Kana!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Kana!

Post by MrXarnus »

Koen wrote:Nieuws van het front: Kana is volop bezig met de evaluatie van hun manga-aanbod. Het resultaat van die evaluatie zal voor dit najaar zijn. Sowieso staan er voor dit jaar geen nieuwe Kana manga’s op de planning.
Wacht, betekent dat dat er zowel serie's voortgezet-/stopgezet- of nieuwe toegevoegd worden?
Of in het slechtste geval alle serie's stopzetten?

Dus we zien slechts ten vroegste in januari nieuwe uitgaves...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

Tegen dan zijn ze al hun klanten kwijt. Zomaar een jaartje pauze nemen is echt wel te lang.

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Kana!

Post by MrXarnus »

Ze hebben met die prijsstijging ook al veel lezers verloren denk ik...

Ik vindt nog steeds dat ze zichzelf zouden moeten her-lanceren met nieuwe 'hippe' series (Blue Exorcist,Beelzebub en vooral Blood Lad om voorbeelden te geven), ze kunnen niet eeuwig Naruto blijven uitgeven. Ook een nieuwe website, prijsverlagingen, marketing (ram het in kindjes die op zoek naar een 'ander' soort strip hun hoofd) met gratis voorproefjes zowel in winkels als online, groots uitpakken op beurzen,...

Maar daar is hoogstwaarschijnlek geen budget meer voor :( .

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

MrX, ik zeg nergens iets over series stop- en/of voortzetten. Gewoon dat er geëvalueerd wordt en dat we dus in de loop van het najaar meer zullen weten. Kan alle richtingen uit. Maar dus wel weer sowieso 2 extra maanden zonder manga's (nov/dec, want sep/okt waren al bekend).

Spelen we eens mee met Euromillions om onze eigen uitgeverij op te starten? Of kopen jullie Kana en Glénat liever op als de miljoenen dan toch binnen zijn ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

MrXarnus wrote:Ik vindt nog steeds dat ze zichzelf zouden moeten her-lanceren met nieuwe 'hippe' series (Blue Exorcist,Beelzebub en vooral Blood Lad om voorbeelden te geven), ze kunnen niet eeuwig Naruto blijven uitgeven. Ook een nieuwe website, prijsverlagingen, marketing (ram het in kindjes die op zoek naar een 'ander' soort strip hun hoofd) met gratis voorproefjes zowel in winkels als online, groots uitpakken op beurzen,...
Het probleem is dat ze dat allemaal al gedaan en geprobeerd hebben. Herlanceren met trendy series zoals Ikigami, Liar Game, Black Butler, Psyren (Europese primeur!), nieuwe website (herinner je die supercoole oranje nog? :| ), startprijzen van € 5,95 (lager dan US en FR toen) en promopakketten, reclame in kranten, etc. etc.
motivatiedip. help!

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Kana!

Post by MrXarnus »

Koen wrote:
MrXarnus wrote:Ik vindt nog steeds dat ze zichzelf zouden moeten her-lanceren met nieuwe 'hippe' series (Blue Exorcist,Beelzebub en vooral Blood Lad om voorbeelden te geven), ze kunnen niet eeuwig Naruto blijven uitgeven. Ook een nieuwe website, prijsverlagingen, marketing (ram het in kindjes die op zoek naar een 'ander' soort strip hun hoofd) met gratis voorproefjes zowel in winkels als online, groots uitpakken op beurzen,...
Het probleem is dat ze dat allemaal al gedaan en geprobeerd hebben. Herlanceren met trendy series zoals Ikigami, Liar Game, Black Butler, Psyren (Europese primeur!), nieuwe website (herinner je die supercoole oranje nog? :| ), startprijzen van € 5,95 (lager dan US en FR toen) en promopakketten, reclame in kranten, etc. etc.
Nu ja, ik weet nu ook niet wat er allemaal te doen valt om Kana 'te redden', maar wat ik zeker weet is dat ze met de huidige prijzen in geen 1000 jaar enig 'groot' succes kunnen boeken. Als die Jommekes allemaal opeens 2 euro duurder werden zonder verhoging in kwaliteit zou de verkoop toch ook (ongeveer) in elkaar zakken?

Anders nog een leuk idee, omnibus...us maken van kortere reeksen als Doubt aan een scherpe prijs.
Vele US uitgevers doen dat toch, en aangezien er redelijk wat series direct als omnibusus worden uitgegeven lijkt het mij toch een goede zaak voor NL manga's, die uiteindelijk toch met uitzonderingen vooral niche-producten zijn.

OFF-TOPIC: Als ik de euromillions zou winnen zou ik eerst honderden manga's kopen die ik wil, een deel op de bank zetten, wat investeren in mijn webshop waar ik momenteel voor aan het plannen ben, en dan pas denken aan een eigen uitgeverij starten. (En ook nog cliché dingen als een huis enzo...)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Wat voor webshop ben je aan het plannen? Iets manga-related?
motivatiedip. help!

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Kana!

Post by MrXarnus »

Koen wrote:Wat voor webshop ben je aan het plannen? Iets manga-related?
Meer dromen dan plannen (ik ben dan ook maar een student die zich veel met marketing bezig houd), maar ik ben momenteel een concept aan het bedenken (wat ik ga verkopen, design van website,...), berekend wat de verzendkosten voor de klanten zouden zijn en heb al eens vlug wat leveranciers opgezocht, zonder veel resultaat, denk dat ik beter eens uitgevers en fabrikanten contacteer als ik goede leveranciers wil vinden...

Ik kan u wel verzekeren dat als de webshop er ooit komt, dat manga centraal in mijn winkeltje zal staan!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Super! Succes ;)
motivatiedip. help!

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Kana!

Post by MrXarnus »

Bedankt :D !

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

Koen wrote:
MrXarnus wrote:Ik vindt nog steeds dat ze zichzelf zouden moeten her-lanceren met nieuwe 'hippe' series (Blue Exorcist,Beelzebub en vooral Blood Lad om voorbeelden te geven), ze kunnen niet eeuwig Naruto blijven uitgeven. Ook een nieuwe website, prijsverlagingen, marketing (ram het in kindjes die op zoek naar een 'ander' soort strip hun hoofd) met gratis voorproefjes zowel in winkels als online, groots uitpakken op beurzen,...
Het probleem is dat ze dat allemaal al gedaan en geprobeerd hebben. Herlanceren met trendy series zoals Ikigami, Liar Game, Black Butler, Psyren (Europese primeur!),
Geprobeerd maar niet doorgezet. Net op het moment dat die series wat bekendheid begonnen te krijgen, stopten ze opeens met uitgeven. Ja, dan gooi je natuurlijk je eigen ruiten in, he.

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana!

Post by Edward »

Kana's planning t/m maart is bekend in de folder van Ballon Media.
http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden ... _01-03.pdf
Er zijn GEEN manga's aangekondigd.

Het logo van Kana staat er nog lang bij, maar ik denk dat zelf geduld tot een nieuwe uitgave niet meer noodzakelijk is. Kana is down and out.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Kana!

Post by Tamara »

*bekijkt folder*

Weet je, eigenlijk zouden ze Vinland Saga eens moeten proberen. Gebeurt toch niet, maar toch...

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana!

Post by Edward »

Ze hebben zeker een aantal vikingseries. Vinland saga zou best welkom zijn;)... Maar ach, manga is min of meer verloren in NL nu...
Het tijdperk 'proberen' hebben we volgens mij inmiddels gehad;)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Ik heb hen dat in een ver verleden al voorgesteld, zeker omdat Ballon in hun catalogus een heel pak vikingsstrips heeft, Thorgal niet in het minst. Als je daar een flyerke bijsteekt van Vinland Saga "Thorgal-san style"... Soit ;)
motivatiedip. help!

Post Reply