Uitgeverij Van Gennep - Arashi

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Giel
Posts: 30
Joined: Mon Dec 05, 2005 13:04
Contact:

Post by Giel »

Het komt erop neer dat de uitgever ons iig een releasedatum heeft verteld, dus ik ga er vanuit dat het toch ommenabij die door hun genoemde datum moet gaan uitkomen.

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Hup, hierzo het persberichtje
EERSTE NEDERLANDS MANGA-LABEL GAAT VAN START

Op zaterdag 1 juli wordt in het Theaterhotel in Almelo de eerste uitgave van het nieuwe label ARASHI (uitgeverij Van Gennep) ten doop gehouden. Arashi zal zich richten op manga van zowel japanse als westerse tekenaars. De eerste series die nu verschijnen zijn

WARCRAFT

Een epische zoektocht om de wereld van Azeroth te redden uit de handen van de Scourge-zombies! Warcraft. De Sunwell-trilogie boekstaaft de avonturen van Kalec, een blauwe draak in menselijke gedaante, en Anveena, een mooi meisje met een betoverend geheim. Samen onderzoeken zij een geheimzinnige nacht..

ISBN 9055157139, €6.95

PRINCES AI

Prinses Ai is het geesteskind van zangeres, actrice en allround Hollywood bad girl Courtney Love. Samen met de Japanse muziekvirtuoos D.J. Milky bedacht zij haar als imaginair alter ego in de wereld van de manga. De prachtige tekeningen van Misaho Kujiradou en het intrigerende verhaal zorgden er vervolgens voor dat Prinses Ai zich in een wereldwijde populariteit kan verheugen.

ISBN 9055157120, €6.95

THE DREAMING

Iedereen verdween...zonder een spoor achter te laten. Amber en Jeanie, tweelingzusjes, stuiten op hun nieuwe, afgelegen kostschool meteen op een paar mysterieuze zaken. Wat verbergt die ene afgesloten deur tegenover hun slaapkamer? Waarom heeft de onderdirectrice een bloedhekel aan tweelingen? Heeft dat soms iets te maken met de vele meisjes die in de loop der jaren zomaar de bush in zijn gelopen en zijn ...verdwenen?

ISBN 9055157112, €6.95

DUEL MASTERS (verschijnt in augustus)

Shobu Kirifuda verzamelt Duel Master-gamecards. Deze rukken op. Iedereen wil de gamecards met indrukwekkende vechtmonsters verzamelen. Maar niet iedereen heeft de bijzondere kracht van Shobu Kirifuda: hij kan de zone binnengaan, waar de wezens angstaanjagend zijn en de druk hoog opgevoerd wordt. Shobu moet zijn rivalen overmeesteren om de ultieme speler te worden- en ondertussen is er nog een mysterie rond zijn verdwenen vader op te lossen. Shobu komt misschien niet altijd als overwinnaar uit de strijd, maar zijn passie voor het spel maakt hem toch tot een echte kampioen.

ISBN 9055157139, €6.95
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

klinkt op' eerste zicht ni echt interessant qua publicaties...
manga over courtney love :shock: ???

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Wimpuls wrote:klinkt op' eerste zicht ni echt interessant qua publicaties...
manga over courtney love :shock: ???
Valt wel wat tegen....er is geen één die ik eigenlijk zou willen moest Love Hina wel zijn uitegekomen had ik dat wel gekocht..

Ik had dit jaar ook wel in Almelo willen zijn om deze uitgaves eens te bekijken.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Wat een vreselijke keuze titels. :p

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Post by Turvy »

En vergeet de verschrikkelijk slecht geschreven tekstjes niets.
"Deze rukken op." is het toppunt van kunst ;)

Ik hoop echt voor hen dat hun manga beter vertaald zijn, alhoewel ik er weinig hoop op heb met alles wat ik tot nu toe gezien heb...

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Konden ze maar allemaal zo vertalen als Turvy :wink: .
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Post by Turvy »

lambardi2 wrote:Konden ze maar allemaal zo vertalen als Turvy :wink: .
Hey, ik ben niet onfeilbaar, maar wat ik brouw is tenminste Nederlands ;)

Ik heb het vooral op de vrees dat het recht uit het Engels (of Duits, afhankelijk van van welke tokyopop-branch ze hun licenties gekocht hebben) vertaald zal zijn.
Niet dat ik een fluit geef om hun titels, maar ik maak me zorgen om het "één slechte appel maakt de hele mand rot" principe.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Turvy wrote:
lambardi2 wrote:Konden ze maar allemaal zo vertalen als Turvy :wink: .
Hey, ik ben niet onfeilbaar, maar wat ik brouw is tenminste Nederlands ;)

Ik heb het vooral op de vrees dat het recht uit het Engels (of Duits, afhankelijk van van welke tokyopop-branch ze hun licenties gekocht hebben) vertaald zal zijn.
Niet dat ik een fluit geef om hun titels, maar ik maak me zorgen om het "één slechte appel maakt de hele mand rot" principe.
Hey dat begrijp ik hoor nou het is te hopen dat ze van hun fouten leren.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Ik deel toch ook wat de vrees van Turvy. Uit het eerste artikel dat hier gepost werd veronderstel ik dat de vertalingen uit het Duits gedaan worden. En denken Love Hina te kunnen publiceren via een akkoord met het Duitse Tokyopop klinkt me zo ongelooflijk amateuristisch in de oren...

Als ik de titels ergens vind zal ik ze echter wel kopen. Het voordeel van dergelijke tweederangs "manga" te kiezen voor publicatie, is natuurlijk dat ik ze nog niet in m'n bezit heb. Het moge duidelijk wezen dat ik enkel kwaliteit koop! *kuchje* ;)
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Als ik geld genoeg had om ook tweederangse te kopen kocht ik ze zeker.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Alleen princess ai lijkt mij interessant.
BTW: een zekere uitgeverij colibri wilt manga ook promoten. Geen manga uitgeven maar het promoten enzo. De baas ervan is een vriend van mijn ouders en mijn moeder al: oh maar dan moet je bij mijn zoon zijn hoor. Hij weet heel veel van manga! =p
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

super_gohan wrote:Alleen princess ai lijkt mij interessant.
BTW: een zekere uitgeverij colibri wilt manga ook promoten. Geen manga uitgeven maar het promoten enzo. De baas ervan is een vriend van mijn ouders en mijn moeder al: oh maar dan moet je bij mijn zoon zijn hoor. Hij weet heel veel van manga! =p
Nou doe je best om hem te overtuigen zou ik zeggen.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Hij mag ons MangaHeuvelMagazine sponsoren ;) (Als we er ooit weer zin in krijgen :o)
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Ja dan kan Koen zich aan zijn woorden houden

Maar ooit worden we groter dan Aniway!
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

Post Reply