Shaman King ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Koen »

Ewel, ik vraag mij af als er daar in de Franse versie ook geen gewag van werd gemaakt, maar ik ben het niet meer zeker, en die boekjes liggen véél te ver weg in een kast om het eens te checken. ;) Ik heb Turvy gepm'd en misschien kan hij hier al zijn licht op laten schijnen.
motivatiedip. help!

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Turvy »

-_-
Was dus een typfout, de 100.000 moet 10.000 zijn. :oops:
Spijtig dat niemand anders het gemerkt had.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Koen »

Op 9 januari 2009 verscheen Shaman King 18 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Het vorige volume eindigde met een verschrikkelijke cliffhanger. Eén van onze vrienden moest het onderspit delven en zijn leven hing aan een zijden draadje. Of kwam alle hulp reeds te laat?

Yoh wil zijn vrienden echter niet opgeven en gaat hulp zoeken in onverwachte hoek. Maar de voorwaarden die zij stellen om hulp te bieden zullen het leven van Yoh voorgoed veranderen…

Shaman King blijft in dit volume op niveau. De fans zullen smullen van de nieuwe wending die eraan staat te komen, en zullen reikhalzend uitkijken naar wat de geheimzinnige Golem allemaal in petto heeft.

NTE’s vertaling is foutloos en de uitgave van Kana is wederom erg geslaagd te noemen.
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by mangazot »

De 19 is ook al uit. :bday:
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Shaman King 18
Oh, kom op! Nu weten we nog niet of hij het gaat halen. Fijn dat Iron Maiden wil helpen, maar haar voorwaarden zijn niet mis. Vreemde wending is dit, ik vraag mij af wat Yoh nu verder gaat doen. Een verhaal zonder hoofdpersonage is ook maar saai.

Ik begin zo stilaan wel zwaar de pest aan Miki te krijgen. Toegegeven, dat stelletje geschifte heksen mocht best eens op hun nummer gezet worden, maar hij moet echt leren niet zo patroniserend te doen.

Ik hoop dat er de volgende keer weer wat meer gebeurt. Langdurige gevechten steken mij nogal gauw tegen. Maar het verhaal van die kinderen was veelbelovend.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Shaman King 19
Na nog een rondje lof strooien over Johs verlichte, bezielende persoonlijkheid ('t is de nieuwe messiah als we ze mogen geloven) keren we terug in de tijd, naar het moment waarop Anna en Joh elkaar voor het eerst ontmoetten.

Joh, 10 jaar, krijgt te horen dat zijn bruid is gekozen en reist af naar de Osore-berg om haar te ontmoeten. Jammer genoeg reageert zijn aanstaande weinig enthousiast (haar openingszin is "Val dood", we hebben al eens hartelijker begroetingen meegemaakt) en tot overmaat van ramp duiken er overal waar ze verschijnt monsters op. Desondanks doet Joh zijn best om aardig te zijn.

Tjonge, jonge Anna is heel anders dan ik me had voorgesteld. Ze leek altijd zo zelfverzekerd. Joh is wel heel typisch. En Matamune de Nekomata is geweldig, hij was meteen één van mijn favoriete personages. :D

Een vrij rustig verhaaltje dat het vooral van de sfeer moet hebben. De opbouw is dan ook schitterend, traag en met veel stiltes, maar enorm sterk. Ik begin te geloven dan Takei zijn roeping gemist heeft, want eigenlijk vond ik dit beter dan de hoofdverhaallijn. :) Zelfs die over the top BeyBlade parodie tussen de hoofdstukken door valt op het einde mooi op zijn plaats.

Maar nu weten we nog niet of Ren het gaat halen, he.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Shaman King 20
Het intermezzo uit het vorige album gaat verder. Anna's ongecontroleerde krachten hebben weer eens een monster gecreëerd, maar deze keer is het een hele sterke. En in plaats van door Anna beheerst te worden, beheerst hij haar. Joh en Matamune gaan er achteraan in de hoop om Anna bij zinnen te kunnen brengen, maar daarvoor moeten ze eerst het monster verslaan. De prijs is hoog.

Veel minder stemming en meer actie dan in het vorige deel. Persoonlijk vond ik 19 beter, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak.

En daarmee is de flashback afgerond en keren we terug naar het heden, waar Iron Maiden zich eindelijk van haar genezende taak gaat kwijten. Jammer genoeg zijn er ook anderen in het gezelschap die Ren niet zo'n warm hart toedragen.

Maar nu weten we nog niet of hij het gaat halen, he. Ik begin mij zo stilaan net een papegaai te voelen.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by mangazot »

21 ligt hier bij mij :boobies: (sorry, dat heeft er niks mee te maken, overschakelen op andere modus) :bounce:
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Shaman King 21
We weten eindelijk hoe het met Ren gaat. Stomme Ryu, ze hadden hem beter kunnen neerleggen. Horo Horo's gevecht is goed, maar zijn vader is echt de waardelooste tot nu toe. En dat wil wat zeggen na die ******** van Yoh, Manta en Ren. Ik begin te denken dat Takei een slechte jeugd heeft gehad. -_-

Op het einde komt er opeens meer vaart in, maar Ryu's eeuwige verontwaardiging over het gebrek aan team spirit bij de vijand begint mij een beetje te vervelen. Je zou denken dat hij het na vijf demonstraties wel gewend is. (**spoiler**) Het feit dat Ren weer zijn zalige oude zelf is maakt veel goed. :)

Waarom heten alle hoofdstukken opeens epiloog? Is het verhaal gedaan of zo?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Koen »

Op 3 april 2009 verscheen Shaman King 19 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Yoh besluit uit het Shaman Fight te stappen om het leven van Ren te redden. Een beslissing met enorme gevolgen die echter doodnormaal is voor de relaxte sjamaan. Het leven van zijn vrienden gaat immers voor.

Voor de rest staat dit deeltje geheel in het teken van een erg geslaagde flashback die de eerste ontmoeting tussen Yoh en Anna beschrijft. Prachtig hoofdstuk van het verhaal dat tevens tussen de lijnen belangrijke informatie over het Shaman Fight en de geschiedenis ervan loslaat.

Shaman King 19 is één van de hoogtepunten uit de reeks. Kana zet de pracht er eveneens van in de verf door een foutloos boekje af te leveren. Meer van dat!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Koen »

Op 7 augustus 2009 verscheen Shaman King 20 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

De erg geslaagde flashback waarin Yoh en Anna elkaar ontmoeten loopt verder in dit twintigste volume. Matamune voorspelt Yohs lotbestemming en zal de jongen voor het eerst leren omgaan met een oversoul. En Anna, zij zal haar hart openen aan Yoh…

Ook dit twintigste volume vormt weer een hoogtepunt in de reeks. De flashback blijft een boeiend schouwspel dat een blik werpt op het verleden van beide protagonisten die nog vol onzekerheden zitten en helemaal niet van vertrouwen bulken zoals in het heden.

Ook het werk van Kana blijft foutloos.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Koen »

Op 4 december 2009 verscheen Shaman King 21 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Maidentje houdt haar woord en brengt Ren weer tot leven. Maar is Ren daar wel tevreden mee? Zijn schuld tegenover Yoh wordt zo immers alleen maar groter. En wat zijn de consequenties voor Ren nadat hij uit de dood is opgestaan?

Dit volume staat echter vooral in het teken van Horohoro. Hij worstelt met de dood van Ren en zoekt zijn eigen weg in het Shaman Fight. Hij krijgt hierbij hulp uit onverwachte hoek…

Na de prachtige volumes rond de flashback van Yoh vallen we hier terug in het oude stramien. Dat is even wennen, maar de actie en het gegoochel met cijfers zal je al snel weer opslorpen.

En ook hier moet ik m’n eentonige zinnetje herhalen dat Kana wederom een foutloos boekje aflevert!
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

NeeNee wrote:Shaman King 21
Waarom heten alle hoofdstukken opeens epiloog? Is het verhaal gedaan of zo?
En wat is het verschil tussen reiryoku en furyoku? Want het schijnt belangrijk te zijn, maar wordt nergens echt uitgelegd (furyoku wel, lang geleden, maar reiryoku niet).

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by Koen »

De manga draait om Yoh die Shaman King wilt worden. Hij stapt uit het Shaman Fight dus het verhaal is gedaan en vandaar de epilogen? Gokje ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King ~[Kana]

Post by NeeNee »

Mja, zover was ik al enigzins. Maar ben ik nu de enige die 12 albums epiloog belachelijk vindt?

Waarom zijn ze dan niet gelijk met het verhaal gestopt? Het gaat tegenwoordig toch nergens meer heen.
Last edited by NeeNee on Wed Jul 28, 2010 10:51, edited 1 time in total.

Post Reply