Kana!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Woehaaaa! Glénat en Kana staan op de boekenbeurs IN DEZELFDE REKKEN! :crazyeyes:
Image

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Kana!

Post by Saki »

Vond deze op CosplayCloud, ken de persoon ook persoonlijk dus lijkt me legitiem Pietel kent hem ook

[QUOTE=TokyoSonata]Kana is niet failliet, dat is onderdeel van balloon. MAAR ballon stopt idd wek met alle manga en er komt niks nieuw meer uit. (bron: één van men klanten werkt bij balloon)[/QUOTE]

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Ik hoop dat dat beleid niet te definitief is............ :(
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

^^ Betekent dat dat het met Glénat ook gedaan is? Aangezien die ook bij Balloon zitten...

Koen, heb jij nog iets van Kana gehoord (je ontslag, bijvoorbeeld)?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Mijn ontslag? Ik wist niet eens dat Kana mij betaalde! :o

Laatste nieuws was op 2/11 toen Kim hoopte binnenkort officieel nieuws te hebben maar toen nog geen concrete uitspraken kon doen. Ik zou het raar vinden dat er dan al mensen wéten dat het gedaan is met Kana. Als het definitief en volledig over en out is dan maakt het niet uit hoe, waar, wanneer of door wie het wordt meegedeeld, denk ik dan, en zou ze het mij ook wel gezegd hebben. Ma bon, ik maak er me eerlijk gezegd allemaal niet druk meer in, ik zie wel wanneer ze welk nieuws brengen. ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

NeeNee wrote:^^ Betekent dat dat het met Glénat ook gedaan is? Aangezien die ook bij Balloon zitten...
Glénat heeft geen banden met Kana. Het zijn twee verschillende entiteiten die gewoon door dezelfde distributeur verdeeld worden. En toevallig is die distributeur het moederbedrijf van Kana... En voor een verkoopbeurs als de boekenbeurs is het gewoon handig dat de stand dezelfde is aangezien het dezelfde verdeler is die de boekjes moet aanleveren.

Dat gezegd zijnde... Als manga niet genoeg verkoopt in ons taalgebied en de uitgeverijen niet rond komen en dus hun kosten willen drukken - en de Japanners dus moeten aanvaarden dat ook zij er minder aan gaan verdienen - dan hangt hun lot meer samen door de beslissing die de Japanners nemen dan door wat er hier beslist wordt. Als Japan beslist niet akkoord te gaan met Kana voor een oplage van x aantal exemplaren aan een percentage x, dan gaan ze ook niet akkoord gaan als Glénat een gelijkaardig voorstel op tafel legt. En aangezien voor beide uitgeverijen dezelfde economische realiteit geldt, zullen hun voorstellen wel niet veel van elkaar verschillen.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

Koen wrote:Mijn ontslag? Ik wist niet eens dat Kana mij betaalde! :o

Laatste nieuws was op 2/11 toen Kim hoopte binnenkort officieel nieuws te hebben maar toen nog geen concrete uitspraken kon doen. Ik zou het raar vinden dat er dan al mensen wéten dat het gedaan is met Kana. Als het definitief en volledig over en out is dan maakt het niet uit hoe, waar, wanneer of door wie het wordt meegedeeld, denk ik dan, en zou ze het mij ook wel gezegd hebben. Ma bon, ik maak er me eerlijk gezegd allemaal niet druk meer in, ik zie wel wanneer ze welk nieuws brengen. ;)
Ik weet wel dat je het vrijwillig doet, maar dan nog zouden ze je kunnen bedanken voor bewezen diensten als ze besluiten hun manga-afdeling op te doeken.

Nog geen officieel nieuws dus. Ach ja. Ik vermoed dat ze de boel het liefst gewoon willen doodzwijgen, maar ze zullen toch een keer antwoord moeten geven.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

NeeNee wrote:Ik weet wel dat je het vrijwillig doet, maar dan nog zouden ze je kunnen bedanken voor bewezen diensten als ze besluiten hun manga-afdeling op te doeken.
Ook al hoeft dat niet, het kan zijn dat ze dat nog doen he, tot nader order is hun mangaafdeling niet opgedoekt ;)

Nu ja, de communicatie met Kana verloopt altijd heel vlot en gemoedelijk. Die ene keer dat ik Kim gezien heb leek dat ook een erg sympathieke jongedame, ook al was ze toen nog geen maand in dienst bij Kana... Ik heb liever dat ze me vlot antwoorden dat ze niks kunnen zeggen, dan dat ze allerlei zaken beloven die ze toch niet waarmaken. Neu, daarmee wijs ik niet in de een of de andere richting ;)
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Koen wrote:Mijn ontslag? Ik wist niet eens dat Kana mij betaalde! :o
Ben je nog altijd die factuur vergeten in te sturen!
Koen wrote:Ik zou het raar vinden dat er dan al mensen wéten dat het gedaan is met Kana.
Nou, ik hoop dat het niet definitief afgelopen is met manga in het NL. Het idee dat het uit is, voelt aan alsof ik een wereld verloren ben.
Image

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Kana!

Post by MrXarnus »

Is er nu eigenlijk al officieël nieuws over het al dan niet voortbestaan van het Kana label bij Ballon?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

MrXarnus wrote:Is er nu eigenlijk al officieël nieuws over het al dan niet voortbestaan van het Kana label bij Ballon?
Nope, misschien moet ik Kim nog eens mailen nu Ballon hun plannen rond Jommeke en 75 jaar Robbedoes uit de doeken gedaan heeft. Maar eigenlijk denk ik dat ze me zelf wel zal contacteren of een nieuwsje de wereld in zal sturen mocht er iets te melden zijn...
motivatiedip. help!

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Kana!

Post by MrXarnus »

Koen wrote:
MrXarnus wrote:Is er nu eigenlijk al officieël nieuws over het al dan niet voortbestaan van het Kana label bij Ballon?
Nope, misschien moet ik Kim nog eens mailen nu Ballon hun plannen rond Jommeke en 75 jaar Robbedoes uit de doeken gedaan heeft. Maar eigenlijk denk ik dat ze me zelf wel zal contacteren of een nieuwsje de wereld in zal sturen mocht er iets te melden zijn...
OK!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Koen wrote:
MrXarnus wrote:Is er nu eigenlijk al officieël nieuws over het al dan niet voortbestaan van het Kana label bij Ballon?
Nope, misschien moet ik Kim nog eens mailen nu Ballon hun plannen rond Jommeke en 75 jaar Robbedoes uit de doeken gedaan heeft.
Dan hebben ze nu geen tijd om ook nog met manga bezig te zijn.
Naar het schijnt hebben ze voor manga bij Ballon Media alleen maar een klein vrouwtje.

@Koen: niks vragen, 'misschien' heb je, 'nee' kun je krijgen.

Ik denk dat ze manga vroeg of laat wel weer eens oppikken.
Eerst hadden ze veel werk met K3, toen met Jommeke, nu met 75 jaar Robbedoes...
Dat is vroeg of laat allemaal voorbij, en dan zoeken ze weer iets anders.
TIen jaar manga, bijvoorbeeld.
Ot Tien jaar Death Note.
Tien jaar Monster.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Niet alleen Jommeke krijgt een post-itje. Ballon heeft ook nog een post-itje voor Kana gevonden. Ik heb nog eens gepolst bij Kim en Ikigami zouden ze sowieso al proberen af te ronden. Deel 7 zal zelfs al in de brochure staan waarmee de verdelers in januari naar de winkels trekken. Over de rest van de catalogus kon ze momenteel nog niks zeggen. Maar bon, we gaan dan toch al met hoop het einde van de wereld tegemoet ;)

Aangezien de huidige Ballon folder de maanden jan/feb beslaat, is de release ten vroegste voor maart.
motivatiedip. help!

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Kana!

Post by MrXarnus »

Koen wrote:Niet alleen Jommeke krijgt een post-itje. Ballon heeft ook nog een post-itje voor Kana gevonden. Ik heb nog eens gepolst bij Kim en Ikigami zouden ze sowieso al proberen af te ronden. Deel 7 zal zelfs al in de brochure staan waarmee de verdelers in januari naar de winkels trekken. Over de rest van de catalogus kon ze momenteel nog niks zeggen. Maar bon, we gaan dan toch al met hoop het einde van de wereld tegemoet ;)

Aangezien de huidige Ballon folder de maanden jan/feb beslaat, is de release ten vroegste voor maart.
Goed van hen om die reeks nog af te werken.

Post Reply