Glénat!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Glénat!

Post by Weertangel »

MrXarnus wrote:
Brook500 wrote:
Koen wrote:Korte update via Rik@DePoort. Normaal hadden Kenshin 10 en Hoshin 10 moeten verschijnen op 7 september. Maar geen probleem dat niemand dit wist want... ze zijn beiden uitgesteld ;)

Geen Glénat releases dus in september.
nl-manga RIP. :help:
Zat net hetzelfde te denken, ik ga toch eens overwegen om naar de Franse en Engelse markt volledig over te stappen omdat er behalve Gals!,Death Note en Doubt echt niks anders meer is voor mij.
Precies 1 van de redenen dat ik alleen nog engels lees, al was de Death Note NL versie wel goed vertaald :)
Tuurlijk hoop ik ook nog dat het beter wordt, maar na deze threads een tijdje gevolgd te hebben heb ik daar toch zware twijfels over...

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Glénat!

Post by PrIEsTER »

Eigenlijk wel jammer. Kana is eigenlijk wel de "betrouwbaarste", maar Glenat heeft toch wel de allervetste reeksen. Stel je eens voor om de 3maanden een One Piece en vooral BERSERK. Series die wss ook scoren bij niet-manga-adepten. Gelukkig heeft Kana nog Naruto (en van Shaman King wil ik nu eindelijk eens het einde kennen!)

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Glénat!

Post by Ginrai »


NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

"Als het een troost kan zijn: ook bij de Europese strips zijn er tal van verschuivingen...
Wat ze van plan zijn bij Glénat, Joost mag het weten."


Nee, geen troost. -_-

Ik begin te denken dat het hele ding daar failliet gaat gaan.

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Glénat!

Post by MrXarnus »

NeeNee wrote:"Als het een troost kan zijn: ook bij de Europese strips zijn er tal van verschuivingen...
Wat ze van plan zijn bij Glénat, Joost mag het weten."


Nee, geen troost. -_-

Ik begin te denken dat het hele ding daar failliet gaat gaan.
Zat net hetzelfde te denken, maar als ze zo te zien hun Europese strips ook uitgesteld hebben ligt niet enkel aan hun manga catalogus.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Glénat!

Post by Kira »

'Latere datum'? Was er dan een datum?? Volgens mij stond er bij ze alle 8 gewoon 2011 en bij Gals! 8 iets willekeurig. En jullie zeiden toch dat Kenshin 9 nog niet uitgegeven is? Of gaan ze die gewoon overslagen?

Heb ik iets gemist? En waarom wil ik precies niet weten wat? *wordt vervolgd*
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Glénat!

Post by Kira »

MrXarnus wrote:
NeeNee wrote:"Als het een troost kan zijn: ook bij de Europese strips zijn er tal van verschuivingen...
Wat ze van plan zijn bij Glénat, Joost mag het weten."


Nee, geen troost. -_-

Ik begin te denken dat het hele ding daar failliet gaat gaan.
Zat net hetzelfde te denken, maar als ze zo te zien hun Europese strips ook uitgesteld hebben ligt niet enkel aan hun manga catalogus.
Volgens mij deden die andere strips het zowiezo ook al niet goed.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Glénat!

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:"Als het een troost kan zijn: ook bij de Europese strips zijn er tal van verschuivingen...
Wat ze van plan zijn bij Glénat, Joost mag het weten."


Nee, geen troost. -_-

Ik begin te denken dat het hele ding daar failliet gaat gaan.
Als zelfs die Europese strips al niet goed boeren hier, dan heeft Glenat wel een serieus probleem. :?
Het blijven uitstellen van titels is nooit goed, maar Glenat blijft gewoon met ons voeten spelen. :(
Hopelijk gaan ze de laatste 2 maanden nog wat delen in de rekken smijten, maar daar reken ik niet meer zo hard op.
Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Glénat!

Post by barbapapa »

Het amateurisme bij die mensen heeft er ook altijd van afgedropen. Het is nog een wonder dat daar zelf sprake is van een actieve uitgeverij.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Glénat!

Post by PrIEsTER »

Hopelijk sparen ze weer al hun volumes op om ze dan in één keer te releasen zoals net voor de zomer. :wink:
Berserk, waar blijf je!!!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Glénat!

Post by Brook500 »

Komt volgende week binnen volgens de site van De Poort: Niets. :roll:
Voor de rest geen commentaar.
Image

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Glénat!

Post by PrIEsTER »

Pfff. En in december komt er normaal niets uit... Heeft er niemand connecties om eens te horen of we nog moeten wachten op nieuwe releases?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Glénat!

Post by Brook500 »

Dit begint wel serieus op mijn systeem te werken. binnenkort ga ik ook nog eens de Glenat-reeksen, die ik nog volg, opgeven als ze het zo blijven doen. :?
Ik kan het gewoonweg niet begrijpen waarom ze dingen beloven die er maar niet komen terwijl Kana dat wel doet.
Image

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Glénat!

Post by MrXarnus »

Ik vraag me af hoelang het nog zal duren voor ze de nl markt verlaten, en daarmee bedoel ik niet enkel manga maar ook EU comics aangezien die ook niet al te super lopen.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Glénat!

Post by Brook500 »

Toch nog iets van goed nieuws volgens De Poort voor volgende week: One Piece 14! :D
Image

Post Reply