Kana!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Keroro heeft daar nooit opgestaan, naar mijn weten.
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

Koen wrote:Keroro heeft daar nooit opgestaan, naar mijn weten.
bij mijn weten dan wel!heb je hier iets meer over te weten gekomen koe of niet iverband met keroro?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Keroro is 'officieel' door Aniway aangekondigd en vermits TWolf de communicatie doet voor Kana in Nederland zal dat wel kloppen. Op de Kana-site stond het in het begin toen ze Bleach en Inu Yasha erop gezet hadden in elk geval niet. En nu ook niet. Of het er in de tussentijd ooit heeft bijgestaan, laat ik in het midden, maar dat zou me verbazen ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php
Bij grote mangaconcurrent Kana (Naruto, Monster, Death Note, Nana, Shaman King, Yu-Gi-Oh! en Detective Conan) vroegen we welke series bij hen het beste verkochten. Exacte cijfers kregen we niet, daar wordt bij elke uitgeverij mistig over gedaan. Maar we kregen wel een informatief antwoord van persverantwoordelijke Kim Sanders dat we hieronder voor je hebben gekopieerd.
"De Nederlandstalige mangamarkt is nog in volle ontwikkeling. Er is dus nog heel wat groeipotentieel wat de verkoop van bepaalde reeksen betreft. De twee topreeksen die we in huis hebben, Naruto en Death Note, halen voorlopig de hoogste verkoopscijfers. Deze reeksen doen het in het buitenland ook bijzonder goed. We zijn ervan overtuigd dat deze reeksen echter een nog groter publiek kunnen aanspreken en daar wordt dan ook volop aan gewerkt.
Ook onze andere shonenreeksen halen goede verkoopscijfers. We verwachten ook voor deze reeksen nog een stijging naargelang manga aan populariteit wint op de Nederlandse markt.
De series die gericht zijn op een specifieke doelgroep zoals Monster en Nana hebben nog heel veel groeipotentieel. Deze reeksen zijn onder andere in Frankrijk heel erg succesvol.
Het Belgische en Nederlandse publiek is nog niet echt thuis in de mangawereld. Stilaan groeit de interesse echter. Door onze shonenreeksen komen kinderen steeds vaker in contact met het begrip manga. Death Note, Monster en Nana zullen ongetwijfeld een belangrijke rol spelen in het overtuigen van de (jong)volwassenen dat manga ook voor hen kan zijn.
Om nog meer een vaste waarde in het mangamilieu te worden, gaan we in 2008 daarom door op ons elan. Al onze mangareeksen blijven tweemaandelijks verschijnen, we blijven rechtstreeks uit het Japans vertalen en in de originele leesrichting publiceren. Dit zijn immers de ingrediënten van ons succes!
In 2008 breiden we onze catalogus ook uit met de topreeksen InuYasha en Bleach. Opnieuw twee shonenreeksen. Een bewuste keuze! We willen namelijk in de eerste plaats de jeugd aanspreken met onze publicaties. Zij zijn de sleutel tot de ontwikkeling van de mangamarkt.
...
Verder begeeft Kana zich in 2008 ook op de animemarkt. Zo staat de dvd van Death Note gepland voor het voorjaar (lees hierover meer info verder in deze kolom) en wordt Naruto op de Belgische en Nederlandse televisie verwacht. Naruto zal dan nog meer een voortrekkersrol spelen op de Nederlandstalige markt. Zeker daar er, eens op tv, allerlei merchandise en andere producten van op de markt zullen komen, zo ook de Naruto-dvd die wij zullen uitgeven."
motivatiedip. help!

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Post by Gilles »

En we danken David die iedere week de moeite doet om nieuwtjes te verzamelen voor de stripspeciaalzaak, ook op gebied van manga. :D

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

kerero gunsou zou volgens iemand op aniway idd niet dit jaar uitkomen!nu alleen wachten op de confirmatie via de nieuwe aniway ofzo voor zeker te zijn!
Last edited by Ginrai on Thu Feb 28, 2008 18:48, edited 1 time in total.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Zou je een N voor die iet willen plaatsen =p?

Ik denk dat het anders mss nogal verwarrend overkomt..;^^''.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

Ansem
Posts: 7
Joined: Tue Feb 26, 2008 22:01

Post by Ansem »

Keroro is idd geschrapt voor 2008, heb ik in een mailtje aan Kana gevraagd.
Over Naruto op TV is er nog niet veel info, behalve dat er nog volop onderhandelingen zijn (wat al goed nieuws is :)).

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

lambardi2 wrote:Zou je een N voor die iet willen plaatsen =p?

Ik denk dat het anders mss nogal verwarrend overkomt..;^^''.
ja!is weer die ***n-kop die niet te goei wou werken!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re:

Post by Koen »

Ansem wrote:Keroro is idd geschrapt voor 2008, heb ik in een mailtje aan Kana gevraagd.
Niet alleen voor 2008. Een NL versie is voorlopig niet meer aan de orde.
motivatiedip. help!

Ansem
Posts: 7
Joined: Tue Feb 26, 2008 22:01

Re: Re:

Post by Ansem »

Koen wrote:
Ansem wrote:Keroro is idd geschrapt voor 2008, heb ik in een mailtje aan Kana gevraagd.
Niet alleen voor 2008. Een NL versie is voorlopig niet meer aan de orde.
Spijtig, ik keek er wel naar uit.
Nja, je kan niet alles hebben. :P

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Je favoriete helden in manga nu in avant-première op het internet!
Kan jij ook niet wachten om de volgende delen van Monster, Death Note en Nana te lezen?
Surf dan snel naar http://www.kanabox.com/nl. Daar kun je al een voorsmaakje terugvinden van Monster 8, Death Note 7 en Nana 6!
De kanabox biedt je de mogelijkheid om, enkele weken voor de manga in de winkel ligt, al enkele pagina’s in avant-première te lezen. De website is heel gebruiksvriendelijk en laat je toe de manga in de oorspronkelijke leesrichting te lezen. Verder beschikt de kanabox over een zoomfunctie voor een aangename leeservaring en een archief.
De voorpublicaties op de kanabox zullen zich natuurlijk niet beperken tot Monster, Death Note en Nana. Ook van onze andere series zal je er binnenkort voorsmaakjes kunnen terugvinden.
Veel leesplezier!

Death Note-spel
Wil jij ook een leuke Death Note-prijs winnen? Surf dan snel naar deathnote.mangakana.com/nl ! Bekijk de teaser en stuur hem door naar al je vrienden. Elke vriend die de teaser bekijkt, levert je een punt op. De deelnemers met de 11 hoogste scores zullen beloond worden met een leuke Death Note-prijs!
Veel succes!
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Kana!

Post by Ginrai »

de eerste 2 volumes van inuyasha komen uit op 4 juni!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Kana heeft de anime van D.Grayman gekocht voor een Franse release. Ben eens benieuwd of hier a/ een NL versie van zal verschijnen, en b/ of de manga dan bij Kana NL zou verschijnen...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

Uit de Nieuwsbrief van DePoort (3 oktober ’08): “Kana had ook nog enkele nieuwigheden klaar: <reeksen> en Death note-12 (laatste deel van de reeks; niet wanhopen: de epiloog wordt ook vertaald).”

Ze hebben het hier over nr. 13, toch? Dus in het Frans wordt het wel vertaald. Ik vind het echt heel jammer dat Kana dat in het Nederlands niet doet. Volgens mij zou het nochtans goed verkopen; er staan 4 delen van Death Note in de strip Top 50 van DePoort (best verkopende titels van de laatste 12 maanden), en een ‘nummer 13’ dat aansluit bij de reeks is volgens mij veel gemakkelijker aan de man te brengen dan een gewoon ‘data book’.

‘k Hoop dat ze nog van gedachten veranderen. Anders koop ik de Engelse versie.

Post Reply