Glénat!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Glénat!

Post by Ginrai »

ze hebben vandaag op destripspeciaalzaak de rest van de planning van 2012 vrijgegeven en alle manga's zijn van de lijst verwijderd!
in alle eerlijkheid zit ik nu met een tegenstrijdig gevoel,want deels voelt dit aan als een Dooms-scenario en anderzijds is nu onvoorspelbare uitgave-systeem van de kaart gedaan.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat!

Post by Koen »

Ginrai, is gewoon een beslissing van de beheerder van de SSZ:
Da's mijn eigen beslissing. Ik sleep niet graag eindeloos 'ballast' mee dat ik nog niet meteen zie verschijnen. Glénat kondigde voor de periode november/december wel een paar manga's aan (o.a. One Piece), maar ik haak af wat de vooraankondigingen betreft.
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Glénat!

Post by mangazot »

Shit, One Piece is nu net eentje waar ik geen voorkeur voor heb. :(
Image

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Glénat!

Post by Edward »

Het zal niet lang duren voordat ik op Frans overstap (ook al is mijn frans nog steeds beroerd:P). Welke delen zijn nog gespiegeld in Frankrijk? Vanaf wel deel van One Piece heeft deze orginele leesrichting?

En verder, iemand nog tips waar je 2e hands manga uit frankrijk en belgie hebt, die ik in Nederland kan ontvangen? Het gaat dan om huidige lopende nederlandse series, zoals naruto, bleach, bersek, one piece etc.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

Zijn ze nu nog steeds van plan om One Piece 16+17 uit te brengen?

Want het jaar is al bijna gedaan.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat!

Post by Koen »

Ik volg alles te weinig... Is er buiten Berserk iets verschenen in augustus? En in september?

De algemene geruchten zijn ook niet positief... Standaard Uitgeverij die stripreeksen Jump en Betty & Dodge stilzetten, want 6.000 verkochte exemplaren vinden ze te weinig :o Ik denk dat Kana en Glénat daar erg content mee zouden zijn ;) De boekenmarkt die steeds meer signalen uitzendt dat er te veel verschijnt...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

^ Nee, er is niets meer verschenen. Maar die twee zijn wel aangekondigd.

Niet dat dat bij Glénat nu zoveel wil zeggen, maar toch.

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Glénat!

Post by MrXarnus »

Koen wrote: De algemene geruchten zijn ook niet positief... Standaard Uitgeverij die stripreeksen Jump en Betty & Dodge stilzetten, want 6.000 verkochte exemplaren vinden ze te weinig :o Ik denk dat Kana en Glénat daar erg content mee zouden zijn ;) De boekenmarkt die steeds meer signalen uitzendt dat er te veel verschijnt...
T'is crisis voor iedereen natuurlijk...

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Glénat!

Post by mangazot »

Mijn boekhandelaar wordt ook ongerust over die ebooks. In België merk je daar nog niets van, maar in Nederland lijkt dat al flink toe te slaan.
En als er geen papieren boeken meer verschijnen, dan zie ik het niet meer zitten.
Veel mensen denk dat het dan beter zal zijn, maar ik ben daar nog niet zo zeker van.
Als ze 6000 exn van Jump niet genoeg vinden op papier, dan zullen ze van eboeks ook wel hoge cijfers willen.
Ik denk dat er een tijdje meer zal verschijnen, en dat er daarna weer in zal worden gehakt.
Image

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Glénat!

Post by MrXarnus »

mangazot wrote:Mijn boekhandelaar wordt ook ongerust over die ebooks. In België merk je daar nog niets van, maar in Nederland lijkt dat al flink toe te slaan.
En als er geen papieren boeken meer verschijnen, dan zie ik het niet meer zitten.
Veel mensen denk dat het dan beter zal zijn, maar ik ben daar nog niet zo zeker van.
Als ze 6000 exn van Jump niet genoeg vinden op papier, dan zullen ze van eboeks ook wel hoge cijfers willen.
Ik denk dat er een tijdje meer zal verschijnen, en dat er daarna weer in zal worden gehakt.
Vele van die ebooks zijn 'self-published' boekjes van een euro, zo kan ik het ook natuurlijk :roll: .

(Klein beetje off-topic) En altijd dat gezever van 'boekenwinkels en papierenboeken doen het slechter door digitale boeken' is ook BULLSH*T! We zitten midden in een crisis, ebooks is een compleet nieuwe markt, lijkt me normaal dat dat snel groeit. Heb zelfs gelezen dat in de VS de ebook groei aan het afzwakken is. (Bij manga in de US is slechts tussen de 2-5% van wat verkocht wordt digitaal, niet veel dus, en bij gewone comics iets meer.)
---
(Gedaan met mijn gezaag...) Ik hoop toch dat ze Gals! 10 ooit nog uitgeven, dan kan ik die serie eindelijk verder kopen!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Glénat!

Post by mangazot »

Glénat en Kana staan op de Boekenbeurs van Antwerpen in dezelfde rekken! :yikes:

Veel meiskesstrips trouwens bij Glénat: Marmelade Boy, Alice 19th, Battle Angel Alita...
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat!

Post by Koen »

Ze worden dan ook beide door Ballon verdeeld he ;) En Alita zou ik nu niet echt een meisjesmanga noemen hoor :wink:
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Glénat!

Post by mangazot »

Koen wrote:Ze worden dan ook beide door Ballon verdeeld he ;) En Alita zou ik nu niet echt een meisjesmanga noemen hoor :wink:
Hangt er wat tussen, eigenlijk.

En wat met Naruto? Jongetje in de hoofdrol, maar schijnt onder de meisjes populair te zijn.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

^ Naruto is duidelijk shonen, IMO.

Black Butler daarentegen...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat!

Post by Koen »

Naruto is natuurlijk zodanig mainstream dat alle kinderen dat wel leuk kunnen vinden. Beetje zoals Jommeke.
motivatiedip. help!

Post Reply