Uitgeverij Xtra - Gen + Adolf

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
herbert
Posts: 11
Joined: Thu Nov 13, 2003 15:02

Uitgeverij Xtra - Gen + Adolf

Post by herbert »

Volgens De Stripspeciaalzaak zou Uitgeverij Xtra (nog nooit van gehoord, eerlijk gezegd) L'Histoire des 3 Adolf + Gen d'Hiroshima/Barefoot Gen in het Nederlands uitbrengen (zie http://www.stripspeciaalzaak.be/TeVerschijnen.htm).

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

http://www.stripspeciaalzaak.be/TeVerschijnen.htm

waaah, zou schitterend nieuws zijn! en adolf heeft maar vier volumes dus dat zouden ze toch tot een goed einde moeten kunnen brengen! zeker reeksen die ik bereid ben nogmaals te kopen (nu ja, van gen d'hiroshima heb ik alleen het derde volume gevonden int frans dus bon :oops: ;) )
motivatiedip. help!

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Goed nieuws maarja, de nl-mangamarkt begint zich blijkbaar meer op het volwassenen genre te richten.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

super_gohan wrote:Goed nieuws maarja, de nl-mangamarkt begint zich blijkbaar meer op het volwassenen genre te richten.
gelukkig maar zou ik zo zeggen, dan geraken we eindelijk van dat "vechten en sex voor puberale jongetjes"-stigma af.
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

Shotaro
Posts: 1
Joined: Sun May 01, 2005 20:03
Location: Waalwijk, NL

Post by Shotaro »

wow, klinkt goed. dat is een serie die ik echt wil hebben ^^! en dan in het nederlands, dan is het helemaal goed. *hoopt stilletjes dat ze hierna ook Buddha van tezuka gaan uitgeven.. kyaa*
http://www.cheesecake-studio.com <- nederlandse doujinshi circle! koop onze eerste bundel op de animecon 2005 ;)

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Gerrit wrote:
super_gohan wrote:Goed nieuws maarja, de nl-mangamarkt begint zich blijkbaar meer op het volwassenen genre te richten.
gelukkig maar zou ik zo zeggen, dan geraken we eindelijk van dat "vechten en sex voor puberale jongetjes"-stigma af.
Das wel waar maar het zijn niet echt mijn "genres die ze nu willen uitgeven XD Daarmee doel ik op 20th century boys en deze 2.
Ik hoop dat kana snel met wat shonens aan komt zetten :twisted:
*Kijkt uit naar herfst*
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

gelukkig worde vanzelf oder en worden dat u genres wel :-)
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
herbert
Posts: 11
Joined: Thu Nov 13, 2003 15:02

Post by herbert »

Het eerste deel van Hiroshima zou voor 6 augustus zijn. Er is nog geen verschijningsdatum voor De Drie Adolfs bekend.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

gelukkig worde vanzelf ouder en worden dat u genres wel
Die vlieger gaat niet altijd op... Dat stom innerlijk kind wil maar niet dood :P

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

tegen wie zegt ge het 8)
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
Dejiko
Posts: 37
Joined: Tue Jan 20, 2004 10:08
Location: De Noordelijke Nederlanden
Contact:

Post by Dejiko »

... leuk nieuws van Adolf, maar wie de manga-god Osama Tezuka noemt wekt bij mij niet meteen grenzeloos vertrouwen op :P

Ah, ik zie zowaar ook de covers van de vertraagde Glénat titels staan... weet ik in ieder geval waar ik naar uit moet kijken. Ook de titels bij BeeDee verdienen onze aandacht: 'Love Race' en 'Garden of Dreams and Butterflies' zijn manga van NL bodem, terwijl 'Morgh' in een tegen manga leunende stijl is getekend. Ben benieuwd! :)
Mr. Underhill, welcome back. We've... missed you.

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

De Linkadoor wrote:Uitgeverij Xtra gaat L'Histoire des 3 Adolf + Gen d'Hiroshima/Barefoot Gen in het Nederlands uitbrengen, respectievelijk onder de titels De Drie Adolfs en Hiroshima. Het eerste deel van Hiroshima (10 delen in totaal) en De Drie Adolfs (5 delen) ligt in augustus in de winkel. Om de 2 à 3 maanden zal een volgende deel te koop zijn. Voor beide reeksen opteerde de uitgever voor de westerse leesrichting. De prijs van de manga's ligt nogal aan de hoge kant: ongeveer 19 euro per deel.

Bron: De Stripspeciaal-Zaak, Uitgeverij Xtra
Nog wat extra info die blijkbaar nog niet gezegd was. De prijs is dus aan de hoge kant, maar eerst wachten tot 1/we de uitgave zien en 2/er zeker van zijn.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

De prijs had ik ook al ergens gezien op Dejiko's forum. Dus die kan wel eens kloppen.
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Ok, maar op dat forum hebben ze De Linkadoor als bron vermeld, dus dat wil niet veel zeggen.
Anderzijds heb ik zelf de mededeling gekregen van Xtra dat het die prijs zou zijn, maar ik hoop nog op een kleine ommekeer...

Ach ja, we zullen wel zien...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

btw, er zijn ook op het aniway forum covers te zien, maar ik heb geen idee hoe ik afbeeldingen in mijn posts moet toevoegen...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

Post Reply