Kana & Glénat stock vernietigd

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Kana & Glénat stock vernietigd

Post by Saki »

Een winkelier wist me vandaag te vertellen dat Ballon media in januari besloten heeft om alle stock van NL manga te vernietigen.

Het ware een mooie 20 jaar, de NL manga markt, u zult gemist worden. :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana & Glénat stock vernietigd

Post by Koen »

Het probleem lijkt me dat niet veel mensen de NL manga lijken te missen. 't Lijkt allemaal al vergeten, een vervlogen tijd... Triest...
motivatiedip. help!

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Kana & Glénat stock vernietigd

Post by Saki »

't was veel te lastig om aan de boekjes te geraken, teveel winkels namen niet genoeg stock binnen.
En van de uitgeverij uit kwam er ook niet veel moeite om iets te promoten.

Smijt daarbovenop het Pluto debacle en de niet bestaande communicatie van Ballon media naar de klanten toe...

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Kana & Glénat stock vernietigd

Post by Gurenn »

^ En 't feit dat de Nederlandse releases veel te laat en te onregelmatig uitkwamen waardoor iedereen de Engelse, Franse of Duitse al volgde.

Doneer die NL manga dan toch aan arme kinderen of zo, stelletje verkwisters.

User avatar
Lucia
Posts: 2
Joined: Fri Apr 24, 2015 13:22

Re: Kana & Glénat stock vernietigd

Post by Lucia »

Inderdaad, pijnlijk dat alles dan ook meteen vernietigd moet worden :(

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Kana & Glénat stock vernietigd

Post by Weertangel »

Damn, die boeken hadden ze inderdaad beter kunnen doneren dan vernietigen :(
Maar ja, die NL markt was wat mij betreft al jaren dood, zelfde geldt voor nederlandstalige comics,die vindt je tegenwoordig ook niet meer want alles is op zijn engels tegenwoordig.(waar ik geen problemen me heb)

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana & Glénat stock vernietigd

Post by mangazot »

Dat nieuws valt ook koud in mijn nek.
Mijn Kana's zijn volledig, mijn Glénats niet. Ik had nog niet gekocht wat ik ooit in de bibliotheek had gelezen.
Last edited by mangazot on Sat May 09, 2015 17:33, edited 1 time in total.
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana & Glénat stock vernietigd

Post by mangazot »

Saki wrote:'t was veel te lastig om aan de boekjes te geraken, .
Dat heeft zeker een rol gespeeld.
Saki wrote:Smijt daarbovenop het Pluto debacle
Dat heeft volgens mij geen rol meer gespeeld. Het was al dicht bij het einde toen Pluto kwam.
Saki wrote:de niet bestaande communicatie van Ballon media naar de klanten toe...
Kana communiceerde in het begin heel veel aan de klanten, ik denk zelfs meer dan ze hadden moeten doen. Het einde van InuYahsi en zeker van Detective Conan hadden ze beter niet aangekondigd. Dat heeft alleen maar kwaad bloed gezet, en hun nieuwe reeksen gehypothekeerd.
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana & Glénat stock vernietigd

Post by mangazot »

Weertangel wrote: Maar ja, die NL markt was wat mij betreft al jaren dood,
Dat de fans om de haverklep zelf verkondigden dat manga in het Nederlands dood was, heeft volgens mij evenmin geholpen. Iedere nieuweling wordt daardoor afgeschrikt.
Last edited by mangazot on Sat May 09, 2015 17:29, edited 1 time in total.
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana & Glénat stock vernietigd

Post by mangazot »

Saki wrote:Het ware een mooie 20 jaar, de NL manga markt, u zult gemist worden.
Het is echt wel schokkant. Triest. Een begrafenis ...
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana & Glénat stock vernietigd

Post by mangazot »

Weet je dat dat voor de verzamelaars nogal een dubbelzinnig effect heeft?
Het is aan de ene kant zo goed als afgelopen (maar er verschijnt her en der nog altijd manga, dus wanhopen moeten we nog niet), en we zijn dus zeker dat de reeksen van Glénat en Kana niet worden verderget.
Maar aan de andere kant zijn onze boekjes meer waard geworden, want de markt staat nu niet meer onder druk van de boekjes die Ballon Media niet verkocht kreeg.
Hoeveel zouden er trouwens in die magazijnen hebben gelegen? Heeft iemand daar een idee van?
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana & Glénat stock vernietigd

Post by mangazot »

Saki wrote:Een winkelier wist me vandaag te vertellen dat Ballon media in januari besloten heeft om alle stock van NL manga te vernietigen.
Ze hebben dat besloten, maar hebben ze dat ook al gedààn?
Ik lees op De getekende reep dat iemand nog exemplaren heeft gevonden. Maar ik weet niet waar die vandaan kwamen. Stock van de uitgeverij? Stock van een winkel?
Image

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Kana & Glénat stock vernietigd

Post by Saki »

mangazot wrote:
Saki wrote:Smijt daarbovenop het Pluto debacle
Dat heeft volgens mij geen rol meer gespeeld. Het was al dicht bij het einde toen Pluto kwam.
Goh, denk dat het de doodssteek was, dat ze de moeite niet wouden doen om er verder op in te gaan als hun 'exclusiviteits-rechten' zo snel overboord konden geworpen worden.
mangazot wrote:
Saki wrote:de niet bestaande communicatie van Ballon media naar de klanten toe...
Kana communiceerde in het begin heel veel aan de klanten, ik denk zelfs meer dan ze hadden moeten doen. Het einde van InuYahsi en zeker van Detective Conan hadden ze beter niet aangekondigd. Dat heeft alleen maar kwaad bloed gezet, en hun nieuwe reeksen gehypothekeerd.
Ik vond dat wel goed, dan wisten we tenminste waar we aan toe waren, zelfde met Death Note 13, was ook snel duidelijk dat we die niet gingen krijgen.
De stopzetting van die 2 gigantische reeksen, had een katalysator moeten zijn om zich eerst te focussen op korte reeksen zoals Death Note en Monster om zo een fanbase te ontwikkelen en dan de langlopende series op een stevig tempo eruit gooien.

mangazot wrote:
Saki wrote:Een winkelier wist me vandaag te vertellen dat Ballon media in januari besloten heeft om alle stock van NL manga te vernietigen.
Ze hebben dat besloten, maar hebben ze dat ook al gedààn?
Ik lees op De getekende reep dat iemand nog exemplaren heeft gevonden. Maar ik weet niet waar die vandaan kwamen. Stock van de uitgeverij? Stock van een winkel?
Winkels kunnen ze niet meer bestellen, en in de desbetreffende winkel was ook zo goed als alles verdwenen (terug opgehaald?)


Wat voor me ook vreemd is, de laatste Naruto is van 2011 onder ballon media, de laatste One Piece 2013 onder Glénat.

dus nadat ze kana hadden stilgelegd, kopen ze Glénat en leggen die ook stil, waarom?

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana & Glénat stock vernietigd

Post by mangazot »

Die hele lange reeksen hadden ze inderdaad beter niet gedaan.
Monster met 18 delen was zo'n beetje een maximum.
Maar, pas op: die hele lange, zoals Yu-Gi-Oh!, bestaan in werkelijkheid uit opeenvolgende verhalen van meerdere delen.
Het is net als met Dragon Ball: oorspronkelijk zijn dat eigenlijk twee reeksen, maar hier is het als één reeks uitgebracht. Zo rekken ze het wel erg op voor de lezers.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana & Glénat stock vernietigd

Post by Koen »

Sorry, maar als ze kleppers als Naruto, One Piece en Bleach links hadden laten liggen, hadden we nu - na de feiten - liggen discussiëren over het feit dat ze de grote kleppers niet aanboden en dat NL manga daarom mislukt zijn.

Mijn grote probleem met het einde van Kana/Glénat is dat Kana echt alles gedaan heeft zoals het moest (lage prijs, grote namen, diversiteit, goede vertaling, snelle releases, goede communicatie, goede beschikbaarheid (Standaard, Carrefour,...)...), en dat het dan nog niet gelukt is. En dat het einde van het Kana/Glénat tijdperk dus ook betekent dat we nooit op grote schaal NL manga meer zullen kennen.

Ok, op het einde waren de boekjes te duur, te traag, nergens nog te vinden en communiceerde Kana niet meer goed, maar dat was toen het al niet meer goed ging.
motivatiedip. help!

Post Reply