Wat brengen de uitgevers ons in 2013 ? Einde NL manga ?

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Wat brengen de uitgevers ons in 2013 ? Einde NL manga ?

Post by Marv »

Wat precies is er grappig aan hetzelfde gevoel voor humor delen met een moordenaar?

En ik wist niet meer vanbuiten hoe die het op het briefje had geschreven, ik heb het daarom gewoon correct geschreven (je weet toch wat ik bedoel en veel maakt het niet uit behalve als je er een punt van wilt maken).
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Wat brengen de uitgevers ons in 2013 ? Einde NL manga ?

Post by mangazot »

Ik vond niks grappigs aan die mangamoorden, en ik denk dan ook niet dat het de verkoop van Death Note ook maar enigszins heeft gesteund, vooral omdat toch bijna niemand wist dat die manga bestond. De ingewijden, zij wel, maar zij kochten het toch al, of hadden toch al besloten het niét te kopen. Die moorden zullen daar niets aan hebben veranderd.
Geef toe: je kunt toch tegen niemand vol enthousiasme zeggen: Hé, jô, ik lees dat boekje dat die moordenaar heeft geïnsprireerd.
Er zijn altijd cultuurpessimisten die zeggen dat zoiets wel werkt, maar het is niet echt de beste reclame.
Het was erg verstandig van Kana om erover te zwijgen.
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Wat brengen de uitgevers ons in 2013 ? Einde NL manga ?

Post by Tamara »

Marv wrote:Wat precies is er grappig aan hetzelfde gevoel voor humor delen met een moordenaar?

En ik wist niet meer vanbuiten hoe die het op het briefje had geschreven, ik heb het daarom gewoon correct geschreven (je weet toch wat ik bedoel en veel maakt het niet uit behalve als je er een punt van wilt maken).
Hé, het grappige was natuurlijk de mislukte poging Japans te schrijven, niet de moord. Gevalletje 'lachen om', niet 'lachen met'. Als we zulke lui al geen faalhazen meer mogen vinden...

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Wat brengen de uitgevers ons in 2013 ? Einde NL manga ?

Post by mangazot »

Dan moet je al goed Japans kennen om de fouten en daardoor de grap te zien. :?
Image

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Wat brengen de uitgevers ons in 2013 ? Einde NL manga ?

Post by Marv »

Tamara wrote:
Hé, het grappige was natuurlijk de mislukte poging Japans te schrijven, niet de moord. Gevalletje 'lachen om', niet 'lachen met'. Als we zulke lui al geen faalhazen meer mogen vinden...
Voor 2 spelfouten iemand een faalhaas noemen is nogal hard, nee?
Anyway, goed dat ik je fout begreep.

@ Mangazot: Int Japans ga je nooit een woord hebben dat eindigt op 2 S'en, en een woord kan alleen maar op n eindigen int japans. Voor de rest bestaat hun heel schrift (en taal) uit lettergrepen bestaande uit Medeklinker+Klinker. Voor die wa/ha verwarring moet je al wat Japans kennen ja en weten dat HA wordt gebruikt om uw topic (soort onderwerp) aan te duiden in de zin.

in b4: nobody cares :P
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

Post Reply