Japan - Casterman

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Japan - Casterman

Post by Koen »

Wie heeft deze bundel kortverhalen reeds gelezen? Hij krijgt enorm veel aandacht in de pers met recensies in Focus Knack, P-Magazine en het Nieuwblad (maw. in alles wat ik lees lol).

Tot ik de tijd vind hem te lezen en te reviewen kan je rino's mening reeds lezen op de Linkadoor:

http://www.linkadoor.be/manga_anime_cor ... japan.html
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Japan - Casterman

Post by lambardi2 »

Koen wrote:Wie heeft deze bundel kortverhalen reeds gelezen? Hij krijgt enorm veel aandacht in de pers met recensies in Focus Knack, P-Magazine en het Nieuwblad (maw. in alles wat ik lees lol).

Tot ik de tijd vind hem te lezen en te reviewen kan je rino's mening reeds lezen op de Linkadoor:

http://www.linkadoor.be/manga_anime_cor ... japan.html
Deze manga of hoe je het ook moogt heten heb ik al veel gezien.

Maar best weer duur :wink: ik ben toch zo'n zuinigaard he!

Het leek me wel iets leuk. Maar ik denk dat ik deze manga sneller zal lezen van iemand dan van mezelf... :D
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Trunks
Posts: 52
Joined: Sun Oct 23, 2005 8:48
Location: Genk

Post by Trunks »

ik heb hem al een tijdje, en ben er wel blij mee!
ik zie het zelf niet echt als een manga maar meer als informatie over verschillende plekken in Japan (al ik de info vrij beperkt xD)
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Japan - Casterman

Post by Brook500 »

Na 5 jaar nog eens een post.
Blijkbaar hadden er weinige mensen toen interesse in deze topic te posten.

Ik vond dit deel min of meer goed, maar was vooral blij dat ik aan 't beëindigd heb. Zoveel tekst bij vooral die franse auteurs.
Natuurlijk was het kortverhaal van Taniguchi mijn grootste interesse in dit boek. Anders zou ik het links hebben laten liggen.
Van de andere 16 verhalen waren er maar weinig goed. Bij de franse waren maar een paar redelijk goed getekende verhalen bij (was vooral onder de indruk van de laatste).
Ik ga hem nu mooi terugplaatsen in mijn kast & als ik hem ooit nog ga herlezen dan is Taniguchi één van de weinige auteurs die ik terug ga bekijken.7
Last edited by Brook500 on Mon Aug 29, 2011 21:38, edited 1 time in total.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Japan - Casterman

Post by Berserker500 »

Ik heb hem nu ook gelezen en ik vond dat buiten Taniguchi er maar een paar goede bij zaten.
Vooral die verhalen met veel tekst waren vermoeiend om te lezen.
Het was vond ik wel storend dat er een paar bij waren waar de tekenstijl echt slecht was maar voor de rest was het zeker geen slecht boek maar ik was toch blij toen ik hem eindelijk uit had.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Japan - Casterman

Post by Brook500 »

Berserker500 wrote:Ik heb hem nu ook gelezen en ik vond dat buiten Taniguchi er maar een paar goede bij zaten.
Vooral die verhalen met veel tekst waren vermoeiend om te lezen.
Het was vond ik wel storend dat er een paar bij waren waar de tekenstijl echt slecht was maar voor de rest was het zeker geen slecht boek maar ik was toch blij toen ik hem eindelijk uit had.
Same here. Ik heb bij een paar verhalen zelf heel snel doorgelezen, want ik vond de tekenstijl enorm storend eraan. 't is in ieder geval al iets wat ik niet meer helemaal ga teruglezen.
Image

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Japan - Casterman

Post by kolemijn »

(Ik weet niet hoe dit forum staat tov antwoorden op oudere threads, dus ik hoop dat ik hier niemand mee stoor :/, mijn excuses anders)

Ik vondt persoonlijk geen enkele tekenstijl storend, sommige waren inderdaad heel sketchy bijvoorbeeld, maar ja, das natuurlijk allemaal persoonlijke voorkeur, ikzelf zie graag verschillen in tekenstijlen. Ik vond dit boek vooral een intressant concept, met interessante namen (Matsumoto, Tanaguchi, Peeters/Schuiten) maar in praktijk was het toch wat minder. Ik vond de verhalen wat te kort om iets op te kunnen bouwen of een impact te hebben, en sommigen waren nogal onorigineel. Misschien was het beter geweest met wat minder auteurs en langere verhalen. Maar ik vindt het wel gewoon een tof boek om te hebben en es in te bladeren en hier en daar nog es een verhaal te herlezen, maar ik denk niet dat ik de Korea versie ervan ga oppikken.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Japan - Casterman

Post by NeeNee »

kolemijn wrote:(Ik weet niet hoe dit forum staat tov antwoorden op oudere threads, dus ik hoop dat ik hier niemand mee stoor :/, mijn excuses anders)
Bumpen is altijd toegestaan, tenzij de thread echt compleet gedateerd is.

Voor reeks-topics is dat nooit het geval, dus daar mag je gerust altijd op antwoorden :) Graag zelfs, want het is een tijd geleden dat we nog wat reviews hebben gehad.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Japan - Casterman

Post by Weertangel »

NeeNee wrote: Voor reeks-topics is dat nooit het geval, dus daar mag je gerust altijd op antwoorden :) Graag zelfs, want het is een tijd geleden dat we nog wat reviews hebben gehad.
Als je reviews van Koen bedoelt dan ja, dat is even geleden denk ik, maar ik heb vorige week nog een review gedaan, dus gaat dat lezen ;)

En Kolemijn, ga gerust je gang als je ook eens een review wilt schrijven :) voor tips en guest reviews, kijk in de Manga Internationaal sectie.
:)

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Japan - Casterman

Post by mangazot »

Ik heb eens een 2e deel aangekondigd gezien, maar blijkbaar is dat nooit verschenen.
Image

Post Reply