Uitgeverij Van Gennep - Arashi

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Ergens gelezen via een link in de nieuwsbrief van De Poort dat Arashi aan een comeback werkt. Zou goed nieuws zijn...
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

als ze hun vertaal-methodes hebbe gediscadeerd zou ik misschien wat positiever zijn over hun producten,maar ik heb ekel intresse voor hun dus's hunt release!btw is dit die voorheen anonieme concurent voor glenat waar ik het over had LMOA.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Arashi gooit de handdoek in de ring. Alle reeksen worden stopgezet wegens tegenvallende verkoopcijfers. Enkel Warcraft zal z'n conclusie kennen.

http://www.stripschrift.nl/index.php?pag=actua&id=479
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Nja, vinden ze het raar, zo een bagger ook uitbrengen :p

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Ik vind het spijtig. Betekent immers ook dat we geen Duds Hunt zullen te zien krijgen :cry:
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Ok, maar dit was gewoon gedoemd om te mislukken he.

Geen reclame (zelfs geen geüpdate website), geen échte manga waardoor vele die-hards al afhaken, ronduit slechte titels zoals Barba aangaf (het eerste deel van The Dreaming was niet slecht though), geen vleugje adaptie aan de looks van het boekje (zelfs geen moeite om het Tokyopop embleem eraf te halen), bullshit marktresearch (ze halen titels die anderen bestudeerd hebben en gelaten hebben), en gewoon het feit dat ze indertijd Love Hina aankondigden laat ook zien dat ze er absoluut geen idee van hadden hoe met de Japanners om te gaan... tja, wat wil je?
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Ben wel eens benieuwd wat de verkoopcijfers zijn van de andere bij ons verschijnende manga. :)
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

grootste grap met hun aankodiging van terugtrekking van is deze wel imo
Volgens Ten Kate is manga in Nederland nog steeds een beperkt fenomeen: het taalgebied is klein en waar in omringende landen veel meisjes mangafan zijn geworden is dat in Nederland amper het geval. Meidentitels als The Dreaming en Prinses Ai sloegen dan ook niet aan. Daarnaast stelt hij vast dat er op de stripmarkt momenteel alleen plek is voor grote titels als Naruto, Dragon Ball en Fruits Basket (dit voorjaar bij Glénat). Ten Kate sluit niet uit dat Arashi nog een keer met nieuwe mangatitels op de proppen komt, maar voorlopig blijft het alleen bij Warcraft
ze weigeren het verschil te kennen tussen maga&manwha en dan implicere ze dat glenat hierbij een klein gedeelte van de schuld treft hierbij LOL.
en eenderhoe in het algemeen is alles fout gelopen bij deze uitgeverij wegens lak aan research(herinerd zich naoki urusawa als auteur van love hina MOA) en moeite.mss een spijtige zaak betreffende dud's hunt maar op het vlak van de uitgeverij zelf een voorspelbare koers waaraan ze zichzelf te wijten hebben.

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Ik denk niet dat ie impliceert dat Glénat ergens schuld treft, maar hij baseert zijn stelling dat de mangamarkt te klein is gewoon op de voorspelbare teloorgang van zijn eigen mangatak, wat niet echt een goede parameter is.
Of manga echt leefbaar is laat ik volledig in het midden, maar Arashi was gedoemd om te mislukken (dit zijn vijgen na Pasen, maar wat mij betreft is het nu eenmaal zo).

Ik weet ook niet hoe de andere manga's verkopen, maar slechter dan Arashi kan moeilijk denk ik. Gewoon al omdat ik ze ook nergens heb zien liggen, terwijl titels van Kana, Glenat, Uitgeverij L en zélfs Xtra zo in het oog springen.

Nu goed, voorspelbaar of niet, groeien gebeurt nu eenmaal met vallen en de Nederlandstalige mangamarkt is daar geen uitzondering op.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Die van Arashi liggen toch in de Mekanik strip?
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Uitgeverij Van Gennep - Arashi

Post by NeeNee »

Jammer, Duds Hunt had ik destijds op mijn verlanglijstje staan, maar dat is er dus nooit gekomen. Ik hoop dat een andere uitgeverij het ooit nog eens oppikt.

The Dreaming 1 was eigenlijk ook niet slecht, qua verhaal dan (de vertaling is een andere zaak. "Wat de ..!" is géén Nederlands, hoe graag je ook uit het Engels vertaalt). Goed dat er toen al geruchten gingen dat het stopgezet zou worden, zodat ik het niet gekocht heb.

Post Reply