Het Forum van Aniway sluit

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Ash Ketchum »

We hebben het wel op de AniWay Discord genoemd, maar niet iedereen die op het AniWay forum was, zit ook op de AniWay Discord. Er waren op het AW forum een paar vaste posters die inderdaad hadden aangegeven eigenlijk geen zin meer te hebben in een ander forum, maar het zou in elk geval leuk zijn als ze wisten dat ze hier terecht kunnen komen (en dat niet iedereen het heeft opgegeven toen het vorige week niet lukte ^_^')

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Gurenn »

mangazot wrote:
Fri Sep 20, 2019 10:32
Je kunt het toch op Discord laten weten? Maar dat is al gebeurd, denk ik.
En er is ook nog Anime Wolken, het fourm met de rare naam. Of zouden zij dat te veel als spam zien? Nou ja, nooit geschoten is altijd mis. Uiteindelijk moet je alleen maar melden dat er kan worden ingeschreven.
Anime Wolken Forum is dood, daar zit zo goed als niemand die ook op het AniWay-forum zat meer op.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by mangazot »

Die Discord van Aniway werkt bij mij al niet meer. Maar misschien ben ik de inschrijving vergeten te bevestigen?
En als dat zo is, hoe kan ik dat Aniway-kanaal daar dan terugvinden? Ik denk dat die Discord-verhuizing een fiasco is.
Image

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by WizardOfOss »

Tsja, hoewel mijn initiële scepsis al vrij snel enigszins was verdwenen is inmiddels toch wel duidelijk hoe anders Discord is dan een forum. Er wordt best een hoop geluld, en eerlijk is eerlijk, daar zijn ook best een paar leuke discussies uit voortgekomen die op het aloude forum nooit zo spontaan ontstaan zouden zijn. Het is een chatbox met slechts minimale sturing. Het is allemaal erg vluchtig, en de mate van discussie wordt geheel bepaald door wie er op een bepaald moment online zijn, anders verzuipt het al snel weer in de rest van het gelul. En daarbij heb ik toch ergens ook de indruk dat na een razende start het gebruik nu al weer flink begint terug te lopen...

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Ash Ketchum »

^ Ja, Discord werkt op zich prima voor snelle gesprekken over kleine dingetjes, of als je even snel een vraag hebt, maar het leent zich echt niet voor langere, diepere posts waar je makkelijker ook kan terughaken op eerder genoemde dingen (zeker ook omdat een forum veel overzichtelijker is als je iets wilt opzoeken dat lang geleden was genoemd). Op AW was het de laatste 4 jaar of zo ook niet absurd druk, maar daardoor was het ook goed mogelijk ook alles te lezen. Het gebeurde best vaak dat ik dan een paar dagen later inhoudelijk op een post reageerde, maar dat werkt niet echt bij Discord.
mangazot wrote:
Fri Sep 20, 2019 20:39
Die Discord van Aniway werkt bij mij al niet meer. Maar misschien ben ik de inschrijving vergeten te bevestigen?
En als dat zo is, hoe kan ik dat Aniway-kanaal daar dan terugvinden? Ik denk dat die Discord-verhuizing een fiasco is.
Het adres is: https://discordapp.com/invite/zVjP9Us
Je moet wel joinen om de kanalen te zien.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by mangazot »

Dank je. Ik heb mijn oude inschrijf-e-mail teruggevonden en heb alles teruggevonden. Nog gewoon het wachtwoord veranderd.
Maar hoe vind je op Discord in godsnaam een discussie?
En de schermbehandeling is slecht. Ik moet een klein lettertype kiezen, of ik zie niet de hele breedte van het venster, en er is onderaan geen schuifbalk.
Image

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by yatagarasu »

mangazot wrote:
Sat Sep 21, 2019 13:45

Maar hoe vind je op Discord in godsnaam een discussie?
Alle verschillende kanalen beginnen met dit teken: #

Ik denk als je bijvoorbeeld op #overlord zoekt, zou je zaken over het kanaal #overlord moeten vinden.

Aan de linkerkant staan normaal alle kanalen opgelijst in verschillende categorieën.
Image

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Ash Ketchum »

Bij de AniWay server moet je eerst joinen (met !join) voor je de kanalen kan zien, misschien dat het daardoor eerst lijkt dat er niets is op het Welkom kanaal na.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by mangazot »

Ik ben eerlijk gezegd niet kapot van dat systeem van Discord.
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Tamara »

Ik heb er ook niets mee. Graag had ik gezien dat het forum en Discord naast elkaar konden bestaan, maar AniWays bestuur heeft die optie nooit serieus overwogen. De excuses waren dat het forum niet op de nieuwe website past en dat het behouden ervan geld kost, twee punten waar makkelijk oplossingen voor te vinden zijn. Maar nee, een bestuurslid dat geen flauw idee had hoe de redactie werkte, moest en zou haar zin erdoor drammen, dus de redactie verkaste met tegenzin naar Slack en voor de gebruikers was er Discord of niets. Ondertussen was de nieuwe website al dood voor lancering, omdat diezelfde persoon zich niet kon bedenken dat je zoiets alleen draaiende houdt met een gemotiveerde redactie.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by The Donkey »

Goed om te zien dat het Mangaheuvel forum wel gewoon door gaat. Ik moet zeggen dat ik elk jaar alleen rond de zomervakantie langs kom, maar het is altijd fijn jou oude vertrouwde forum even door te kunnen lezen.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Ash Ketchum »

Ik spiek nu nog eens in de maand in de backup van het AniWay forum :")

User avatar
soraxroxas
Posts: 42
Joined: Tue Sep 17, 2019 12:23
Location: Weert, Limburg (NL)
Contact:

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by soraxroxas »

Heb ook niet echt iets met discord. Heb het wel, en ben er iet wat actief op.

Maar ik vind het personelijk een beetje rommelig, aangezien alles in feite een gigantische thread is i.p.v verschillende aparte threads
Iemand uit de furryfandom.

Blogger op https://fantasticlimburg.nl

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Ash Ketchum »

Ja, dat is het 'm vooral voor mij; op een forum kan je tenminste ook een tijdje later weer reageren op een bestaande thread, terwijl dat helemaal niet werkt bij Discord. Heb dan ook veel minder zin daar om bijvoorbeeld over de anime/manga die ik kijk/lees te schrijven.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by WizardOfOss »

Herkenbaar. In het begin heb ik dat ook wel eens aangekaart, maar dan kreeg je de reactie dat je met de zoekfunctie eerdere berichten nog wel teruggevonden kreeg. Yeah, right. Toen diezelfde tekortkoming een tijdje geleden weer eens ter sprake kwam kreeg ik van dezelfde persoon de reactie dat niemand toch ooit verder dan een dag terug kijkt? Nee, niet als niks te vinden is inderdaad....

Ik plaats op de Discord dan nog wel m'n reacties op wat ik kijk, maar dat is dan voor het grootste deel gewoon een kopie van wat ik ook hier plaats.

Post Reply