Glénat!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Glénat!

Post by Brook500 »

Dat is al zeker geen goed teken voor de toekomst van nl-markt. Bij Glenat blijken alleen Berserk en One Piece het goed te doen. :?
Image

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Glénat!

Post by Saki »

Ik heb me net heel One Piece aangeschaft, ik hoop dat ze die niet stilleggen, want dan ben ik wel gechareld

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

Okee... nu is mijn vertrouwen in Glénat echt volledig weg.

Ik hoop ook dat ze One Piece nog verder uitgeven, maar ik reken er niet echt op. Anders schakel ik gewoon over op een andere taal.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Glénat!

Post by Brook500 »

Als ze ooit One Piece in 't nl zouden stopzetten, dan zou ik de delen toch nog bijhouden omdat de covers beter geslaagd zijn dan de eerste delen van de franse versie. :wink:
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

^ Oh, ik zou ze sowieso niet verkopen. Ik lees gewoon verder in een andere taal.

Ik heb toch al massa's tweetalige reeksen in mijn collectie.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Glénat!

Post by Kira »

Dus net als Raditz eraan zou komen?

Verderf Glénat! Verderf zeg ik je!
(Maar laat ze eerst nog wat Hoshin Engi uitgeven...)
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

^ Nou zul je toch nog de blauwe boekjes moeten kopen... :)

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Glénat!

Post by Kira »

Nee dank je, ik heb hier nog wel wc-papier staan... (Bovendien zijn die nergens meer te vinden)

Ach, hij staat toch al in m'n geheugen gegrift :mrgreen:

EDIT: Waarom zeiden ze niet gewoon dat ze enkel de Ultimate Edition van Dragonball gingen uitbrengen en niet meer die van Dragonball Z?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

^ Omdat ze het toen nog niet wisten.

En mijn stripwinkel heeft ze nog steeds, hoor.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Glénat!

Post by Kira »

Maar eindigde het deel niet met het laatste hoofdstuk van Dragonball? Dan konden ze dat toch zeggen? Zo raken ze minder fans kwijt... (Als die er nog zijn)
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

^ Ik zei het al, ze doen al zeker een jaar totaal geen moeite meer. Voor zover er ooit al klantencommunicatie geweest is, is die nu volledig dood. Als je zelf niet constant mails stuurt, krijg je geen nieuws.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Glénat!

Post by Hercule »

Om eerlijk te zijn had ik nooit verwacht dat Glénat het zo zou verprutsen.
Als het nou een niche serie was geweest dan had ik het nog (tot op zekere hoogte) kunnen begrijpen, maar het is geen gintama of conan waar we het over hebben maar Dragon Ball!
Met een beetje promotie en strak uitgeef schema zou je toch verwachten dat Dragon Ball een van de populairdere reeksen zou zijn.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

Hoe zit dat eigenlijk met One Piece? Is er nog iets vertaald?

Niet dat dat echt een garantie is, maar ik zou toch graag horen dat ze er nog aan werken.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Glénat!

Post by Tamara »

Zo, nog een oranje reeks (=stopgezet) in mijn spreadsheet... Nou ja, ik ben blij dat ze nog op een redelijk punt zijn gestopt. Het Dragonball-gedeelte is toch mijn favoriete deel van de serie...
Als het nou een niche serie was geweest dan had ik het nog (tot op zekere hoogte) kunnen begrijpen, maar het is geen gintama of conan waar we het over hebben maar Dragon Ball!
Wat niche is verschilt per markt. In Duitsland zouden ze je keihard uitlachen als je je zorgen maakt om de voortzetting van Detektiv Conan :)

Wat betreft Dragonball, het is geen 2000 meer. Dragonball (Z) was hier meer dan tien jaar geleden populair, maar volgens mij heeft de serie sindsdien weinig nieuwe lezers/kijkers aangetrokken. Maar ja, dan komen we natuurlijk gelijk bij een van Glénats kernproblemen: het niet realiseren dat het geen 2000 meer is. Kana is daar nu gelukkig achter, maar Glénat...

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Glénat!

Post by Hercule »

Ik denk dat je de populariteit van Dragon Ball onderschat. Tuurlijk, de populariteit is ooit hoger geweest en zelfs in Japan is de populariteit tanende. Dragon Ball Kai is niet voor niets vroegtijdig stopgezet. Maar.... Het meest recente Dragon Ball spel (wat bagger was) verkocht in de benelux significant beter dan de vorige 3 delen, in nederland is Dragon Ball (naast Pokémon) nog steeds verreweg de meest populaire anime en dankzij streams zijn er nog steeds nieuwe mensen die Dragon Ball ontdekken.

In retro persectief valt de prijs van de kanzenban reuze mee maar ik denk dat voor sommige 11,75 per volume psychologisch gezien te veel was voor een reeks die ze al compleet hadden. En misschien wel de hoofdoorzaak van de problemen waar Glénat mee kampt is de totale desinteresse die ze lijken te tonen in de Nederlandse manga markt.
Distributieproblemen, Vertragingen, slechte communicatie en een site die nooit geupdate wordt lijken me geen goede zaak voor een uitgever die een nieuw product probeert te lanceren. Met de blauwe boekjes van Dragon Ball hadden ze al stelselmatig problemen met distributie en sindsdien is het niet beter gegaan maar alleen maar slechter.
Niet handig voor een nieuwe speler.
Image

Post Reply