Kana!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Joepie! Ik hou van de shonens die kana heeft maar ze volgen glenat toch wel hoor met dat uitstellen.
Aniway: shamanking NL-versie februari 2005
focus: mangaoffensief Herfst 2005
Nu mangaoffensief maart 2006
Maarja glénat bleef ook uitstellen maar nu is alice 19th enzo er wel =)
Ik ben alleszinds superblij met het nieuws.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Je moet natuurlijk ook weten dat waarschijnlijk niet alle aankondigingen 'officieel' zijn. Naar wat ik weet is de release verlaat van begin 2006 naar maart 2006. Dus ja... (Nog altijd minder erg dan ons eigenste HeuvelMag dat een jaar op zich liet wachten lol :o )
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Leuk nieuwtje om te vernemen als je net terug in het land bent 8)
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

super_gohan wrote: Aniway: shamanking NL-versie februari 2005
hmm nu ik dit lees en ff bij stil sta
.. ik zou toch wel teleurgesteld zijn moesten ze shaman king kiezen
en op yugioh zit ik ook helemaal niet te wachten :\

verlos ons uit ons lijden :p
en geef mij Naruto, monster, hxh,...mar..

wanneer werden die handtekeningen gezet eigenlijk? waar het ook alweer was... forgot the details :s

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Op 4 november zouden belissingen vallen, maar dat is dan bij Kana, nog niet op de Heuvel of course. ;)

Naruto zou me sterk lijken als die in hun line-up zit van in het begin. Eerst de markt warm maken en zichtbaarheid verwerven, zou ik zo zeggen - en dan pas je troefkaart uitspelen. Vermits Dargaud de rechten op de tekenfilm zou hebben zal Naruto hier ooit wel terechtkomen. In Frankrijk zal Dargaud zelf de DVD's verzorgen, zowel in versies met enkel gedubde versie erop voor het grote publiek, als in een versie waar je zal kunnen kiezen uit dub/subs voor de fan. Natuurlijk is de Franse markt iets groter dan de onze, maar dat wil toch zeggen dat ze de fan niet in de kou laten staan...
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Koen wrote:Op 4 november zouden belissingen vallen, maar dat is dan bij Kana, nog niet op de Heuvel of course. ;)

Naruto zou me sterk lijken als die in hun line-up zit van in het begin. Eerst de markt warm maken en zichtbaarheid verwerven, zou ik zo zeggen - en dan pas je troefkaart uitspelen. Vermits Dargaud de rechten op de tekenfilm zou hebben zal Naruto hier ooit wel terechtkomen. In Frankrijk zal Dargaud zelf de DVD's verzorgen, zowel in versies met enkel gedubde versie erop voor het grote publiek, als in een versie waar je zal kunnen kiezen uit dub/subs voor de fan. Natuurlijk is de Franse markt iets groter dan de onze, maar dat wil toch zeggen dat ze de fan niet in de kou laten staan...
mja, wat komt.. dat komt
maar het is net naruto die zo een zwakke engelse vertaling heeft ;_;
en ik heb een broertje dood aan Frans :lol:
*prays to Kana* =)

ik sta wel open tot veel reeksen die in het Nederlands zouden komen
maar als het dan geen Naruto is, tenminste een Hunter :l
ik ken hier al een hoop man dat op Naruto hoopt...
want Shaman king en consoorten is me net iets té ..euhm.. "simpel"

Koen, hoe zijn de verkopen zowat qua Franse manga van Kana?
wat zijn hun kleppers etc?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Ik moet altijd eens glimlachen als Narutofans andere typische shonen simpel noemen ;)

Pure speculatie van mijnentwege: ik kan me moeilijk voorstellen dat er géén Togashi zou bijzitten, maar ik heb daar niks van gehoord he, dat is afgaand op wat ze in Frankrijk doen en bereiken. In Frankrijk zijn ze echter wel met Yu Yu Hakusho begonnen, dus weet ik niet of ze hier de voorkeur aan HXH zouden geven of ook eerst voor YYH gaan...

Over de verkoopcijfers in Frankrijk. De kern van hun catalogus is shonen manga (tussen de lijnen geef ik daar in mijn eerste post al een hint trouwens...) en Kana is daardoor ook marktleider. Shonen verkoopt immers nog steeds het best. Hun locomotieven zijn YuGiOh en Naruto. Maar ook een titel als Saint Seiya (Knights of the Zodiac) verkocht enorm, maar dat heeft natuurlijk alles te maken met de anime die furore maakte in de jaren '80 in Frankrijk. Voor de rest scoren al hun shonen eigenlijk goed. Een titel als Samourai Deeper Kyo bijvoorbeeld - toch niet dé naam in het wereldje - staat telkens weer bovenaan in verkooplijstjes, samen met, jawel, Shaman King en HXH. Maar ook Mär heeft een behoorlijke start genomen en dat is bewonderenswaardig want de eerder vernoemde titels zijn gestart in een totaal ander klimaat toen het nog mogelijk was als fan 'alles' te kopen. Nu ligt dat wel eventjes anders met een op een haar na gesatureerde markt...
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Koen wrote:Ik moet altijd eens glimlachen als Narutofans andere typische shonen simpel noemen ;)
daarmee dat ik het tussen aanhalingstekens zet
shounen is op zich een "simpel" genre :) (letterlijk eerder wel een doelgroep dan een echt genre, maar ja)

en bedankt voor de uitleg, leer ik ook wat bij over de franse manga-markt 8)
en lees ik eens de kijk op de zaken van een kenner :lol: ;)

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Voor mij is alle shonen goed =p Hoewel op detective conan zit ik ni zo te wachten die is zo lang. Geef mij maar shamanking, hxh of naruto.
Laat zo snel mogelijk weten wat het word! Aargh ik kan niet wachten op maart.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

super_gohan wrote:Voor mij is alle shonen goed =p Hoewel op detective conan zit ik ni zo te wachten die is zo lang. Geef mij maar shamanking, hxh of naruto.
Laat zo snel mogelijk weten wat het word! Aargh ik kan niet wachten op maart.
alles wat de nederlandse manga-markt doet leven is mij goed, de interessante titels voor mij persoonlijk volgen uiteindelijk ook wel =)

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

barbapapa wrote:
super_gohan wrote:Voor mij is alle shonen goed =p Hoewel op detective conan zit ik ni zo te wachten die is zo lang. Geef mij maar shamanking, hxh of naruto.
Laat zo snel mogelijk weten wat het word! Aargh ik kan niet wachten op maart.
alles wat de nederlandse manga-markt doet leven is mij goed, de interessante titels voor mij persoonlijk volgen uiteindelijk ook wel =)
das waar, maarja het is nog leuker als je lievelingstitels als eerste komen. Tenzij het ontoegankelijke titels zijn want dan verkoopt het niet goed en komen er geen nieuwe manga's meer =p. Wauw ik ben slim =p Maarja ik lees toch vooral toegankelijke titels: veel shonen (de laatste tijd sta ik ook open voor shojo).
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

super_gohan wrote:
barbapapa wrote:
super_gohan wrote:Voor mij is alle shonen goed =p Hoewel op detective conan zit ik ni zo te wachten die is zo lang. Geef mij maar shamanking, hxh of naruto.
Laat zo snel mogelijk weten wat het word! Aargh ik kan niet wachten op maart.
alles wat de nederlandse manga-markt doet leven is mij goed, de interessante titels voor mij persoonlijk volgen uiteindelijk ook wel =)
das waar, maarja het is nog leuker als je lievelingstitels als eerste komen. Tenzij het ontoegankelijke titels zijn want dan verkoopt het niet goed en komen er geen nieuwe manga's meer =p. Wauw ik ben slim =p Maarja ik lees toch vooral toegankelijke titels: veel shonen (de laatste tijd sta ik ook open voor shojo).
ik lees ook wel veel shounen, mijn inner kind is groot =)
en een sterke seinen moet er ook om de zoveel shounen in :D
enkel shojo verteer ik niet..

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

barbapapa wrote:
super_gohan wrote:
barbapapa wrote: alles wat de nederlandse manga-markt doet leven is mij goed, de interessante titels voor mij persoonlijk volgen uiteindelijk ook wel =)
das waar, maarja het is nog leuker als je lievelingstitels als eerste komen. Tenzij het ontoegankelijke titels zijn want dan verkoopt het niet goed en komen er geen nieuwe manga's meer =p. Wauw ik ben slim =p Maarja ik lees toch vooral toegankelijke titels: veel shonen (de laatste tijd sta ik ook open voor shojo).
ik lees ook wel veel shounen, mijn inner kind is groot =)
en een sterke seinen moet er ook om de zoveel shounen in :D
enkel shojo verteer ik niet..
mwaah shojo geraakt er wel in bij mij. Ik haat verhalen waar ik nx van snap =p
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Kanaaaaaaaaa
tis november ;_;

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Kana tis december.
zucht... was wel te denken

iemand al iets gehoord? :l

Post Reply