Shaman King ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Koen »

Op 3 maart 2010 verscheen Shaman King 22 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Hao is niet het enige gevaar tijdens dit Shaman Fight. Met de Golem duikt er een nieuwe ijzersterke vijand op met een interne furyoku die maar liefst 550.000 bedraagt. Hoe verslaag je dergelijke vijand?

Dit volume staat in het teken van de dood. De protagonisten vallen met bosjes. Bij momenten lijkt het wel Dragonball!

Eindelijk komt ook de derde macht in het Shaman Fight in beeld. Naast de vrolijke lieden van Hao en de gezellige bende van de X-Laws is er ook nog een derde fractie: Gandhara! Wat zijn hun plannen in dit Shaman Fight?

Eigenlijk gebeurt er best veel in dit nieuwe volume van Shaman King. Maar of het opbod aan furyoku en het gegoochel met nieuwe termen een goede zaak is voor de reeks laten we in het midden.

Kana blijft alvast puik werken leveren met een foutloos boekje. Enkel het mopje van Chocolove op p. 126 komt niet goed over maar vermits de grappen van Chocolove toch geen meerwaarde bieden bedekken we dat gaarne met de mantel der liefde. Maidentje zal het graag horen!
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Shaman King 22
De ontmoeting tussen Ryu en Hao's mannen loopt slecht af, die tussen Chocolove en de Golem ook. Yoh probeert de kleuters op te voeden, met wisselend succes.

Ugh, daarom haat ik kinderen. -_- Wat een irritant wispelturig joch. En zijn ge-"grote broer" hangt mij ook zwaar de keel uit. Is dat nu wel iets om te zeggen tegen iemand die je daarnet nog probeerde te vermoorden?

En waarom kan opeens iederéén de doden weer tot leven wekken? Wat flauw.

Oh, ik merk nu pas dat ik dit nummer eigenlijk nog maar half gelezen heb. Dat zegt wel hoe boeiend ik het vond. *leest de rest*

Op het einde krijgen we nog even bezoek van Hao’s verzameld ontvangstcommitee. En Lyserg. En Yohs clubje. Oh geweldig, de hele vrolijke bende is herenigd. Hopelijk gaan ze in het volgende album nog eens iets anders doen dan pseudo-filosofische onzin spuien, want ik ben al dat vage geklets eigenlijk spuugzat. Een beetje meer duidelijkheid over die Golem zou een goed begin zijn.


PS. Zeg Koen, waarom heb jij 22 eigenlijk niet besproken? Was het zo slecht? :P

EDIT: Volume 23 hierboven werd vervangen door 22. Veel beter zo. 8)
Last edited by NeeNee on Wed Jul 28, 2010 17:08, edited 2 times in total.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Koen »

Op 4 augustus 2010 verschijnt Shaman King 23 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

De Golem blijkt een haast onoverwinnelijke tegenstander te zijn. De geest van professor Munzer toont geen genade en herkent zelfs zijn eigen zoon, Redseb, niet meer. Onze vrienden lijken het onderspit te delven. En net dan verschijnt Hao ten tonele… Wat is deze schobbejak van plan?

Dit nieuwe volume van Shaman King borduurt voort op de gebeurtenissen gelanceerd in de vorige deeltjes. Ook al doet mangaka Hiroyuki Takei zijn best om het tegendeel te bewijzen, de dood lijkt in deze manga eerder een geschenk te zijn voor de vechtjassen dan een straf.

Kana verdient dan weer eerder een pluim op de hoed dan een dosis billenkoek als straf, want de uitgeverij levert een foutloos boekje af.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Koen »

NeeNee wrote:PS. Zeg Koen, waarom heb jij 22 eigenlijk niet besproken? Was het zo slecht? :P
Soms schrijf ik mini-reviews zonder ze daarom onmiddellijk op het forum te gooien. Ik probeer ze altijd wat te spreiden. Maar af en toe vergeet ik dan gewoon uit het oog dat ik er nog heb die nog niet gepost zijn. Meestal valt dat me dan op als ik de volgende wil posten maar deze keer dus niet. Een mens op leeftijd moet je al eens iets kunnen vergeven he, NeeNee! ;)

[Ik voorzie nu al dat ik bij het posten van 24 ga zien dat 22 het laatst werd gepost en dat ik dan 23 opnieuw ga posten omdat ik ga denken dat ik die vergeten ben...]
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Moet je gewoon 22 en 23 omwisselen, toch.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Koen »

NeeNee wrote:Moet je gewoon 22 en 23 omwisselen, toch.
dergelijke vernuftige ideeën kunnen enkel aangeleverd worden door de logische geest van een vrouw!
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Werden vrouwen niet verondersteld irrationeel te zijn? :P

Ok, even mijn post aanpassen, kwestie van dat de mensen niet denken dat ik geen nummertjes kan lezen...

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Brook500 »

Heb deel 23 gelezen. Tegenover de laatste volumes begint het terug iets interessanter te worden.
Hao die een paar keer verschijnt & de komst van een oude bekende die met een nieuwe kracht afkomt.
Eens benieuwd hoe het gaat evolueren in het volgende deel.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Berserker500 »

Deel 23 gelezen. Hoe lang gaat die epiloog nog duren? Ik hoop dat de reeks in de volgende volume wat gaat beteren want dat gedoe met die golem begint me op de zenuwen te werken. En niemand heeft noch vrees om dood te gaan want je komt toch altijd sterker terug. Maar Hao is even langsgeweesd dus dat maakt al veel goed.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Shaman King 23
*zeur zeur* Oh kijk, Matamune. En Hao is weg. Anticlimax nr. 1. *zeur zeur zeur* Die Golem is irritant. *zeur* Ah, gaan we eindelijk vechten? Nee, ze lopen weg. Anticlimax nr. 2. *zeur zeur* Wie we daar hebben. Chocolove is terug. Uit de dood opgestaan, zoals gewoonlijk. Veel sterker dan voorheen, zoals gewoonlijk. En klaar om zijn nieuwe trucjes te showen, zoals gewoonlijk. Deze reeks lijkt hoe langer hoe meer op Dragon Ball MET GEESTEN!

Tjonge, wat kunnen die lui zeuren, zeg. -_- En je zou denken dat we nu dan toch eindelijk eens dat gevecht gaan afwerken, maar neeee, Anna komt zich er mee bemoeien en het is weer gedaan. Anticlimax nr. 3.


Wat is Takei in vredesnaam aan het doen? Het verhaal is alle richting kwijt en iedereen staat maar wat rondjes te draaien rond die Golem, en ondertussen gebeurt er niets. Moeten ze geen Shaman Fight gaan winnen of zo? Volgens mij is iedereen intussen gediskwalificeerd wegens verzuim om te verschijnen.
De enige stukken die ik goed vond waren die met Hao, en dan nog niet eens omdat ik hem graag mag, maar gewoon omdat hij de enige is die niet oeverloos staat te leuteren. Als je 't mij vraagt heeft de mangaka zijn roeping gemist, want hij is oneindig veel beter in sfeervolle flashbacks met weinig woorden dan in lange gevechten.

Oh, maar de kaft heeft wel een leuk kleurtje. Erg flashy. Het is ook meteen het enige dat vernieuwend is aan dit album.

En ondanks het feit dat het laatste hoofdstuk "Epiloog 5: Het einde!" heet, gaan ze gewoon door. Maar dan wel zonder mij.


- p. 189, "Einde van deel 23: epiloog IV" -> we zijn al twee albums aan epiloog 5 bezig.
Last edited by NeeNee on Fri Dec 03, 2010 14:11, edited 1 time in total.

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by SilverOwls »

Wat ben ik blij dat ik die serie nog niet heb verder gekocht.
Vanaf deel 16 had ik het zo al een beetje gezien.
Vind het wel spijtig, want de eerste delen vond ik wel leuk :(
Image

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Jarus »

Ik denk dat ik niet veel hoef toe te voegen aan Neenee haar keiharde maar ozo waare woorden.
Want jeetje wat was dit weer een bagger deel.
Ik heb het uitgelezen maar heb veel overgeslagen want het duurde me gewoon te lang.
Eerlijk waar de serie moet echt 180 graden draaien want dit is niks.
Maar helelaas voor mij zal ik het volgende deel wel weer gaan kopen.
Natuurlijk in de hoop dat het beter gaat worden.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Weertangel »

"pakt Hellsing notebook, streept Shaman king door van de lijst nog te bestellen series"

Na wat ik hier allemaal heb gelezen de laatste tijd is het echt niet meer de moeite om deze serie eens uit te proberen, jammer :(

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Berserker500 »

Ik ga ook zeker de reeks nog verder volgen vermits het toch niet zo veel delen meer zijn.
Als er eindelijk is terug Shaman Fight gevechten komen kan het misshien terug een beetje beter worden.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Het is zonde, want sommige van de eerste delen waren echt wel goed... en ook deel 19 (flashback) vond ik schitterend. Maar nu... ugh. -_-

En dat hele Shaman Fight schijnt gewoon vergeten te zijn. Is dat nu nog bezig? Laat één van hen alsjeblieft een rinkel op hun bell krijgen dat het tijd is om te gaan vechten.


EDIT: Ik ben van ellende de scans gaan lezen, en geloof het of niet, maar het wordt effectief beter. 't Is te zeggen, er gebeurt nog eens iets. Iets groots. Ik denk dat ik 24 toch maar koop. ^^

Post Reply