Kana!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Koen wrote:Niet alleen Jommeke krijgt een post-itje. Ballon heeft ook nog een post-itje voor Kana gevonden. Ik heb nog eens gepolst bij Kim en Ikigami zouden ze sowieso al proberen af te ronden. Deel 7 zal zelfs al in de brochure staan waarmee de verdelers in januari naar de winkels trekken. Over de rest van de catalogus kon ze momenteel nog niks zeggen. Maar bon, we gaan dan toch al met hoop het einde van de wereld tegemoet ;)

Aangezien de huidige Ballon folder de maanden jan/feb beslaat, is de release ten vroegste voor maart.
Da's geweldig!
Ondertussen hoop ik in stilte dat ze ook Nana en Shaman King willen afwerken.
Van Nana ontbreken alleen nog de delen 18 tot en met 21 (na 21 is er ook in het Japans niets), en van Shaman King alleen nog maar deel 29 tot en met 32 of 33 of zo.
Maar als ik me niet vergis waren de delen van Ikigami apart leesbaar, en is dat misschien de reden dat ze het daarmee nog eens willen proberen. (ja, ik weet het: ik schop graag hoop de bodem in - maar ik ben gek, tenslotte).
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

Zit Ikigami bij dezelfde Japanner als de shonenseries?

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana!

Post by Edward »

NeeNee wrote:Zit Ikigami bij dezelfde Japanner als de shonenseries?
Veel shonen series zijn uit de Weekly Shonen Jump (Shueisha dus), Ikigami zit echter bij Shogakukan. Kan prima een rol spelen;)
Animenewsnetwork heeft een niet al te recent lijstje van de Kana uitgaves, hier kan je vlug alle uitgaves bij langs als je de uitgever wilt weten, alleen de laatste series missen (black butler)
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=5358

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Sgt. Frog :?:
Image

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana!

Post by Edward »

mangazot wrote:Sgt. Frog :?:
Is ooit aangekondigd en net zo hard weer teruggetrokken;), wij hebben in ieder geval geen boekjes daarvan gezien. Volgens mij is die neit verder gekomen dan de onderhandelingstafel en een aankondiging.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Koel schreef gisteren al op de voorpagina van Mangaheuvel

Meer Ikigami
06-01-2013 door Koen
We beginnen het jaar met goed nieuws want Kana bevestigde dat ze doorgaan met Ikigami. Het 7de volume zal nog dit voorjaar in de winkels liggen en normaal wordt de reeks tot en met het laatste, tiende volume gepubliceerd in het Nederlands. Over de andere reeksen werd nog geen beslissing genomen. Tussen de lijnen lezen wij dat Kana alvast de intentie heeft om door te gaan met NL manga maar dat het lot van hun catalogus eerder in handen van de Japanse rechthebbenden ligt dan dat ze het in eigen handen hebben. Op Mangaheuvel lees je sowieso heet van de naald de nieuwstee ontwikkelingen rond Kana’s beslissingen.
Image

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Kana!

Post by MrXarnus »

http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Kana

Ook SSZ heeft het berichtje gelezen zo te zien...

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana!

Post by Edward »

MrXarnus wrote:http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Kana

Ook SSZ heeft het berichtje gelezen zo te zien...
En de datum is geworden:
- 3 april 2013: dan zal deel 7 van Ikigami in de schappen liggen :D

Ik hoop dat naast Ikigami, dat kana nog probeert wat series af te maken. Ik weet dat de vingers vooral naar de japanners wijzen. Maar van mij mag kana best nog even doorgaan. Wie weet zal toch 'Judge' nog volgen. Doubt is namelijk als pakket in de aanbieding 'deel 1 t/m4' voor €30.- (ook vanaf 3 april in de winkels).

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Judge doet het erg goed in Frankrijk.
Image

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Kana!

Post by MrXarnus »

http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden ... _06-08.pdf

Volgens de nieuwe catalogus van Ballon zullen 'Ikigami' V.8-9 in augustus verschijnen, ook 'Monster' zal als pakket aan verlaagde prijs vanaf dan aangeboden worden.
(Ik ben nu vrij zeker dat ze alle andere series gecanceld hebben...)

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana!

Post by Edward »

Ikigami deel 8 in Juni, en deel 9 in Augustus. We hebben weer een 2-maandelijks schema voor de delen 7-8-9. Dan zal mogelijk in oktober deel 10 verschijnen en dan zijn we er alweer helemaal doorheen. Toch jammer, deze 'dood' van de NL manga

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Kana!

Post by Saki »

Kunnen ze geen pakket voor Shaman King, YGO of Bleach maken?

Monster heb ik al xD


Enig nieuws over Liar Game?

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana!

Post by Edward »

Met Doubt en Monster hebben ze alleen nog maar complete series in pakketten gezet. YGO, Shaman King en Bleach zijn allen incompleet. Ik vraag mij ook af of ze nog wel pakketten maken nu ze geen toestemming hebben om de rest van de serie uit te geven (althans, dat is wat ik denk)

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

MrXarnus wrote:http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden ... _06-08.pdf

Volgens de nieuwe catalogus van Ballon zullen 'Ikigami' V.8-9 in augustus verschijnen, ook 'Monster' zal als pakket aan verlaagde prijs vanaf dan aangeboden worden.
(Ik ben nu vrij zeker dat ze alle andere series gecanceld hebben...)
En waarom denk je dat?
(zo mijn plezier vergallen met dat soort bedenken net nadat ik heb gelezen dat Ikigami doorgaat. Foei! :cry: )


Als manga in het NL verdwijnt, vind ik dat toch voor een deel de schuld van sommige mangafans, die hun reeksen liever in het Engels of in het Frans kochten, of gratis online scanlations lazen.
Als je ziet hoe lang het heeft geduurd voor manga werd opgegeven, en hoe lang Kana en Glénat ermee bezig bleven, dan kan het verschil met een verkoop die goed genoeg was, niet erg groot zijn geweest.
Ik geloof nog altijd dat het een haalbare kaart zou zijn geweest.
En dan was er natuurlijk die crisis. Crisissen zijn vaak oorzaken waarvan niemand wil toegeven dat ze een rol spelen.
Nog vandaag gehoord dat het vanaf 2015 beter zou gaan. Misschien dat ze dan manga een doorstart kunnen geven.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Ikigami 7 verschijnt op 8 mei. De vertraging komt er door problemen met de douane die het materiaal tegenhielden :shock: Maar bon, alles is nu in orde en voor 8 en 9 wijzigt er niets.
motivatiedip. help!

Post Reply