Glénat & Nederlandstalige manga

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Gewoon een Franstalig iemand... 8)
motivatiedip. help!

User avatar
Dejiko
Posts: 37
Joined: Tue Jan 20, 2004 10:08
Location: De Noordelijke Nederlanden
Contact:

Post by Dejiko »

Koen wrote:3de week van mei wordt het nu ;)
Euh, een maand na de aankondiging dat de release een week werd verschoven, wordt het gecorrigeerd naar 'nog een maand later'? Mijn God, zo bont maken we het met een fanblad als de AniWay niet eens... :shock:

Op deze manier kunnen we de andere titels van Glénat in NL ook wel op ons buik schrijven, die zouden alleen bij voldoende verkopen van huidige reeksen uitkomen. No way dat mensen serieus een serie als Alice 19th gaan sparen als er met moeite eens per zes maanden een NL deeltje verschijnt, terwijl de Viz editie al lang en breed compleet is. Je vraagt je af waarom Dragonball zo weinig last heeft van vertragingen, die pompen ze er achter elkaar uit :?
Mr. Underhill, welcome back. We've... missed you.

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

tzijn fucko's eerste klas.
allé zie wa Kana met Yu Gi Oh gedaan heeft, drie deeltjes en dan stoppen... welke pipo's koopt nu drie boekskes van een lange reeks wetende dat de rest er waarsch nooit zal komen? Plus 3 deeltjes? Het verhaal is met moeite bezig! Er is zelfs nog geen verhaal na die drie delen!
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Ik heb alice 19th 2 in het nl in mijn bezit! :P
Ik ging vanmiddag in Brussel naar het stripmuseum en in die winkel daar lag hij dan!
Hij is dus al uit!
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

Polgara
Posts: 18
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:32
Contact:

Post by Polgara »

Eindelijk !!! Was zaterdag ook al in de stripwinkel van Genk waar de bezitter wel zei dat hij volgende week zou binnenkomen maar ik geloofde er niet veel van omat hij al maanden 'aan het binnenkomen' is en dat de serie wel helemaal afgemaakt ging worden omdat ze goed begonnen te verkopen. Hij had ook de .hack dvd's van Nekotachi in zijn etalage (y) en ik kon ook gewoon mijn franse manga's bij hem bestellen wat ik bij nader inzien toch maar niet ga doen. Mss ook eens in Hasselt vragen of die stripwinkel dat ook doet.

Hoeveel betaal je eigenlijk voor een nederlandstalige manga? Ik had in bovenvermelde winkel dan Black Jack meegenomen maar niet echt naar de prijs gekeken omdat die meestal wel altijd ongeveer rond het zelfde niveau liggen maar ik moest toch 8.95 euro betalen wat ik veel vind voor een manga. Nu er zitten wel een paar kleurenpagina's in dus mss dat em daarom zo duur was ?
Reach for the moon.
The worst that can happen is you'll fall among the stars

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Black jack is duur omdat er 1. een kartonnen kaft rond zit en 2. idd met de kleurenpagina's.
Alice 19th is 7 euro of om percies te zijn 6.95 XD
Ik las ook in de focus (in dat ene artikel) dat glenat alice 19th en shtbj zullen voortzetten.
Ik heb nummer 2 nu uit en ik vond het een super goed boekske!
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Say Hello to Blackjack heeft ook een groter formaat - en is bedoeld voor een wat ouder (en dus rijker?) publiek.
motivatiedip. help!

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

lol, dat laatste zou dan wel smerig zijn :lol:
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

De enigste reden waarom SHTBJ duurder is zijn de kleurenpagina's die allemaal behouden zijn, dus ook die middenin het boekje (althans in deel 1).
Alice 19th heeft exact dezelfde prijs dan de Franse uitgave.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

rinosseros wrote:De enigste reden waarom SHTBJ duurder is zijn de kleurenpagina's die allemaal behouden zijn, dus ook die middenin het boekje (althans in deel 1).
En ook deel 2 is van bijzondere hoogstaande kwaliteit wat betreft de uitgave 8) Deze kleurenpagina's geven toch wel iets extra vind ik persoonlijk...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Hummm, buiten die voorlaatste pagina die in het Frans is vertaald...nog iemand dit probleem?
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

ik volg shtbj niet dus ik kan je daarover niets vertellen. ^^"
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

Akane
Posts: 27
Joined: Tue Mar 22, 2005 19:22
Location: Doos

Post by Akane »

rinosseros wrote:Hummm, buiten die voorlaatste pagina die in het Frans is vertaald...nog iemand dit probleem?
Hahah, ja, ik -_-;
Ik ben verdomme slecht in Frans XD.
~Nee, oikakete, oikakete shiroi kaze,
Nee, koi ninatte, ai ninatte, hane hirogetai~

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

shtbj 3 en alice 19th 3 zijn uit!
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Aah, mooi, zat al net de eerste twee delen van Say Hello to Black Jack te herlezen ^^

Post Reply