Shaman King ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Kira »

Als iemand het zou willen weten: Volgens Arctic Circle with Bruce Parry op Canvas is sjamaan (= genezer??) een woord afkomstig uit Rusland en in Siberië worden sjamanen zelfs veroordeeld omdat het communisme hen verafschuwd. Het is anders ook gewoon een godsdienst.

Ik neem aan dat dit een heel ander iets is als de 'sjamanen' bij Shaman King?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Kira wrote:Ik neem aan dat dit een heel ander iets is als de 'sjamanen' bij Shaman King?
Nee hoor, dat is hetzelfde. De nadruk ligt gewoon een beetje anders.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjamaan

(De Engelse pagina is veel uitgebreider.)

alkatar4
Posts: 9
Joined: Wed Mar 09, 2011 19:07

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by alkatar4 »

de preview van shaman king 25 is te lezen op de website van kana :D
bij mijn eerste indruk lijkt het niveau van de reeks dat in deel 24 weer wat omhoog gegaan was behouden
kijk al uit naar de release van deel 25 :klap:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Weer zo'n lelijke cover.

Hm... Yu-Gi-Oh en Bleach zijn beter. Maar toch, een kleine verbetering tegenover de voorgaande albums.

Ik hoop maar dat de rest van het album ook het lezen waard is.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Brook500 »

De vorige was idd beter dan deze.
Maar zolang het maar verbetert in de verhaallijn zie ik het door de vingers. :)
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Ik vind 24 en 25 allebei lelijk eigenlijk (veel te druk). 23 was beter.

16 vind ik eigenlijk ook wel iets hebben. Takei had gelijk, het was een beetje overdreven aan het worden. Jammer dat ze nu weer diezelfde toer opgaan.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by PrIEsTER »

Het innerlijke telt ook hoor :idea:

Laat ons hopen dat er weer wat vaart in komt (of een mooi achtergrondverhaal uit het verleden is ook goed)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

^ Ja, sinds ze aan het toernooi begonnen zijn, zijn de flashbacks zo ongeveer de enige stukken die ik goed vond.

En Ren, toen hij nog serieus meespeelde. Maar dat is intussen ook alweer een hele tijd geleden.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by PrIEsTER »

Net deel 25 gelezen en ik vond het eigenlijk wel een goed nummer. We komen iets meer te weten over het plan van Yoh om
Hao te verslaan en de humor/plotwendingen in dit deel vond ik ook zeer geslaagd (waar Takei het soms haalt... PS: waar staat de smiley met een dikke vette joint?)
Hopelijk zijn we nu vertrokken voor nog een paar spannende goede laatste nummers. ik kijk alvast uit naar het vervolg.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Berserker500 »

Deel 25
Het toernooi wordt eindelijk verder gezet en we zien eindelijk Ren nog eens in actie.
Yoh zijn plan om Hao te verslaan vond ik ook wel een leuke wending.
Ik kan niet wachten op het vervolg.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Brook500 »

Shaman King 25

De Shaman Fights gaan eindelijk terug van start. :D
Ren probeert in zijn eentje het op te nemen tegen een tegenstander met een vervelende Oversoul.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Nog eens wat oude recensies opgeduikeld...

Shaman King 24
Het flashy kleurtje blijft deze keer beperkt tot een randje rond de titel. Het ziet er niet uit.

Euh... wat is er gebeurd? Volgens het laatste wat ik mij herinner stonden Anna en de Golem tegenover elkaar om te bakkeleien, en nu... geeft hij opeens zomaar op? En verontschuldigt zich? Dat is toch die kerel die daarnet nog zijn eigen kinderen probeerde op te blazen, he? Wtf? :shock: :| ... En daaraan hebben ze drie volledige albums verspild? Voor zo'n belachelijke anticlimax? KOM OP! :x

Terug naar huis. Zever, gezever... waar is al dat herinneringen ophalen goed voor? Ze leven allemaal nog, toch? Nou ja, de meeste.

Jeej, actie! Yoh krijgt een boodschap van heer Hao. Hij moet zijn belofte breken en opnieuw deelnemen aan het Shaman Fight, anders loopt het slecht af met de kinderen. Een lastige keuze. (Opacho is irritant. Ryu ook.) En we krijgen zowaar een romantische scene (mooi gedaan trouwens). Niet dat het hun eerste kus is of zo.

In een poging om zijn dilemma op te lossen stapt Yoh op de X-laws toe om.. 'toestemming te vragen'. Met geweld. Ja. (Kinderen, probeer dit niet thuis.) Maar goed, we krijgen tenminste eindelijk weer eens wat actie. Het gevecht is in het begin nogal saai (lees: stop met dat gepreek!), maar wordt dan toch nog spannend. En dan duikt er opeens een andere tegenstander op (WAT IS DAT MET DIE KLEREN :shock: ) en gaan we oude koeien uit de sloot halen. Ach ja, het kan nog interessant worden. 't Is in elk geval een verbetering t.o.v. het begin van het album.

- p 37: Silva... wat? Ik volg even niet. *gaat scans checken* Het is een slecht teken als ik fanvertalingen nodig heb om de conversatie te kunnen volgen.
- p 85: Wat, Opacho is een jongen? Ik dacht altijd dat het een klein meisje was.
- p 86: Kijk, ze hebben eindelijk één van Chocoloves grappen kunnen vertalen. Het moest een keer lukken.
- p 118: Wow, op dat ene prentje lijkt Yoh opeens heel erg op Hao...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Shaman King 25
Ik had al vrijwel besloten deze reeks alsnog stop te zetten, tot Ren halverwege het boekje nog eens het voortouw neemt. Hij begint meer en meer mijn favoriete personage te worden (nog steeds bij schrijnend gebrek aan beter, helaas), al is het alleen maar omdat hij de enige is die iets anders schijnt te doen dan praten. Want god, wat wordt er weer veel afgeleuterd in dit album. Vrijwel iedereen voelt zich nu geroepen om half-filosofische toogpraat af te steken (het is besmettelijk, vlucht!), en zelfs zijn vijanden in het duel kunnen het niet laten om tussen twee slagen door hun grootse theorieën te staan verkondigen. Rens reactie? "Ik vroeg me af wat je zou zeggen, maar je kraamt alleen maar wat irritante onzin uit!" Héé, dat wil ik al drie albums zeggen! :D Waarom kwam hij daar niet wat eerder mee?

Het gevecht daarna is dan wel weer de moeite waard. Ik kijk nu zowaar weer uit naar het volgende deel. Hopelijk komt er nog eens een lang stuk met meer actie.

- p. 69: Belgische chocolade! :D Het beste middel tegen opvliegende moordenaars.
- p. 184: "Shaman King Item file no. 76: Duck"? Hij begint echt door zijn materiaal heen te geraken.

En een foutje:
- p. 166: "sterker dan ik" -> dat zal wel "sterker dan jij" moeten zijn, neem ik aan. Anders slaat het echt helemaal nergens op (wat ik gezien Takei's voorliefde voor raadselachtig gedoe niet zou durven uitsluiten, maar toch).

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Koen »

Op 4 mei 2011 verscheen Shaman King 25 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Na de heisa rond Marco’s verleden keren we weer terug naar het Shaman Fight. De tweede ronde vangt eindelijk aan en daarin moeten Ren en zijn kompanen het opnemen tegen een team van Gandhara. De Gandhara’s hebben allemaal geesten van de godklasse maar Chocolove heeft zijn teamgenoten enkele trucjes geleerd… Gelukkig niet op het gebied van humor!

Dit volume leert ons al een tikkeltje meer over hoe het Shaman Fight zal aflopen. Althans hoe Yoh het einde ziet verlopen. Benieuwd of Takei zijn hoofdpersonage zal (kunnen) volgen…

Weinig opmerkingen op het werk van Kana dat weer een puik boekje aflevert.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Koen wrote:Weinig opmerkingen op het werk van Kana dat weer een puik boekje aflevert.
Je denkt niet dat die "Ik ben in elk geval sterker dan ik" een fout is?

Post Reply