Kana!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Kana!

Post by MrXarnus »

Ginrai wrote:*zware zucht*

de volgende folder van ballon media is uit,en we krijgen zelfs geen releases van kana in september&oktober :x !!!!
dus ik begin ook stillaan te vrezen dat de nederlanse manga-sector een stille dood te gemoet gaat.
Sh*t...
Dan moet ik maar snel Doubt 3-4 nog ergens gaan halen en een andere 5de markt gaan zoeken om mijn manga te halen. (hmmm... zou italiaans geen goed idee zijn of moet ik dan eindelijk eens japans gaan leren....

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana!

Post by Edward »

Ginrai wrote:*zware zucht*

de volgende folder van ballon media is uit,en we krijgen zelfs geen releases van kana in september&oktober :x !!!!
dus ik begin ook stillaan te vrezen dat de nederlanse manga-sector een stille dood te gemoet gaat.
Ja ik zag het ook... er is helemaal niets aangekondigd. Het label staat er nog wel bij, maar dit lijkt niet wat te worden zo. Misschien tijd dat kana een stukje communiceert over wat er speelt???

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Wat moeten ze dan communiceren? Zolang ze geen antwoord van Japanse kant krijgen weten ze zelf niet hoe de toekomst eruit ziet, volgens mij.
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana!

Post by Edward »

Koen wrote:Wat moeten ze dan communiceren? Zolang ze geen antwoord van Japanse kant krijgen weten ze zelf niet hoe de toekomst eruit ziet, volgens mij.
Bij mijn weten is het puur speculatief dat de onderhandleingen moeizaam gaan. Misschien een bericht van Kana's kant dat dit klopt zou fijn zijn bijvoorbeeld??... Ze hadden toch op ze minst een Ikigami 7 in Oktober kunnen doen... of krijgen we die in November?...

In juli-augustus-september-oktober geen uitgaven is toch niet echt houdbaar? Hoe willen ze weer op de markt komen straks?...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Tuurlijk speculatief, maar dat ze niet vlot verlopen bewijst het uitgaveschema toch, me dunkt? Als Ballon zelf uit de mangarace zou willen stappen, zouden ze er gewoon mee stoppen en dat aankondigen.(*) Dat ze dat niet doen, wijst erop dat het probleem zich langs Japanse kant bevindt. Ook van Glénat hoor je dat. De Japanners nemen niet zomaar genoegen met de marktrealiteiten hier in ons taalgebied en willen resultaten zien. En blijkbaar dalen de oplages/inkomsten nu naar een punt dat het evenwicht zoek is, tussen wat de Japanners willen en wat onze uitgeverijen kunnen geven. Simpel. En over onderhandelingen kan je zomaar geen persberichten verspreiden. "De Jappen zijn te hebberig en doen moeilijk" publiek verspreiden gaat hun positie zo persies ni verbeteren :P

* [Das de makkelijke oplossing. Chique dat ze toch blijven geloven in manga, das mijn mening.]
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Edward wrote:maar bijvoorbeeld dat iemand op het Kana forum 'RIP Kana' heeft gezet,
Welke malloot doet dat nu? :crazyeyes:
Dat doe ik zelfs niet. :saiyan:
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Koen wrote:De Kana website kan momenteel niet meer geupdate worden wegens technische problemen. En die problemen moeten langs Franse kant opgelost worden. Aangezien onze Kana daar nog maar heel gedeeltelijk van afhangt én aangezien de Franse Kana nu een vernieuwde website heeft (en zelfs een nieuwe domeinnaam), zie ik daar niet meteen verandering in komen..
Ik heb al heel wat vroegere url's naar de Nederlandse Kana zien doorkoppelen naar de Franse Kana-site. Wat een beetje bizar is.
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Edward wrote:Faillissement is niet het goede woord wat ik zocht;)... Maar net wat jij zegt.. het grote voordeel van een inprint is natuurlijk wel dat het voor het bedrijf mogelijk niet zo problematisch is als er een tijd lang weinig of geen publicaties onder die inprint zijn.. tenzij dit een compleet aparte afdeling is die maandelijks een boel geld kost
Ik denk dat Kana NL niet met vaste kosten zit, maar dat de kosten heel erg afhankelijk zijn van hoeveel ze uitgeven, precies doordat ze deel uitmaken van een groep. Al dat Kana-personeel is ook personeel van de rest van Ballon.

Psst: iemand interesse voor een geheim plan om de verkoop van jommeke te doen instorten? dan komt direct een hele uitgeverij personeel vrij! :mrgreen:
Last edited by mangazot on Sun Jun 17, 2012 18:48, edited 1 time in total.
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Koen wrote: Ik vind het enerzijds ook storend, maar anderzijds, hoeveel stripuitgeverijen hebben een site? In de Ballon groep hebben Dargaud en Le Lombard enzo ook geen NL site. Ook Casterman heeft geen NL site...
De ene keer wel, de andere keer niet...
Ze lijken er maar aan te werken als ze eens zin hebben. :evil:
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Ginrai wrote:*zware zucht*

de volgende folder van ballon media is uit,en we krijgen zelfs geen releases van kana in september&oktober :x !!!!
dus ik begin ook stillaan te vrezen dat de nederlanse manga-sector een stille dood te gemoet gaat.
November... boekenbeurs... dat wordt cruciaal, denk ik. :-|
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Edward wrote:Ja ik zag het ook... er is helemaal niets aangekondigd. Het label staat er nog wel bij, maar dit lijkt niet wat te worden zo.
Als het label er nog bijstaat, hebben ze het nog niet definitief begraven.
Ik hoop nog altijd op een sinterklaascadeau met minstens één nieuwe aflevering van elke reeks.
Tenslotte verschijnt van de meeste stripreeksen maar één album per jaar, al is 1/jr wel een beetje laaaangzaaaaam voor manga.
Maar dan blijft het tenminste in leven, en als die verrotte economie dan eindelijk weer eens wat pep heeft, komt er misschien weer eens echt schot in de zaak (typte hij met glazige ogen). :silly:
Image

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Kana!

Post by Saki »

mangazot wrote:Al dat Kana-personeel is ook personeel van de rest van Ballon.
Kana is bij mij weten maar 1vrouwke in den helen Ballon blok ze :p

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Saki wrote:
mangazot wrote:Al dat Kana-personeel is ook personeel van de rest van Ballon.
1vrouwke
die zich dan nog lang niet exclusief bezighoudt met Kana
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

Ik vraag me af wanneer we nieuws gaan krijgen van Kana.

"Na de zomer" is nog een paar weken, neem ik aan...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Nieuws van het front: Kana is volop bezig met de evaluatie van hun manga-aanbod. Het resultaat van die evaluatie zal voor dit najaar zijn. Sowieso staan er voor dit jaar geen nieuwe Kana manga’s op de planning.
motivatiedip. help!

Post Reply