Glénat!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Koen wrote:http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php
In maart verwachten we bij Glénat deel 85 van Dragon Ball, De Ontknoping. Zoals de titel doet vermoeden is dit inderdaad het laatste deel van de reeks. Exact zeven jaar verschenen de eerste twee deeltjes. Dankzij onder meer de animeserie die werd uitgezonden op Kanaal Twee, de maandelijkse frequentie en daarbovenop de lage prijs per deeltje is Dragon Ball de best verkochte mangareeks in vertaling geworden. In de afgelopen paar jaar verschenen nog meer mangareeksen in het Nederlands. Deze week kwam daar One Piece bovenop. Met het eveneens net verschenen Say Hello to Black Jack 10 staat Glénat dichtbij een nieuwe afronding van een mangareeks. Hier moeten nog drie deeltjes van verschijnen.
X_X Zei het al een paar keer gaat echt raar doen om geen DB's meer te kopen..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Ik wil Shin Say hello to Black Jack. :cry:

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Je kan volume 1 van Nausicaä winnen via de site van De Standaard. In totaal 20 exemplaren. Je moet je wel registreren...

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Glénat!

Post by Ginrai »

ok evetjes achteraf bekeken op het eerste kwartaal van de releases van glenat kuen we toch zeggen dat alles en heel stuk vlotter verloopt en de productie-uitgaven minder problematisch is geworden!persoonlijk durf ik nu al te zeggen dat het glenat manga van vroeger er niet meer is.Maar de meesten zullen nog net niet overtuigd zijn denk ik.

tevenees een kleine correctie op een van me reply's aangezien deze fout was voor de moment worden de reeksen vertaald uit het japans en het frans naar nl

Japans -> Nederlands
- Nausicaä
- One Piece
- Battle Angel Alita
- Marmalade Boy
- Hoshin Engi
- Rurouni Kenshin
- Neon Genesis Evangelion
- Fushigi Yuugi
- Fruits Basket

Frans -> Nederlands
- Say Hello to Black Jack
- Gals!
- Black Cat
- DNAngel
- 20th Century Boys
- Berserk

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Re: Glénat!

Post by super_gohan »

Eergisteren Fruits Basket 1 en BAA 3 gespot.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

De nieuwe lading van Glénat is er. Met Hoshin 1.

Mijn allereerste indruk (na ongeveer 10 seconden bladeren): "Wat een kinderachtige conversatie!" :D
Ouch. Nu maar hopen dat iemand mij van mening kan doen veranderen met een goeie review of zo. 8)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Glénat!

Post by lambardi2 »

Dus geschreven voor het doelpubliek =p?

Leuk trouwens dat er nog eens een nieuwe member is die de activiteit op mangaheuvel wat omhoog krikt.

Ga hem straks ook eens lezen trouwens ben benieuwd ^^''.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

Mijn activiteit is periodiek, maar wel opgemerkt. :P

Glénat is nog niet helemaal over zijn oude slechte gewoontes heen, zoals te zien aan de laatste lading uitgaven. Vooral de communicatie loopt toch nog steeds minder vlot dan bij Kana.

Maar zolang we onze boekskes krijgen, gaan we niet klagen.

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Glénat!

Post by Edward »

Ik vind het nog wel meevallen bij Glénat nu. Als ik kijk hoe de communicatie voor 2008 was, dat was ronduit belabberd.
Nu hebben we iemand van Glénat die actief allerlei fora bij langsgaat om te melden welke releases er uit komen.
Een enkele keer gebeurd dit vrijwel op het einde (2 dagen voor release bijvoorbeeld), maar in de grote lijn worden
de manga releases vrij structureel aangekondigd (ong. 1 maand voor release).

Tis nog wel zo dat de vooruitzichten op langere periodes meestal nog 1 a 2 maanden verschuiven tot de daadwerkelijke maand van release,
Maar dat vergeef ik ze wel;). Met de top uitgaven die Glénat nu uitbrengt!! They Surpassed Kana far at this moment

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat!

Post by Koen »

Ik ben het met Edward eens. Af en toe nog een uitschuivertje bij Glénat maar alles blijft binnen de perken. Als je ziet hoeveel vertragingen er nog zijn op de Franse markt... Glénat doet het waarschijnlijk met veel minder mankracht hier en heeft uiteindelijk toch redelijk wat titels momenteel. Dus we vergeven hen :)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat!

Post by Koen »

Woops... Vanessa is nog maar net weg bij Glénat of het begint al... Alle releases van augustus zijn een maand uitgesteld! Hopelijk blijft het een eenmalig probleem gerelateerd aan de personeelswissel en/of de vakantieperiode. Want we gunnen iedereen hun vakantie hier op Mangaheuvel! ;)
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Glénat!

Post by barbapapa »

Is het niet normaal dat er in Augustus altijd een pauze is?

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Glénat!

Post by Edward »

Glénat had voorheen de maand juli als pauze. Vorig jaar zijn ze gestart om ook in die maand series uit te geven,
ik meen onder het nom van het spreiden van series.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat!

Post by Koen »

Misschien is het nog wat vroeg om conclusies te trekken... Het kan nog altijd dat er twee ladingen komen in september... We blijven hoopvol 8)
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Glénat!

Post by Ginrai »

koen,hoe hoog is de kans dat we te weten komen op boekenbeurs in Antwerpen wat de 2de nieuwe manga-licentie is bij glenat?en dat deze ook mogelijk vertaald word door NTE of niet?

Post Reply