Het Forum van Aniway sluit

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Het Forum van Aniway sluit

Post by mangazot »

Het is erg kalm met manga en anime in het Nederlands, en vandaag kreeg ik dit bericht van het forum Aniway van het geijknamige tijdschrift:
Na 15 jaar trouwe dienst zullen we het AniWay forum helaas sluiten, en gaan we over op een nieuwe website en een nieuw sociaal kanaal, Discord.

In het afgelopen jaar zien we dat je actief bent geweest op het forum, vandaar dat we je via deze weg nog graag even extra willen melden dat het forum vanaf 5 september niet meer bereikbaar zal zijn.

Hartelijk bedankt voor je bijdrage aan alle gesprekken op het forum en we zien je graag terug in de AniWay discussies op ons Discord kanaal op bit.ly/aniway-discord. Dezelfde forumtopics zullen daar terug te vinden zijn en uiteraard krijgen we graag feedback over wat jullie nog meer willen zien!

Vriendelijke groet,

Susanna
Bladmanager van AniWay
Het is dus geen definitief einde.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Koen »

Ik had het ook gelezen. Fora zijn ook gewoonweg niet meer van deze tijd. Zie maar hoe druk het hier is... :gaybanana:
motivatiedip. help!

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Tamara »

Hé, niet vreemd opkijken als hier nu AniWayers terugkeren/opduiken. Er zijn meerdere (ja, meerdere!) mensen die niets hebben met Discord en gewoon een plekje willen om lappen tekst te dumpen :)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Koen »

Tamara wrote:Hé, niet vreemd opkijken als hier nu AniWayers terugkeren/opduiken. Er zijn meerdere (ja, meerdere!) mensen die niets hebben met Discord en gewoon een plekje willen om lappen tekst te dumpen :)
Jullie zijn hier altijd (weer) welkom, lappen tekst incluis! :wink:
motivatiedip. help!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Ash Ketchum »

OMG Ik wist m'n wachtwoord nog!

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Tamara »

O nee, onze kolonisatie dreigt te falen!

WizardOfOss op het AniWay-forum:
Hmm, probeer ik een account bij Mangaheuvel aan te maken, blijft ie miepen over een confirmation code die echter niet getoond wordt. Zo gaat het allemaal niet werken :?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Koen »

Ik heb eens gepolst bij HeuvelKenny en als hij die code niet toont via geen enkele browser kan enkel een upgrade van de forumsoftware helpen. HeuvelKenny ging er in de loop van de week eens naar kijken, maar heeft het natuurlijk ook zelf busy busy... Onze excuses!

PS: Dit is geen georchestreerde actie om onze grenzen te sluiten tegen de migratiestroom. Vluchtelingen zijn hier altijd welkom.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by NeeNee »

Ja, dit is wel het moment om te zorgen dat mensen gemakkelijk een account kunnen aanmaken.

Misschien best ook een e-mail adres of zo posten waar mensen je kunnen bereiken als de registratie niet werkt?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Koen »

Ik check mijn Heuveladres toch wel een tweetal keer per jaar. Probleem is dat ik het vandaag net de tweede keer van 2019 gecheckt heb... Oops! :P

Nee, problemen mogen altijd hier of via email (of FB) gemeld worden...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by NeeNee »

Hier is trouwens een back-up versie van Aniway, voor die de topics nog eens rustig wil bekijken (jammer genoeg wel maar tot 31 augustus).

https://xslicer.nl/aniwaybackup/

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Tamara »

Zo te zien is het forum nu echt dood. De hoofdpagina van aniway.nl geeft ook aan dat er een site in aanbouw is, dus...dat was dan het einde van een tijdperk. Ik vraag me af wie nu uiteindelijk de laatste post had.

Edit: en zo te zien is dit forum ge-update. Bedankt voor dit warme welkom. Hopelijk vinden de andere AniWayers ook snel (weer) hun weg hierheen :)

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Ash Ketchum »

Ik weet niet of ik de allerlaatste was, maar ik denk wel een van de laatste (screenshot op de AW Slack!). De site viel niet tegelijkertijd voor iedereen weg of zo, dus het was net alsof iedereen weggesnapt was.

(Ik had waarschijnlijk wel de laatste 'gewone' posts? Denk helaas dat niemand m'n oh-zo-boeiende gedachten over het tweede deel van Astra: Lost in Space en m'n digitale manga aanwinsten heeft gezien...)

Ik zag trouwens op de AW Discord wel mensen zeggen dat ook nu de captcha nog steeds niet goed werkt? Of is de upgrade nog een work-in-progress?

Edit: valt me nu plots op dat de avatars weg zijn.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Koen »

Normaal is de update achter de rug, dus als er nu nog klachten zijn, mogen die hier altijd gemeld worden, dat HeuvelKenny er een blik op kan werpen.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by NeeNee »

De registratie lukt nog steeds niet, helaas. De captcha wordt nu wel getoond, maar na het invullen zegt hij steeds "The solution you provided was incorrect" en geeft de volgende foutmelding:

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/google/recaptcha/src/ReCaptcha/RequestMethod/Post.php on line 68: file_get_contents(): https:// wrapper is disabled in the server configuration by allow_url_fopen=0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/google/recaptcha/src/ReCaptcha/RequestMethod/Post.php on line 68: file_get_contents(https://www.google.com/recaptcha/api/siteverify): failed to open stream: no suitable wrapper could be found
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4628: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3365)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4628: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3365)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4628: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3365)

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Ash Ketchum »

WizardOfOss gaf op Discord hetzelfde probleem aan:
ik zag op Animeheuvel dat de update voltooid zou moeten zijn, maar net zoals eerder nog steeds zonder succes. Hij lijkt het resultaat van de captcha niet goed te verwerken, met als gevolg een melding "The solution you provided was incorrect", plus de volgende foutmeldingen bovenaan de pagina:

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/google/recaptcha/src/ReCaptcha/RequestMethod/Post.php on line 68: file_get_contents(): https:// wrapper is disabled in the server configuration by allow_url_fopen=0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/google/recaptcha/src/ReCaptcha/RequestMethod/Post.php on line 68: file_get_contents(https://www.google.com/recaptcha/api/siteverify): failed to open stream: no suitable wrapper could be found
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4628: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3365)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4628: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3365)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4628: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3365)

Dit was overigens met Chrome (meermaals geprobeerd), idem in IE, en in Opera krijg ik wel het vinkje van de captcha maar vervolgens niet de foto's.

Zou je dit op het forum kunnen doorgeven?

Post Reply