Kana!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Kleine vertraging valt altijd wel te verwachten
april-mei? I can live with that
al is het uiteindelijk weer een uitstelling...

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Citatie van De Standaard (31 jan 2006)
"In mei lanceren we een mangacollectie, dit jaar plannen we twintig à dertig titels." Dat zou van Mezzanine meteen de grootste manga-uitgever maken op onze markt.
Bon, eerste vraag die ik me stel: titels of delen?
Tweede vraag: in hoeverre gaat dit werkelijkheid worden? Het is echt wel veel voor de Nederlandstalige markt.

En dan vind ik het ook wel vreemd dat in datzelfde artikel wordt gezegd dat Dupuis bang is van manga en zich daar ook niet aan wil wagen. Dat Dargaud (Kana) en Dupuis tot dezelfde groep behoren weten we nu ondertussen al wel, maar is Mezzanine niet eerder een uitgeverij die zijn wortels heeft bij Dupuis ipv Dargaud (aangezien het Jommeke uitgeeft)?
Kunnen mensen die wat meer van die situatie afweten dit eens ophelderen?
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Even preciseren dat het hier wel degelijk over het Kana-label gaat hoor...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Trunks
Posts: 52
Joined: Sun Oct 23, 2005 8:48
Location: Genk

Post by Trunks »

ik denk dat we in mei hun eerst release met ons alle zo hard moeten steunen (ookal zegt de reeks je niks) anders verwacht ik dat kana wel snel afhaakt en nie aan hun 30 titels (of volumes) gaat geraken :s
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Het gaat hier om volumes logischerwijs. Er zijn nog 8 maanden vanaf mei te tellen. Dus dan zit je eigenlijk maar aan drie-vier releases per maand, iets wat *kan* kloppen, maar waarschijnlijk wel wat overmoedig is. Het hangt er ook vanaf welke de definitieve vorm zal zijn die weerhouden wordt, dat stond bij m'n laatste Kana gesprek nog niet 100% vast voor alle titels.

Kana zal ook in elk geval niet "snel" afhaken, ze gaan de tijd krijgen om te groeien en het zal dus deze keer niet na drie boekjes gedaan zijn. Maar steunen zullen we ze sowieso moeten doen.
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Koen wrote:Het gaat hier om volumes logischerwijs. Er zijn nog 8 maanden vanaf mei te tellen. Dus dan zit je eigenlijk maar aan drie-vier releases per maand, iets wat *kan* kloppen, maar waarschijnlijk wel wat overmoedig is. Het hangt er ook vanaf welke de definitieve vorm zal zijn die weerhouden wordt, dat stond bij m'n laatste Kana gesprek nog niet 100% vast voor alle titels.

Kana zal ook in elk geval niet "snel" afhaken, ze gaan de tijd krijgen om te groeien en het zal dus deze keer niet na drie boekjes gedaan zijn. Maar steunen zullen we ze sowieso moeten doen.
En helpen zal ik 8)
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

rinosseros wrote:Kunnen mensen die wat meer van die situatie afweten dit eens ophelderen?
Het overkoepelende is tegenwoordig Balloon Books, en volgens mij heb je daar Mezzanine voor de strips en De Ballon voor de boeken. Hoe het zit met de voorgeschiedenis van dit alles, zou ik niet weten. Het is mij wel ooit eens uitgelegd geweest maar ja, ik word nu eenmaal al een dagje ouder en m'n geheugen slijt...
motivatiedip. help!

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

rinosseros wrote:Citatie van De Standaard (31 jan 2006)
"In mei lanceren we een mangacollectie, dit jaar plannen we twintig à dertig titels." Dat zou van Mezzanine meteen de grootste manga-uitgever maken op onze markt.
Bon, eerste vraag die ik me stel: titels of delen?
Tweede vraag: in hoeverre gaat dit werkelijkheid worden? Het is echt wel Dargaud (Kana) en Dupuis tot dezelfde groep behoren weten we nu veel voor de Nederlandstalige markt.

En dan vind ik het ook wel vreemd dat in datzelfde artikel wordt gezegd dat Dupuis bang is van manga en zich daar ook niet aan wil wagen. Dat ondertussen al wel, maar is Mezzanine niet eerder een uitgeverij die zijn wortels heeft bij Dupuis ipv Dargaud (aangezien het Jommeke uitgeeft)?
Kunnen mensen die wat meer van die situatie afweten dit eens ophelderen?
Ha dat artikel heb ik vandaag ook gelezen. Maar gaan ze die manga dan onder het label kana uitgeven of mezzanine of valt kana onder mezzanine?
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Kana valt onder Balloon Books waar Mezzanine ook een onderdeel van is.
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Volgens Kontiki op het Getekende Reep forum gaat het over 3 titels, en dus geen dertig zoals De Standaard aangeeft.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

30 volumes ipv titels eerder...
en gezien Yu-Gi-Oh mini-pockets worden a la Dragonball, verklaard dat ook veel
daarnaast probably Naruto & Shaman king... thats it

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Cool, naruto en shaman king ga ik zeker volgen =D YGO spreekt me niet zo aan, ik heb de eerste 3 volumes hier al liggen van vroeger, het was wel leuk maar niet geweldig.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

Akane
Posts: 27
Joined: Tue Mar 22, 2005 19:22
Location: Doos

Post by Akane »

...Is dit nou frans of nederlands? ._.
~Nee, oikakete, oikakete shiroi kaze,
Nee, koi ninatte, ai ninatte, hane hirogetai~

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Nederlands ^^
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

kheb een vraagske:
is kana van plan hun naruto dvd's met nl subs uit te brengen in een limited edition bv samen met v1 van de manga en een gashapon of iets dergelijk?
want dvd+v1 manga pakket zou veel otaku's aanspreken denk ik!

Post Reply