20th Century Boys ~[Glénat]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Bij SHtBJ had ik het wel door dat het geen vertaling uit het japans was. opeens was er in volume 2 een hele pagina in't frans :)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Wimpuls wrote:Bij SHtBJ had ik het wel door dat het geen vertaling uit het japans was. opeens was er in volume 2 een hele pagina in't frans :)
Wilt in principe niks zeggen natuurlijk. Ze kunnen net zo goed uit het Japans vertalen maar met hun Franse scans werken :)
motivatiedip. help!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

^Mjah, dat is soms echt vaag. Zat ik de Duitse "Hoshin Engi" te lezen, zie je plots bij de story summary plots "Taigong Wang" staan in plaats van "Taikobo". Ik zat me echt een uur af te vragen wat de Chinese naam daar deed voor ik me herinnerde dat de Franse versie Chinese transscripties gebruikte ^_~

20th Century Boys 1 heeft me zeker doen snakken naar meer, meer van de serie. Vind de cover alleen echt zuigen :P

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Ash Ketchum wrote:Vind de cover alleen echt zuigen :P
Laten we dat bedekken met de mantel der liefde ^^

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Heb van deze serie onlangs het eerste deel gekocht. Het uitgangspunt vind ik origineel en de uitwerking is goed. Maar dat die herinneringen terugkomen is niet echt super. Soms doet het me wat teveel denken aan "Het" van Stephen King. Desondanks heel leuke manga die lekker wegleest.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Marv wrote:Heb van deze serie onlangs het eerste deel gekocht. Het uitgangspunt vind ik origineel en de uitwerking is goed. Maar dat die herinneringen terugkomen is niet echt super. Soms doet het me wat teveel denken aan "Het" van Stephen King. Desondanks heel leuke manga die lekker wegleest.
hmm ben ik soms wel mee eens soms zit je in hun volwassen tijd en wil je echt voort lezen maar dan krijg je weer een flashback van toen ze jong waren en als je dat weer goed aan het volgen bent dan gaan ze weer naar hun volwassenen tijd.

8) maar bij al een super manga!
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Ja idd, en die herinneringen komen dan langzamerhand terug en zo. En de vriendenclub die terug bij elkaar komt.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Dit alles maakt mij niet uit.

Ik zie al uit naar de volgende die bijna uit is! ale iets meer dan een week nog. :)
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

De hoeveelste is dat dan? Ik dacht dat er al 3 uitwaren int ned ofzoiets.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Marv wrote:De hoeveelste is dat dan? Ik dacht dat er al 3 uitwaren int ned ofzoiets.
zover ik weet is er maar een volume uit in het Nederlands de volgende zou rond 24 januari uit kome dacht ik. :)
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Raar, toen ik vroeg of ze die in de Standaard hadden, zei die vrouw: " ja en welk deel wilt u, 1,2 of 3?" Mss een vergissing ofzo :? .
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Marv wrote:Raar, toen ik vroeg of ze die in de Standaard hadden, zei die vrouw: " ja en welk deel wilt u, 1,2 of 3?" Mss een vergissing ofzo :? .
Nou dan zou je mss de volgende delen al kunnen bestellen als je deze forumtopic van het begin leest weet je dat er geen andere delen uit zijn.

8)
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

akira_
Posts: 12
Joined: Sun Nov 27, 2005 13:56
Contact:

Post by akira_ »

lambardi2 wrote:
Marv wrote:Raar, toen ik vroeg of ze die in de Standaard hadden, zei die vrouw: " ja en welk deel wilt u, 1,2 of 3?" Mss een vergissing ofzo :? .
Nou dan zou je mss de volgende delen al kunnen bestellen als je deze forumtopic van het begin leest weet je dat er geen andere delen uit zijn.

8)
tenzij ze de franse hebben

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

akira_ wrote:
lambardi2 wrote:
Marv wrote:Raar, toen ik vroeg of ze die in de Standaard hadden, zei die vrouw: " ja en welk deel wilt u, 1,2 of 3?" Mss een vergissing ofzo :? .
Nou dan zou je mss de volgende delen al kunnen bestellen als je deze forumtopic van het begin leest weet je dat er geen andere delen uit zijn.

8)
tenzij ze de franse hebben
betwijfel ik? dat bij de standaard? 8)
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Glénat!

Post by Kira »

Ik was eens naar de bib van Leuven geweest (want die is veel groter dan die bij ons!!) en toen ik 20th Century Boys 1 zag liggen, kon ik het niet laten hem uit te lenen. Het verhaal lag op zich wel goed en ik ben wel benieuwd naar wie die 'Vriend' nu eigenlijk is (of eigenlijk ben ik meer benieuwd naar zijn geschiedenis, want zijn identiteit maakt toch niet uit), maar toch had ik niet echt het gevoel van ''Daar moet ik nu deel 2 van lezen!'' wat ik bij Monster en Pluto zeker wel had. Ook konden heel wat stukken me (vreemd genoeg?) niet echt boeien. Misschien had de opbouw van het verhaal wat anders gemoeten dan? (Denkik toch) Ik had alleszins nooit iets van ''Dat zag ik echt niet aankomen!!'', wat op zich wel jammer is omdat het plot wel iets leuks kon worden.

Maar misschien is het beter zo wat ik ervan vond, want nu de serie stilligt zou het nogal dom zijn om het verder te volgen.
Last edited by Kira on Tue Aug 09, 2011 21:59, edited 1 time in total.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

Post Reply