, maar niet iedereen gaat al die 20 delen kopen. Je moet de consument de ruimte geven om je producten te kopen. Denk aan wat Tokyopop enkele jaren geleden deed in Amerika, elke maand zo gigantisch veel uitgeven dat 't allemaal niet zo lekker meer liep.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

de v33 was overtijd officëel bevestigd dus ja het is zeker dat de volume in kwestie uitkomt!de reden achter de release-schema van 2 maanden is omdat
de tankoubans duur zijn om te produceren en het vertalings-team enorm veel tijd erin steekt om het zo accuraat te houden.en kana had een maan hiatus aangekondigd die in juli viel dus de releases van de shounen reeksen waren verplaatst en waren dan reeds vroeger verkrijbaar dan anders en zodien dat de release van v10 een beetje later is en zodus word v10 in begin september gereleased!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

reaper_unique wrote:hallo(nieuw),

Ik heb een vraagje: Is het nu 100% zeker dat Takei een volume 33 gaat maken?
En waarom duurt het eigenlijk zo lang om een Japans volume(nu dus n°10) te vertalen naar het nederlands, want ik zie veel amateur(s)(sites) het op een week doen(ik bedoel hiermee niet dat jullie het slecht doen ofzo:?) ?
En waar zou ik meer kunnen te weten kome over hoe lang het nog duurt voor volume 10 uitkomt?

greetz,

reaper_unique
welkom op het forum unieke reaper!

ook al hebben m'n voorgangers je vragen al beantwoord, doe ik ook even m'n duit in het zakje.

1/ zoals ik elders op dit forum reeds vermeldde, zal Takei eind dit jaar het 'echte' einde van mankin beginnen tekenen. het wordt een dik volume van 280 pagina's, aldus Takei op Japan Expo in Parijs onlangs.

2/ ik weet niet hoelang Turvy nodig heeft om een mankin volume te vertalen - ik gok enkele dagen - maar er is natuurlijk meer dan vertalen alleen, en bovenal moet je ook rekening houden met de markt. kana zal wel sneller volumes van één bepaalde serie kunnen uitbrengen mochten ze dat willen maar: a/ gaan die dan ook beter verkopen? b/ gaan ze dan nog evenveel andere series kunnen uitbrengen?

3/ volume 10 komt uit op 5 september. twee maanden dus na 9 dat 'officieel' op 1 juli uitkwam.
motivatiedip. help!

Post Reply