Glénat & Nederlandstalige manga

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Dejiko
Posts: 37
Joined: Tue Jan 20, 2004 10:08
Location: De Noordelijke Nederlanden
Contact:

Post by Dejiko »

Goed nieuws dat ze er aan komen! Minder goed nieuws vindt ik dat ik nog geen enkele aankondiging of reclame heb gezien voor deze titels. Hell, zelf geen lullig persbericht. Hoe denken ze nou deze titels te gaan verkopen? Gewoon neerplempen en zien wat er aanslaat? Op deze wijze zie ik het met name duister in voor SHTBJ, daar moeten ze echt actief hun mogelijke publiek mee benaderen. Of leven ze in de veronderstelling dat sinds Dragonball en Akira iedereen weet wie ze zijn en wat ze nog meer uitgeven? :roll:
Mr. Underhill, welcome back. We've... missed you.

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Ik ben er nog eens in geslaagd iets los te weken:

Hoopde in juni klaar zijn met die twee titels maar liever komen
ze voor begin september; dan nieuwe titels twee volgende maanden.

Voila, schrijffoutjes moet je erbij nemen...misschien hebben ze dus nog wat tijd voor dat persbericht? Hopelijk?
En wordt er met nieuwe titels echt nieuwe titels bedoeld of deel 2,3...? Hierop heb ik geen reactie gekregen, ik veronderstel het tweede...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Dejiko
Posts: 37
Joined: Tue Jan 20, 2004 10:08
Location: De Noordelijke Nederlanden
Contact:

Post by Dejiko »

Het klinkt inderdaad alsof er elke twee maanden nieuwe delen van uitkomen. Is ook wel een logisch tempo om in uit te geven (al zag ik elke twee maanden een nieuwe serie ook wel ziten :D).

Nog even ten overvloede: als ik deze snippet nieuws gebruik, wie mag ik daar dan credit voor geven? Aangezien het vorige keer niet helemaal vlekkeloos was verlopen... ;)
Mr. Underhill, welcome back. We've... missed you.

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Liefst Manga Anime Corner voor mij, maja, niemand kan je verbieden Mangaheuvel te gebruiken, aangezien je het hier hebt gelezen...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

doe ze alletwee en iedereen is gelukkig
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
Dejiko
Posts: 37
Joined: Tue Jan 20, 2004 10:08
Location: De Noordelijke Nederlanden
Contact:

Post by Dejiko »

Sorry, we noemen nou eenmaal logischerwijs per item 1 bron. Aangezien Rino er de moeite voor heeft gedaan en het vorige keer fout was gegaan, lijkt het me billijk er MAC de credit voor te geven. Volgende keer MH weer ;)

Oh, en het wordt een zeeeer prrrretty uitziend nummer... er heeft zich namelijk een nogal ingrijpende verandering voorgedaan :D
Mr. Underhill, welcome back. We've... missed you.

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

hmm, ik geraak al de hele dag niet op jullie site...normaal met de veranderingen?
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

glenat en hun nederlandse manga mag weleens voortdoen vroeger moesten ze al in mei uit zijn, dan in september en nu in oktober. Ik hoop dat het zo niet gaat lopen met de nederlandse manga van kana want daar kijk ik echt naar uit.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Ik begin ook te vrezen voor die van Glénat....laten we positief blijve denke...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

De volgende Nederlandstalige Glenat mangas zijn aangekondigd voor November 2004. Volume 1 van Alice 19th en volume 1 van Say hello to Black Jack waren normaal gezien voorzien voor July 2004, maar zijn enkele maanden vertraagd door Glenat. Volgens ons contact zouden beide boeken binnen 1 a 2 weken beschikbaar moeten zijn. Glenat heeft een hele lijst series klaar om in het Nederlands uit te geven. Dit zal echter pas gebeuren indien hun initiele titels (Alice 19th en Say hello to Black Jack) een redelijk verkoopscijfer geboekt hebben.
bron: archonia
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Inderdaad, ook een antwoord gekregen van Glénat dat de twee titels nog maar eens een maand zijn verschoven. Ook deel 6 van Akira is verschoven, maar een datum hebben ze niet meegedeeld...evenals een oorzaak...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

eindelijk nog eens nieuws van glenat zijn manga ik hoop dat ze dan ook rurouni kenshin ofzo gaan uitgeven in het nederlands.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Oh, wonder

Say Hello to Black Jack "Kronieken van de afdeling chirurgie" en Alice 19th liggen in de winkels!!
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

eindelijk maar toch, jahoe!!!!!!!! Mijn geld was op maar nu het november is krijg ik m'n maandgeld en ik kan ik alice 19th dus kopen. Dinsdag of woensdag zal ik ze kopen want ik heb 2 daagse. Spijtig dat ik ze dan al niet had kunnen kopen dan kon ik ze daar lezen. Als ze er dinsdag waren dan had ik ze wel al gehad want toen ben ik naar een stripwinkel geweest in oostende waar ze ook manga hadden en normaal kreeg ik iets maarja ze waren er nog niet. Die mevrouw gaf ook niet echt graag informatie altijd met een korte "nee!" en je mocht de strips nog niet eens even inkijken.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

ze waren zelfs beschikbaar in mijn winkeltje dat toch in jette gelegen is dus qua distributie zit het wel goed me dunkt 8)
motivatiedip. help!

Post Reply