Uitgeverij L - Boeddha (e.a. Tezuka)

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Uitgeverij L - Boeddha (e.a. Tezuka)

Post by Edward »

Boeddha bereikt een respectabele 76e plek (in kader van de series die het net niet haalden) in de top 50 allerbeste stripseries aller tijden van de Stripspeciaalzaak

http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers_ReeksTop50.htm

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Uitgeverij L - Boeddha (e.a. Tezuka)

Post by Edward »

Ayako is de eerste maga van Uitgeverij L die ook via Archonia te krijgen zal zijn.. Maar dan wel via de EU comics sectie;)

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Uitgeverij L - Boeddha (e.a. Tezuka)

Post by Jarus »

Naar ayako deel 1 gekocht te hebben snap ik van mezlf niet waarom ik eigenlijk deel 2 gekocht heb. :?
Ik vond het niet echt het geweldigste wat ik ooit gelezen heb.
Maar goed ergens bleef het toch hangen en ik dacht ook ergens van ach ja het zijn maar 3 delen.
En het zijn ook wel mooie boekjes.
Ben trouwens nog aan eht twijfelen of ik ode aan zal gaan kopen 2 delen voor 15 euro hmmm.
wat te doen wat te doen ( ja als ik het in het japans kon schrijfen zou ik dat doen dochio ofzo hahaha )
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Uitgeverij L - Boeddha (e.a. Tezuka)

Post by Edward »

Jarus wrote:Naar ayako deel 1 gekocht te hebben snap ik van mezlf niet waarom ik eigenlijk deel 2 gekocht heb. :?
Ik vond het niet echt het geweldigste wat ik ooit gelezen heb.
Maar goed ergens bleef het toch hangen en ik dacht ook ergens van ach ja het zijn maar 3 delen.
En het zijn ook wel mooie boekjes.
Ben trouwens nog aan eht twijfelen of ik ode aan zal gaan kopen 2 delen voor 15 euro hmmm.
wat te doen wat te doen ( ja als ik het in het japans kon schrijfen zou ik dat doen dochio ofzo hahaha )
Ik zeg doen;)... er zijn genoeg redenen voor... 1) 22 voor 18.95 is niet duur.. als je bedenkt dat ze eerst per stuk voor die prijs waren
2).. Ode aan Kirihito intrigeert.. hoe donker dit werk ook is.. het verhaal grijpt je aan, net zoals Ayako. Maar wil je meer, dan raak ik
sowieso Boeddha aan, deze serie overtreft zowel Ayako als Ode aan Kirihito;)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Uitgeverij L - Boeddha (e.a. Tezuka)

Post by NeeNee »

Jarus wrote:Naar ayako deel 1 gekocht te hebben snap ik van mezlf niet waarom ik eigenlijk deel 2 gekocht heb. :?
Ik vond het niet echt het geweldigste wat ik ooit gelezen heb.
Ik was er zelf ook niet echt weg van. Ik ben halverwege het eerste album gestopt toen ik doorhad dat het allemaal rotzakken waren en er niemand meer over was waar ik iets om gaf.

Het verbaast me trouwens dat er nog geen bespreking van is. Ik had gedacht dat Koen op deze reeks zou springen...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Uitgeverij L - Boeddha (e.a. Tezuka)

Post by Koen »

NeeNee wrote:Het verbaast me trouwens dat er nog geen bespreking van is. Ik had gedacht dat Koen op deze reeks zou springen...
Er is al zes jaar een recensie van Ayako ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Uitgeverij L - Boeddha (e.a. Tezuka)

Post by NeeNee »

^ Ik bedoelde hier op het forum, Koen. Nederlandse versie? :)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Uitgeverij L - Boeddha (e.a. Tezuka)

Post by Koen »

Ik heb het eerste volume van Ayako gelezen maar toen geen tijd om mini-review neer te pennen. Hopelijk komt dat er nog van, wie weet wordt Luitingh m'n enige mogelijkheid om aan de beoogde 25 mini-reviews te komen in 2012 (cf. doelstellingen - jaaroverzicht topic) ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Uitgeverij L - Boeddha (e.a. Tezuka)

Post by Ginrai »

boedha heeft een nieuwe printing gekregen bij uitgeverij L en elke harde kaft uitgave wordt nu aangeboden aan de zeer goedkope prijs van 12.50€.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Uitgeverij L - Boeddha (e.a. Tezuka)

Post by barbapapa »

Ginrai wrote:boedha heeft een nieuwe printing gekregen bij uitgeverij L en elke harde kaft uitgave wordt nu aangeboden aan de zeer goedkope prijs van 12.50€.

Hmmmmmm. (zelf al ben ik niet echt gek van Boedha)

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Uitgeverij L - Boeddha (e.a. Tezuka)

Post by kolemijn »

Ginrai wrote:boedha heeft een nieuwe printing gekregen bij uitgeverij L en elke harde kaft uitgave wordt nu aangeboden aan de zeer goedkope prijs van 12.50€.
Wat ik mij afvroeg over dit. Als een uitgever zo een actie doet (zoals tijdelijk aan een lagere prijs aanbieden), draait de uitgever dan volledig op voor de lagere winst per volume, of verdient de winkel er dan ook minder aan? Iemand hier zal dit zeker wel kunnen beantwoorden :)

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Uitgeverij L - Boeddha (e.a. Tezuka)

Post by Edward »

Ik zou denken percentage gewijs;). Dat betekent dat de winkel in procenten er net zoveel aan verdiend, maar omdat het totaal bedrag lager ligt, verdienen ze er iets minder aan;)

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Uitgeverij L - Boeddha (e.a. Tezuka)

Post by mangazot »

Maar ze verkopen wel een pakket in één keer, zodat hun kosten per boek wel lager liggen. Dat is een beetje theorie, natuurlijk: als je maar één klant per dag krijgt, maakt het geen verschil. Maar als je een regelmatige toestroom van klanten hebt, wel. En er moet ook maar één keer een product worden afgehandeld. Eén titel opgeven bij bestellen, één keer ontvangen bij levering, één keer inboeken bij verkoop. En je kunt de klant een plezier doen, zodat het klantenbinding is. Het blijft beter dan een krant van een euro verkopen.

Boeddha staat hier bij mij al een tijdje te pronken.
Image

Post Reply