Kana!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

PrIEsTER wrote:Wat kan mij het schelen dat één of ander kindje (ook al zijn het nu wss meerdere :? ) vindt dat zijn manga niet rap genoeg verschijnt. STAP GEWOON OVER!
Ach welnee, ze moeten gewoon wat geduld leren krijgen.
De wereld heeft zo veel te bieden... De bomen! De vogels! De bloemen! ARglll :silly:
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Koen wrote:Het uitgaveschema van Kana voor de maanden juni/juli/augustus:

6 juni:
Ikigami 6
Hoe kom jij toch aan al die info?
Image

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana!

Post by Edward »

Koen krijgt ook dit document (of bekijkt hem hier zelfs)
http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden ... _06-08.pdf

Om de zoveel tijd geeft Ballon Media een folder uit waarin de uitgaves aangekondigd worden;)... Daarin staat alle info omtrent Kana ook;)

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Ze hebben het daar wel erg voor hun jommeke....
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Ha, als Naruto Jommekes oplage zou halen zou er wel een ander blond kopje in de folders staan pronken ;) Jommeke blijft met de Kiekeboes de bestverkopende strip in Vlaanderen.
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Naruto for Jommeke !
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

... Zit ik nu op de verkeerde site te kijken, of is Mangakana in heel 2012 nog niet geüpdatet? :shock:

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana!

Post by Edward »

NeeNee wrote:... Zit ik nu op de verkeerde site te kijken, of is Mangakana in heel 2012 nog niet geüpdatet? :shock:
Correct... heeft nog geen enkele update gehad. Ik ga er vanuit, dat zolang we niets horen.. dat het voorlopig goed zit... Al die paniekzaaierij op fora e.d. over Kana begin ik wel een beetje gaar te worden (dit verwijt ik jou neit NeeNee,... maar bijvoorbeeld dat iemand op het Kana forum 'RIP Kana' heeft gezet, waarna mensen op het Aniway forum hier weer over gaan discusseren en bang voor een failissement worden)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

NeeNee wrote:... Zit ik nu op de verkeerde site te kijken, of is Mangakana in heel 2012 nog niet geüpdatet? :shock:
De Kana website kan momenteel niet meer geupdate worden wegens technische problemen. En die problemen moeten langs Franse kant opgelost worden. Aangezien onze Kana daar nog maar heel gedeeltelijk van afhangt én aangezien de Franse Kana nu een vernieuwde website heeft (en zelfs een nieuwe domeinnaam), zie ik daar niet meteen verandering in komen.

Kana kan trouwens niet 'failliet' gaan. Kana is een onderdeel van Ballon Media en dat is een enorme groep. Als Kana natuurlijk te verlieslatend wordt voor Ballon kan het zijn dat ze de imprint afstoten of ermee ophouden. Maar Kana failliet is weer zo'n uitspraak die op niets trekt (ook al maakt het in de praktijk nu natuurlijk niets uit of Kana failliet zou gaan, dan wel Ballon met Kana zou ophouden).
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana!

Post by Edward »

Koen wrote:
NeeNee wrote:Kana kan trouwens niet 'failliet' gaan. Kana is een onderdeel van Ballon Media en dat is een enorme groep. Als Kana natuurlijk te verlieslatend wordt voor Ballon kan het zijn dat ze de imprint afstoten of ermee ophouden. Maar Kana failliet is weer zo'n uitspraak die op niets trekt (ook al maakt het in de praktijk nu natuurlijk niets uit of Kana failliet zou gaan, dan wel Ballon met Kana zou ophouden).
Faillissement is niet het goede woord wat ik zocht;)... Maar net wat jij zegt.. het grote voordeel van een inprint is natuurlijk wel dat het voor het bedrijf mogelijk niet zo problematisch is als er een tijd lang weinig of geen publicaties onder die inprint zijn.. tenzij dit een compleet aparte afdeling is die maandelijks een boel geld kost

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Kana!

Post by The Donkey »

kan er niet bij dat bedrijven als dit hun website niet goed bij houden...
dat is nu juist je visite kaartje naar de consument en je moet er zakelijk op overkomen!
Ik begrijp dat ze voorheen het design van de franse tak hebben gebruikt en dat het nu enige problemen geeft,
maar als je het oude design houd zou het geen probleem moeten zijn die netjes bij te houden.
Dan kan je in de tussentijd prima werken aan een NL versie van het nieuwe design en die dan online zetten als het klaar is.
Vind dat geen excuus om je site niet te updaten.
Zeker in deze tijd waar iedereen dingen meteen opzoekt op het internet kan je hierdoor een flinke lading klanten mis lopen:S

mja, moeten ze zelf weten...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Het is het huidige design dat problemen geeft, hoor, Donkey, waarschijnlijk doordat de Franse veranderingen hebben doorgevoerd...

Ik vind het enerzijds ook storend, maar anderzijds, hoeveel stripuitgeverijen hebben een site? In de Ballon groep hebben Dargaud en Le Lombard enzo ook geen NL site. Ook Casterman heeft geen NL site... Uitgeverijen als Daedalus updaten hun site ook soms in een half jaar niet. Dus ja... Daar is gewoon geen budget voor.
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Kana!

Post by The Donkey »

^ ah dat verklaard een hoop:P had er niet bij stil gestaan dat het binnen de stipboeken wereld veel vaker slecht geregelt is... Toch jammer imo:P

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Of ze veranderen hun sit zo vaak dat je hem niet altijd terugvindt, want de ingangspagina heeft een andere extensie, of de ene keer werkt hij daardoor wel, en de andere keer weer niet.
Sommige uitgevers hebben echter wel een goede site, maar doorgaans zijn het de Franse.
Beetje raar eigenlijk dat de Nederlanse het zo stiefmoederlijk behandelen...
Anderzijds: gisteren op tv gehoord dat er in België 8000 ict'ers te kort zouden zijn. Kan ermee te maken hebben.
Image

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Kana!

Post by Ginrai »

*zware zucht*

de volgende folder van ballon media is uit,en we krijgen zelfs geen releases van kana in september&oktober :x !!!!
dus ik begin ook stillaan te vrezen dat de nederlanse manga-sector een stille dood te gemoet gaat.

Post Reply