Glénat!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

Edward wrote:Nu onder de vlag van Ballon Media lijkt het erop dat Glénat meer info over releases vooraf geeft. Rurouni Kenshin deel 12 is aangekondigd voor september 2013, nadat in mei de delen 10 en 11 al uit kwamen. Mogelijk is de mangamarkt in NL toch enigzins gereanimeerd.
Hebben ze geen One Piece aangekondigd? :?

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Glénat!

Post by Edward »

Blijkbaar niet... Dit is wat de stripspeciaalzaak ons bekend heeft gemaakt. Natuurrlijk hebben we wel de ervaring met Glénat dat de uitgaveschema's nog wel eens veranderen. Goed mogelijk dat OP 18 er nog bij komt.... Maar andersom net zo, als ze nauwkeuriger willen worden bij Glënat op last van Ballon Media, dan is dit waar we het mee moeten doen. Wie weet is het in nov/dec wel anders.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Glénat!

Post by PrIEsTER »

Ik vind het persoonlijk leuk dat Kenshin en Black Cat weer opgepikt worden, maar ik ben daarnet begonnen aan een nieuw deel van BC en wist totaal niet meer waarover het ging... Ik denk dat ik de serie weer eens opnieuw ga lezen (extra leesplezier :mrgreen: )

PS is alle hoop voor Naruto nu echt verdwenen?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

In theorie weten we nog steeds niets... maar Kana is in elk geval niet goed bezig.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Glénat!

Post by Tamara »

Van Glénat hebben we de laatste tijd niets meer gehoord, of wel?

Mijn boekenkast met Nederlandstalige manga roept elke keer dat ik er naar kijk meer treurige gevoelens op :(

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat!

Post by Koen »

Kenshin 12 is toch nog maar 2-3 weken geleden uitgekomen...? Maar bon, dat de NL markt bezig lijkt aan enkele laatste stuiptrekkingen wordt alsmaar duidelijker.
motivatiedip. help!

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Glénat!

Post by Tamara »

Geen idee. Ik heb het nergens gezien en Archonia besteed ook geen aandacht meer aan Nederlandse uitgaves (moest speciaal mailen om te vragen of ze Ikigami 9 en 10 konden leveren).

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat!

Post by Koen »

20/09 is Kenshin 12 uitgekomen, even gecheckt op De Poort. Altijd betrouwbare info daar.
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Glénat!

Post by Edward »

Ik neem aan dat dit (on)officieel de laatste manga is van glenat/kana

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Glénat!

Post by Saki »

waarom zou Ballon media dan geld steken in Glénat? Om er 1tje uit te geven?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat!

Post by Koen »

Manga-gedeelte hoorde niet bij de deal, dus over de Glénat manga's beslist Ballon niet (dat zal eerder Glénat France zijn, denk ik).
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Glénat!

Post by mangazot »

Edward wrote:Ik neem aan dat dit (on)officieel de laatste manga is van glenat/kana
De laatste? Waarom denk je dat?
Het zou echt pech zijn. Net nu ik eindelijk nog eens een reeksje heb gevonden om te volgen. :(
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat!

Post by Koen »

Pieter van Oudheusden is op amper 56-jarige leeftijd overleden. Hij was vooral bekend als scenarist en journalist, maar deed ook vaak vertaalwerk, onder meer de manga Berserk werd door hem vertaald. RIP.
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Glénat!

Post by Brook500 »

Koen wrote:Pieter van Oudheusden is op amper 56-jarige leeftijd overleden. Hij was vooral bekend als scenarist en journalist, maar deed ook vaak vertaalwerk, onder meer de manga Berserk werd door hem vertaald. RIP.
Ik wens zijn familie, vrienden en kennissen het allerbeste. RIP. :(
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Glénat!

Post by mangazot »

Altijd onprettig als iemand heengaat die iets heeft betekend voor waarmee je je amuseerde.


Op een meer zakelijke toon:
weet iemand waar ik Say Hello To Black Jack in het NL kan vinden?
Image

Post Reply