Glénat!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Glénat!

Post by mangazot »

Wat bedoel je met "kleine" serie?
Image

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Glénat!

Post by Edward »

Wat de meeste hier met kleine series aanduiden. Enkele delen a la boeddha, ikigami, doubt etc. Ik verwacht dat series dan tussen de 4 en 8 delen zitten. Series waar een uitgever niet te lang aan vast zit mocht deze alsnog niet aanslaan;)... Dus niet a la naruto, bleach etc

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Glénat!

Post by mangazot »

Ik denk dat series tot twintig delen mogelijk zijn.
Maar iets lekker langs zoals Naruto, Bleach of zelfs Shaman King is voorlopig moeilijk haalbaar.
Dat is nochtans vooral perceptie, denk ik.
DIe series zijn eigenlijk niet zo lang, omdat ze uit verschillende verhalen bestaan. Maar de Nederlandse uitgevers hebben ze wel als zo lang voorgesteld aan het publiek, en dan kun je je wel voorstellen dat de kopers afgeschikt worden als ze zo'n lange reeks in de boekhandelrekken zien staan.
Ze zouden de voorpagina's zo moeten maken dat de lezers duidelijk zien welke delen samenhoren.
En dan nog... Sus&Wis is ook meer dan 300... Ik wil maar zeggen: die lengte is dan nog relatief ook.
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Glénat!

Post by Tamara »

Tot twintig delen is wel erg optimistisch. Op Dragonball na is Glénat nog nooit aan de 20 gekomen met het daadwerkelijk uitgeven.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Glénat!

Post by mangazot »

Dragonball Z: 85 (!) 8)
Image

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Glénat!

Post by Edward »

mangazot wrote:Dragonball Z: 85 (!) 8)
Wat tamara zegt, 'op dragonball na'. Op de een of andere manier heb ik de neiging om te denken dat dragonball eigenlijk de enige manga serie is die ze maandelijks konden uitgeven, waarvan ze het uitgaveschema konden bijhouden.

Al met al, ik hoop toch dat er nog een paar series vervolgd worden, maar eigenlijk heeft die hoop inmiddels al niet zoveel zin meer :(

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Glénat!

Post by mangazot »

Economie krijgt in Nederland een douw.
Economie heeft in België een douw.
In zulke omstandigheden zie ik niemand gauw naar lange reeksen grijpen.
Ik denk dat die lange reeksen wél kunnen in het Nederlands, maar niet in het huidige socio-eco-lingua-psychotische klimaat. :mrgreen:
Nog een jaartje of twee wachten, denk ik, en dan kunnen ze volgens mij doorstomen met de Naruto's, YuGiOh's, Bleaches en meer van dat van deze wereld.
Image

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Glénat!

Post by Hercule »

Ik lees vaak dat gehoopt wordt op korte reeksen maar doen die het nou ook echt beter?
Persoonlijk kan ik het me niet voorstellen dat een Naruto of Bleach het minder doet dan Psyren of Doubt.
Toen ik net begon met Bleach wist ik niet hoeveel volumes er waren maar omdat ik de eerste volume leuk vond ben ik door gegaan met lezen. De eerste volumes beter beschikbaar maken en promoten is denk ik belangrijker dan maar blijven zoeken naar korte reeksen die niet altijd per definitie goed zullen verkopen.
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Glénat!

Post by Tamara »

'Beter' is relatief. Rechten van lange, populaire series zijn duur en dat vertaalt naar een groot risico. Er is hier geen formule voor succes, dus de kans dat de serie vroegtijdig stopgezet moet worden (met boze fans als gevolg) is vrij groot. Kortere series zijn veilig. Het winstpotentieel is dan wel lager, maar een grote teleurstelling zal het ook niet worden.

Zoiets als Naruto verkoopt misschien absoluut beter, maar het is goed mogelijk dat zoiets als Doubt een relatief groter succes is.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Glénat!

Post by mangazot »

Doubt is door sommige recensenten ook een beetje unfair aangepakt, vind ik, door zo te zeuren over de meisjes in het begin. Daarmee hebben ze toch over het hoofd gezien dat het qua scenario een knappe reeks is.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

^ Zeuren over de meisjes? Die recensies heb ik zelfs niet gezien.

Ik zou het leuk vinden als ze nog wat kortere series zouden uitbrengen. Niet zo gemakkelijk om één te vinden die een groot succes is, natuurlijk, maar ik ken genoeg reeksen die ik graag eens zou willen proberen.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Glénat!

Post by mangazot »

Een recensent klaagde dat de meisjes te wulps waren getekend of zo, en dat de serie daardoor de clichés over manga opentrok.
Ik vond dat meer bewezen dat hij niet verder had gelezen dan de eerste paar p's, dan dat hij wist waarover hij schreef.
Ik weet niet meer wie de recensent was.

Overigens, maar dit aan de kant onderaan als een terzijde: sommige strips staan vol wulps geklede en verleidelijk bedoelde elfachtige vrouwtjes, en dan snap ik niet hoe die recensent zijn tekst kon rechtvaardigen.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat!

Post by Koen »

verschijnt volgende week:
GLENAT: Black cat-9 en 10, Kenshin-10 en 11 en One Piece-16 en 17

(bron: de poort)
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Glénat!

Post by Brook500 »

Koen wrote:verschijnt volgende week:
GLENAT: Black cat-9 en 10, Kenshin-10 en 11 en One Piece-16 en 17

(bron: de poort)
Aha, ze leven nog. :o
Image

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Glénat!

Post by PrIEsTER »

Ik ben nu al een serieuze tijd aan het lurken van het forum (verbouwingen :cry: ) , maar deze keer moet ik gewoon reageren: WHOOEEEPPPIEEEE :crazyeyes:

Post Reply