Shaman King ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

super_gohan wrote:ahja dat! :p maar met bonuspagina's bedoel ik meer zoiets als in YGO 1
Ja sorry heb YGO nog niet gelezen en dacht dat hij bonuspagina's zei in plaats van extraatje (Ryu).
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Voor alle duidelijkheid: Bonuspagina's zijn bij mij originele content geleverd door Kana en dus niet de extra's bij het verhaal getekend door de mangaka ;)
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Koen wrote:Voor alle duidelijkheid: Bonuspagina's zijn bij mij originele content geleverd door Kana en dus niet de extra's bij het verhaal getekend door de mangaka ;)
Ah oké...ik dacht dt bonuspagina's altijd door de mangaka waren..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

lambardi2 wrote:Ah oké...ik dacht dt bonuspagina's altijd door de mangaka waren..
Het is maar hoe je de term zelf invult he ;)
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Shaman King 2-3

Ik ben echt zeer enthousiast over deze uitgave.

Shaman King dat voor mij eigenlijk een manga leek voor de leeftijds groep 10-14 jaar is tot mijn verbazing een manga die zeer leuk is ook voor wat oudere jongeren zoals mij.

Ik vond de eerste manga al leuk en was voor mij moest ik het punten op 10 geven een 8 waard.

Maar deze 2 en 3 vind ik nog interessanter en leuker.

Hiroyuki Takei leverd schitterend werk.

Vooral hoe hij de Flash Backs neer zet vond ik van hoog niveau normaal walg ik van Flash Backs en vond ik meesta dat de mangaka die maakte om zo toch maar weer een manga volledig te krijgen.

De Flash Backs hebben hier zo'n tekenstijl die ik heel aangenaam vind een van de beste tekenstijlen die ik gezien heb niet gedetailleerd maar heel simpel en leuk dat me een beetje liet denken aan de tekenstijl van One Piece toen je Zoro zijn Flash Back zag.

Ik wacht vol met ongeduld de andere uitgaves van Shaman King af.

Kana (Balloon Books) Chapeau met deze uitgaven en natuurlijk Hiroyuki Tokei die (voor mij althans) de beste Shonen neerzet.

Ja wie had dat gedacht dat ik Naruto, One Piece en Hunter X Hunter voor mij nu veel minder leuk zouden zijn.

@ Turvy schitterend vertaald mss was er hier een taalfout maar die heb ik totaal niet opgemerkt.

Alleen vraag ik me af (nu even oude koeien uit de sloot halen) het woord strebertje bestaat dat? (Shaman King V1).

Dat kan natuurlijk komen door mijn gebrekkige kennis van het Nederlands. Ik ken alleen het woord strevertje..

Nou ja dat is eigenlijk spijkers op laag water zoeken!

Toen me de verkoper van Dragontoys zei dat ik de volgende delen allemaal kan kopen in het Frans heb ik dan ook gezegd dat ik de Nederlandse vertaling veel leuker vind!

Ik hoop dat de volgende uitgaves allemaal van dit niveau mogen zijn.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Volgens mij is het werkwoord 'streven' maar het zelfstandig naamwoord dat verwijst naar de persoon 'streber'. Maar ik zou er een woordenboek moeten bij nemen om hier zeker van te zijn...
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Streber = Iemand die heel ambitieus is.

Strever = Iemand die heel inspanning levert voor een bepaald doel.

Nou ja volgens mijn leerkracht Nederlands dus.

Weer een woord geleerd dus en wie zei nu weer dat het lezen van mijn manga niet educatief is...

Dus conclusie: geen taalfout gevonden die in het oog sprong bij het lezen van de Shaman King volumes.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Deel 2 vond ik ietsje beter als deel 1. Maar 3 verhoogt het niveau dan nog wat. Ik vind de tekenstijl mooi en de personages zijn altijd interessant. Het is nog altijd een shounen voor de iets jongeren maar dat wilt niet zeggen dat wij er geen plezier uit kunnen halen. :D
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Op 28 juni 2006 verscheen Shaman King 3 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Bokutou no Ryu kennen we nog uit de vorige volumes van Shaman King. Het is de Elvis look-a-like die met z’n vrienden op zoek is naar een ‘best place’. Eindelijk lijken ze op een ideale locatie te stuiten maar deze blijkt bewoond te zijn door een geest vol haat die het gemunt heeft op Amidamaru. Tokageruh is zijn naam en om z’n wraak te voltooien neemt hij bezit van Ryu. Zullen Yoh, Anna en Manta erin slagen de wraakzuchtige Tokageruh te verslaan?

Dit derde volume van Shaman King draait volledig rond het verhaal van Tokageruh. Yoh en Amidamaru halen het gemakkelijk in kracht en ervaring, maar de 600 jaar geleden gestorven dief is een listige jongen met veel trucs in z’n mouw.

Waar we in het vorige volume wat informatie kregen over de Shaman King dan ebt deze verhaallijn weer helemaal weg in dit volume. Hier draait het allemaal om Yoh die stilaan een vriendenkliekje rond zich moet vergaren, zoals het elke goede shonen manga betaamt.

Gelukkig zitten er ook genoeg momenten in dit derde deel die sterk genoeg zijn om dit volume interessant te maken. Natuurlijk is er de actie en het gevecht tussen de eervolle samoerai en de listige dief, maar we krijgen ook weer wat flash-backs voorgeschoteld die altijd het niveau wat optillen. En er is natuurlijk ook nog de leuke interactie tussen Yoh en Anna, die volledig verschillende karakters hebben. Ik heb mijn voorkeur voor Anna al verkondigd in de vorige review, en ik blijf erbij dat de Itako één van de sterkste vrouwelijke personages is uit de huidige lichting shonen titels.

Shaman King 3 borduurt verder op hetzelfde stramien dat we reeds gewoon zijn van deze reeks, en het is duidelijk dat er nog veel geheimen en mysteries omtrent de sjamanenwereld ontrafeld moeten worden. Hopelijk gebeurt dit al gedeeltelijk in volume 4!

Over de Kana release valt weinig te zeggen. Geen foutjes opgemerkt en geen bonuspagina’s om te becommentariëren.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Op 6 september 2006 verscheen Shaman King 4 in het Nederlands. Lees nu de review over dit alweer erg spannende volume!

Een komeet kondigt het begin van het Shaman Fight aan. Maar natuurlijk kan zomaar niet iedereen hier aan deelnemen. Zij die hun kans willen wagen moeten eerst één van de tien arbiters verslaan in een levensgevaarlijke proef. Zal Yoh zijn droom kunnen verwezenlijken? En wie worden zijn tegenstanders? De eerste sluier wordt gelicht in dit vierde volume van Shaman King!

Het grootste gedeelte van dit verhaal is gewijd aan het gevecht van Yoh met de arbiter die hem werd toegewezen, Silva, van de Pache stam die het tornooi organiseert. Niet alleen zal Silva hem testen, hij zal Yoh ook met mondjesmaat informatie geven over het Shaman Fight, de Shaman King en… the Great Spirit. Maar eerst moet Yoh leren omgaan met z’n furyoku, en dat loopt niet van een leien dakje…

Veel actie in dit volume dat gelukkig ook plaats maakt voor de broodnodige humor. De huishoudelijke perikelen en ruzies van het toekomstige echtpaar Yoh-Anna, de opvallende gelijkenis van Manta met een vreemd wezentje,… Kortom, ook qua humor zit het wel snor in dit volume.

Shaman King 4 ligt in de lijn van de vorige volumes. Actie, humor en de nodige mysteries omtrent het ganse Shaman Fight gebeuren die met mondjesmaat ontsluierd worden. De fans zullen dit zeker en vast lusten.

De Kana release was weer foutloos. En ook in dit volume waren er geen extra bonuspagina’s te becommentariëren.
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Shaman King gaat door zoals het ervoor was en dat vind ik positief.

Het toernooi begint om nooit meer te eindigen tot de einde van de manga..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Op 8 november 2006 verscheen Shaman King 5 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Yoh heeft van Silva de toestemming afgedwongen om mee te doen aan het Shaman Fight, maar vooraleer hij aan het echte toernooi kan deelnemen moet hij zich nog bewijzen in drie gevechten. Als hij er twee van wint mag hij door, anders eindigt het avontuur alvorens het echt begonnen is.

In het vorige volume startte de eerste fight. Horohoro was Yohs tegenstander en gebruikte een natuurgeest. De uitkomst van het gevecht lees je in dit vijfde volume dat tevens de start is van het tweede gevecht dat echter veel minder vredelievend zal verlopen dan het gevecht tegen Horohoro. Yohs tweede tegenstander is de necromancer Faust VIII, een gevaarlijk individu dat de doden meer liefheeft dan zijn nog levende medemens…

Dit volume breit verder op de voorrondes die in het vorige volume werden ingezet. Vooral Faust VIII is een interessant personage met in het bijzonder het verleden dat de man met zich meedraagt.

Een actievol volume dat weer foutloos wordt afgeleverd door Kana. Enkel spijtig dat er zelden nog plaats is voor bonuspagina’s.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Op 3 januari 2007 verscheen Shaman King 6 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

In dit zesde volume van Shaman King kennen we de uitkomst van Yohs tweede gevecht tegen de necromancer Faust VIII. Zoals we weten moet Yoh twee van zijn drie op stapel staande gevechten winnen om toegang te krijgen tot het uiteindelijke Shaman Fight. Benieuwd of de derde manche beslissend zal zijn, of als Yoh er reeds in slaagt een ticket af te dwingen in het dodelijke gevecht tegen Faust VIII…

Na het gevecht met Faust keert Yoh terug naar huis – naar het immense domein van de Asakura familie. Hij zal er een levensgevaarlijke training ondergaan om z’n furyoku de hoogte in te stuwen. Dat zal immers nodig blijken gedurende de rest van z’n queeste. Wat die training inhoudt? Dat is simpel: sterven…

We leren ook meer over de familie van Manta en twee perverse personages doen hun intrede in dit volume: de teelbalmonsters Ponchi en Conchi. Hilarisch voor sommigen, ergerlijk voor anderen, maar je koud laten zullen ze niet doen!

Na enkele gevechten biedt dit volume van Shaman King een welgekomen verademing. De introductie van enkele nieuwe personages, beetje informatie over het verleden van Yoh en Manta,… Een erg aangenaam volume dat vlotjes wegleest.

Geen foutjes te bemerken in Shaman King 6, net zo min als bonuspagina’s.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Op 7 maart 2007 verscheen Shaman King 7 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Dit volume van Shaman King staat volledig in het teken van Yohs laatste gevecht in de voorrondes van het Shaman Fight. Zoals we reeds wisten is Ren Tao zijn geduchte tegenstander. Beide sjamanen hebben hun furyoku enorm versterkt sinds hun laatste treffen en ze hebben dan ook alletwee vertrouwen in een goede afloop. Slechts de overwinnaar zal doorstoten naar het Shaman Fight en aldus een kans maken op de titel van Shaman King!

Het gevecht tussen de relaxte Yoh en de kemphaan Ren is natuurlijk typisch voor een shonen manga. Silva, de arbiter van de Pache-clan, geeft ons tijdens het gevecht echter ook nuttige informatie over furyoku en andere termen eigen aan deze reeks, waardoor de eigenheid van het Shaman King universum nog maar eens wordt onderstreept. Hoe het gevecht afloopt en wie er door mag naar het uiteindelijke Shaman Fight weten we in het volgende volume…

Geen grove fouten in dit volume, maar toch een kleine opmerking. Op pagina 116 raakt Amidamaru even niet uit z’n woorden, waarschijnlijk door de intensiteit van het gevecht: “Is er dan echt niets wat we kunnen we doen?!” Voor de rest niets te melden over het werk van Kana, vermits er ook geen bonuspagina’s in dit volume te bespeuren vallen.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Op 2 mei 2007 verscheen Shaman King 8 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Het gevecht tussen Yoh en Ren wordt in dit achtste volume afgehandeld. Enkel de winnaar kan echter meedoen aan de volgende ronde van het Shaman Fight dat binnen een maand van start gaat. Wie zal het halen?!

Een minder geslaagd intermezzo met zingende monniken zorgt voor de overgang naar alweer een hoofdstuk met Ren en de Tao familie in de hoofdrol. Ren wil immers afrekenen met zijn verleden en moet daarvoor via zijn vader passeren. Deze laatste heeft Rens zus echter al in de kerker opgesloten en is vast van plan zijn zoon weer op het – volgens hem – rechte pad van de wraak te brengen.

Dit volume staat grotendeels in het teken van Ren die probeert de verschrikkelijke last van zijn schouders te schudden. Een hardvochtig personage dat probeert binnen te dringen in het weke hart van ons, de lezers!

Het mindere intermezzo met Boz, de zingende monniken is weinig boeiend maar heeft wel als bestaansreden dat het een belangrijk personage introduceert…
motivatiedip. help!

Post Reply