Kana!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Geen idee of Kana het materiaal krijgt voordat de contracten getekend zijn, Tamara. Dat zou me eerlijk gezegd verwonderen, maar kan altijd. Ik weet ook niet als de contracten niet getekend zijn, das gewoon een veronderstelling van mij. Sowieso heeft de machine Turvy niet veel tijd nodig om alles drukklaar te krijgen! ;)

Ik denk echter niet dat we ons nog aan wijzigingen mogen verwachten in wat nu bekend is. Die catalogussen zijn verdeeld via de distributeur, de stripwinkels moeten nu hun bestellingen doorgeven. Kortom, de machine is in gang gezet tot en met mei. Ik denk niet dat er daar dus snel snel om de fans te plezieren een titel extra zal verschijnen. Want dan ga je sowieso winkels hebben die deze vergeten te bestellen, terwijl ze er anders wel binnendoen... Kana heeft nooit vertragingen bij wat is aangekondigd, maar ik zie ze dan ook niet hun planning omgooien omdat ze groen licht krijgen na hun planning opgemaakt te hebben.
motivatiedip. help!

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Kana!

Post by Tamara »

Koen wrote:Geen idee of Kana het materiaal krijgt voordat de contracten getekend zijn, Tamara. Dat zou me eerlijk gezegd verwonderen, maar kan altijd. Ik weet ook niet als de contracten niet getekend zijn, das gewoon een veronderstelling van mij. Sowieso heeft de machine Turvy niet veel tijd nodig om alles drukklaar te krijgen! ;)
Het ligt er maar net aan om wat voor onderhandelingen het gaat. Meestal gebeuren die zo om de 5-6 delen (als het niet meer is) en daar zitten een paar van die reeksen voorlopig nog niet aan. Het kan goed zijn dat er een nog wat zaken op goedkeuring zitten te wachten, wat ook een vertraging op kan leveren als dingen uit de hand lopen. En zoals je zelf al zegt, Kana maakt beloftes wel waar.
Ik denk echter niet dat we ons nog aan wijzigingen mogen verwachten in wat nu bekend is. Die catalogussen zijn verdeeld via de distributeur, de stripwinkels moeten nu hun bestellingen doorgeven. Kortom, de machine is in gang gezet tot en met mei.
Ah, oké, hier werkt het dus iets anders dan het buitenland, waar het eenvoudiger is om er nog even een uitgave tussen te gooien.

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Re: Kana!

Post by Turvy »

Koen wrote:Sowieso heeft de machine Turvy niet veel tijd nodig om alles drukklaar te krijgen! ;)
Kuch. We worden allemaal een dagje ouder en zo ;)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

http://www.aniway.nl/forum/viewtopic.ph ... ead#unread
Rurouni wrote:Mangaheuvel denkt dat het gaat om de onderhandelingen, oftewel dat is nog helemaal niet zeker. Zolang Kana de moeite niet neemt om te commuiceren via mail of website, kan ik nergens rekening mee houden. Een marketing van 0,0 daar.
Dat bedoelde ik dus. Als ze nog niet eens de moeite doen om op mails te antwoorden, doen ze zichzelf ook geen plezier.

Nou ja, ik heb mijn best gedaan. *schouderophaalt*

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Ik voel ook niet de drang om nog veel tijd te steken in zieltjes te overtuigen. Rurouni prijst de kwaliteit aan van de boekjes en als hij Naruto sneller wil lezen en meer zekerheid wil, dan is de Shippuden overgang nu eenmaal ideaal om te veranderen. Zijn goed recht.

Alleen is hij fout dat de marketing van Kana te wensen overlaat... Onderhandelingen zijn sowieso confidentieel en wie weet wat voor beslissingen er op til zijn die Kana liever via eigen communicatie naar buiten brengt en niet in een mailtje naar één lezer. Kana levert goed werk af en roeit met de riemen die ze hebben, maar je kan dat toch niemand duidelijk maken die er zijn eigen mening over heeft. Dus ja, dan haal ik ook even m'n schouders op ;)
motivatiedip. help!

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Kana!

Post by Tamara »

Klopt, over onderhandelingen moet je je mondje dichthouden, maar het is niet de eerste keer dat Kana lezers aan het twijfelen bracht. Meerdere series hebben zonder aankondiging weleens een pauze gehad. Dat twee ervan uiteindelijk gestopt zijn, helpt al helemaal niet. Ook al gaat het dit keer goed, blijft er toch dat gevoel hangen dat het de volgende keer weer mis kan gaan.

Daarnaast helpt het ook niet dat Kana nu helemaal geen nieuwe releases op de site heeft staan (ook al zijn ze er volgens andere bronnen wel).

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

Koen wrote:Ik voel ook niet de drang om nog veel tijd te steken in zieltjes te overtuigen. Rurouni prijst de kwaliteit aan van de boekjes en als hij Naruto sneller wil lezen en meer zekerheid wil, dan is de Shippuden overgang nu eenmaal ideaal om te veranderen. Zijn goed recht.

Alleen is hij fout dat de marketing van Kana te wensen overlaat... Onderhandelingen zijn sowieso confidentieel en wie weet wat voor beslissingen er op til zijn die Kana liever via eigen communicatie naar buiten brengt en niet in een mailtje naar één lezer. Kana levert goed werk af en roeit met de riemen die ze hebben, maar je kan dat toch niemand duidelijk maken die er zijn eigen mening over heeft. Dus ja, dan haal ik ook even m'n schouders op ;)
Mja, maar dan kun je nog steeds antwoorden met "Helaas kunnen we door onstandigheden tijdelijk geen nieuwe albums van deze reeksen uitbrengen. We doen er alles aan om te zorgen dat het probleem zo snel mogelijk opgelost wordt. We verzekeren u dat Kana niet de bedoeling heeft om deze reeksen in de nabije toekomst stop te zetten." Helemaal geen antwoord sturen is nogal bot.

Dat wil zeggen, als zijn mail überhaupt is toegekomen. Kana heeft nog steeds het informatie@mangakana.com adres op de site staan, werkt dat nog?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

NeeNee wrote:Dat wil zeggen, als zijn mail überhaupt is toegekomen. Kana heeft nog steeds het informatie@mangakana.com adres op de site staan, werkt dat nog?
Is er een speciale reden waarom dat niet meer zou werken? Ik heb geen weet van een ander algemeen adres of zo in elk geval...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

^ Nou, dat van Glénat werkt niet meer sinds Venessa verdwenen is, dus ik vroeg me af of er hier misschien ook iets dergelijks gebeurd kon zijn.

Niet? Okee dan. Maar ze kunnen nog steeds beter antwoorden.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

NeeNee wrote:Dat bedoelde ik dus. Als ze nog niet eens de moeite doen om op mails te antwoorden, doen ze zichzelf ook geen plezier.

Nou ja, ik heb mijn best gedaan. *schouderophaalt*
Ze kunnen nu ook niet op alle mails reageren, vind ik.
Ik stuur ze zelfs geen mails.
Ik wacht gewoon op wat ik te weten kom via hun site en via forums als dit, en dat bestel ik dan, of ik koop wat in de winkels ligt.
Maar meestal bestel ik.
En of ik wat geduld moet hebben, kan me eerlijk gezegd niet schelen. Ik volg zo veel reeksen, dat ik er echt geen probleem mee heb als sommige wat op zich laten wachten. Ik heb de afleveringen natuurlijk wel liever op tijd, maar uitlatignen zoals "mijn geduld is op", "het heeft lang genoeg geduurd", "ik koop wel de engelse" etc etc, vind ik eerlijk gezegd een beetje onnozel.
Ik hoop dat de reeksen in het Nederlands blijven veschijnen. Doen ze dat niet? Nou, dan ga ik ze niet in het Engels of het Frans kopen. Tenslotte doe je daar alleen maar de oorspronkelijke uitgever een plezier mee, en het is misschien doordat hij te hoge eisen stelt voor de Nlse markt, dat ze niet meer in het NL verschijnen. Ik zeg: "misschien". Misschien is dat ook niet het geval.
Maar als de reeksen niet meer in het NL verschijnen, ga ik ze echt niet in een andere taal kopen. Ik ben echt hun lulletje niet. Er is meer dan genoeg te krijgen. Ik hoef echt niet naar een andere taal over te schakelen.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

^ Ik denk nu ook weer niet dat ze honderden fan-mails per dag krijgen...

En stel dan desnoods een standaard antwoord op, zeg. Zo lang hoeft het niet te duren. :roll:

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Edward wrote: 1 Februari:
Black Butler 4

7 Maart:
Doubt 3
Ikigami 4

4 April:
Shaman King 28

2 Mei:
Doubt 4
Ikigami 5
Als die lijst klopt, dan zijnd at wel 6 boekjes in de eerste vijf maanden.
Is dat meer of minder dan anders in de eerste vijf maanden?
Kent iemand daar eigenlijk cijfers van?

Ik heb ook nog iets anders gezien:
al die reeksen worden verzorgd door Taal & Teken uit Schoten en door Peter Motte uit Geraardsbergen.
Zou dat ook een verband kunnen zijn?
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

^ Minder. Vorig jaar waren er 9 (staat gewoon op de website).

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

4 minder.
Dat zouden dan 2 Naruto's en 2 Bleaches kunnen zijn.
Image

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Kana!

Post by PrIEsTER »

Pfff. Ik ben dit soort discussies meer dan moe. Telkens er een verandering/onregelmatigheid (groot of klein) komt bij de Nl-uitgevers gaat steeds iedereen op zijn achterpoten staan. Face it: de Nl-markt floreert nu eenmaal niet. We mogen dankbaar zijn dat er nog uitgeverijen bergen verzetten om ons die manga aan te bieden.

En ik volg volledig Mangazot zijn redenering: ik ga ook zeker niet overstappen! Wat kan mij het schelen dat één of ander kindje (ook al zijn het nu wss meerdere :? ) vindt dat zijn manga niet rap genoeg verschijnt. STAP GEWOON OVER! Breek anderen niet af op de fora, ze doen ook maar hun best... Als er niets meer zou verschijnen, houdt het voor mij ook gewoon op (en denk ook niet dat er in het Engels of Frans nooit een reeks stopgezet wordt).

Naruto is ook één van mijn favorieten, en dankzij Kana staat nu al bijna een boekenkast vol met Nl-manga. Bedankt daarvoor!


PS: Ik ben overgestapt van Nutella-choco naar Colruyt-choco: is er soms ergens een forum waar ik Nuttela kan afbreken? :sleeping:

2de PS: ik ben ook zeker geen onvoorwaardelijke fan-boy van Kana, maar ze zijn wel steeds correct geweest en dat waardeer ik als lezer.

Post Reply