Kana!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Ik denk sowieso niet dat dat een goed teken is, maar of het daarom ook een slecht teken is dat zou ik niet durven zeggen. Misschien gaat de groei trager dan verwacht/gehoopt maar is er wel nog steeds groei...? Maar bon, dat is pure speculatie mijnentwege.

Als je de markt van vandaag bekijkt is er volgens mij echt wel voldoende potentieel om manga blijvend te maken in onze contreien. Alleen moeten we niet hopen dat we hier hetzelfde aanbod gaan krijgen als in Frankrijk of de VS. Ook bepaalde extra's zoals fan-, data- en artbooks zullen minder snel tot bij ons geraken dan in die landen. We zullen het dus vooral moeten stellen met enkele mainstream titels.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Detective Conan is de minst verkopende manga van Kana. De reeks slaat hier niet echt aan. Ergens kan ik dat wel begrijpen... Een dergelijke detective is toch eerder gericht op een wat ouder publiek bij ons, maar dat zal dan misschien vallen over de tekenstijl en de flashy covers...

Voor de rest blijft Kana in onderhandeling met Standaard Boekhandel om manga's weer in hun assortiment te krijgen - vooralsnog zonder succes. Laat ons hopen dat ze snel weer in de Standaard bakken liggen want qua zichtbaarheid en impulsaankopen is een keten als Standaard Boekhandel toch enorm belangrijk.
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Re: Kana!

Post by rinosseros »

Heb je cijfers (domme vraag waarschijnlijk)?
Of een rangschikking van best naar minst verkopende reeks?
Ik vraag me af waar Nana en Monster staan...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Geen publieke cijfers nee. En van een rangschikking weet ik alleen dat DN bovenaan staat en DC dus onderaan ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Met de januari releases van Kana bereikte de teller van de uitgeverij de 100 mangavolumes. Een mooie mijlpaal!
motivatiedip. help!

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Re: Kana!

Post by Gilles »

Tiens, zijn er nu 100 Nederlandstalige Kana's op de markt? Volgens mijn database heb ik momenteel 88 uitgave's van Kana, en die zijn allemaal Nederlandstalig.
Ben ik nu een beetje ziek?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Duidelijk nog niet ziek genoeg, je mankeert er nog 12 ;)

Januari releases inclusief:

shaman king 18
yugioh 17
naruto 15
monster 12
death note 11
nana 10
detective conan 9
inuyasha 5
bleach 3
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Koen wrote:Detective Conan is de minst verkopende manga van Kana. De reeks slaat hier niet echt aan. Ergens kan ik dat wel begrijpen... Een dergelijke detective is toch eerder gericht op een wat ouder publiek bij ons, maar dat zal dan misschien vallen over de tekenstijl en de flashy covers..
Ik vind de combinatie in DC gewoon :rofl:
Op het eerste gezicht is het een stijl voor een kinderstrip, maar de verhalen zijn dat niet. En het leuke is :arrow: :arrow: :arrow: dat precies de kinderstriptekenstijl ervoor zorgt dat de horrorscènes echt :shocked!: zijn. Da's gewoon te :retard:
En dat is nog niet alles: de humor is zo :silly: dat de lezer gemakkelijk de kinderstriptekenstijl aanvaardt.
Een :2gunfire: in de roos, die DC.
Alleen moet het nog door de lezers worden gevonden (en, geef toe, kan ik geen intelligente post posten? :klap: voor mezelf :bowdown: )
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Koen wrote:Voor de rest blijft Kana in onderhandeling met Standaard Boekhandel om manga's weer in hun assortiment te krijgen - vooralsnog zonder succes. Laat ons hopen dat ze snel weer in de Standaard bakken liggen want qua zichtbaarheid en impulsaankopen is een keten als Standaard Boekhandel toch enorm belangrijk.
:snipersmile: Standaard Boekhandel......
(of ben ik nu wat :crazy: )
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Mijn eurocent is zonet gevallen. Luno (zopas besproken op Mangaheuvel) verschijnt bij Square-Enix en is daarmee de eerste Franse Kana titel die bij Square-Enix verschijnt in het Japans. Misschien goed nieuws voor de NL markt dat Kana nu een stok tussen de deur heeft bij Square-Enix waar bv.... FullMetal Alchemist bij zit???
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana!

Post by Edward »

KLinkt als een voet tussen de deur;). Ik ben benieuwd

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

In Yugioh 19 dat zopas verscheen staat er reclame voor Mangaheuvel - nu ja, eigenlijk is het gewoon een vermelding, maar toch leuk ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Kana!

Post by Wimpuls »

Oei, dan moeten we ons beginnen te gedragen...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Ja, het moet weer eens lukken dat ik het in m'n vorige nieuwspost over een erotische death note marathon had :roll:
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Kana!

Post by Ginrai »

er komt een prijsverhoging bij de manga's van kana,zodat nu alle labels een 1€ duurder worden vanaf januari! er is teveneens vermeld dat het release-schema zal herbekijken zal worden en dat er meerdere nieuwe licenties op komst zijn.

Post Reply