Prijsstijging bij Kana

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Prijsstijging bij Kana

Post by SilverOwls »

:shock: :cry:


Nu begin ik dan toch wel te twijfelen om de nieuwe series verder te zetten, tis niet dat ze zo super zijn :roll:
En 8.50 euro voor een Naruto? Men portemonnee doet al zeer :evil: Kan nu niet echt overschakelen naar de engelse want het scheelt maar
50 cent en dat staat zo lelijk in de kast. :x
Image

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Prijsstijging bij Kana

Post by Saki »

Komt er bij deze prijssteiging ook een sneller uitgave tempo?

Want dat zou dan wel weer positief kunnen werken, al zullen sommigen daar niet echt blij mee zijn.


Mijn idee is, zoals ik op Abunai! al aan enkele heb gezegd,

Maak de gok en zorg opeens voor een overaanbod van VERSCHILLENDE manga reeksen, dat winkels letterlijk rekken kunnen volzetten in plaats van 1 schapje onderaan het boekenrek.

Zet er series bij voor iedereen, en zie wat er van komt

(hebben ze in Amerika niet ooit eens iets vegrelijkends gedaan?)
Going to Atsusacon!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Prijsstijging bij Kana

Post by NeeNee »

Er is genoeg op de markt om een hele kast vol te zetten... boekenwinkels doen het gewoon niet. (Behalve de Fnac. Die hebben alles.)

Ik hoop wel dat ze nu wat meer kortingsacties gaan geven. Als het van de uitgever zelf komt (zoals die 2 voor 1) mag het ook in Nederland, toch?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Prijsstijging bij Kana

Post by Koen »

Saki > De prijs doen stijgen en dan het uitgavetempo verhogen? Dat lijkt me pas echt de doodsteek voor NL manga te zijn. Dan gaan mensen niet alleen meer per boekje moeten betalen maar ook nog eens meer boekjes van één reeks moeten kopen. Dat zou nefast zijn voor de markt, lijkt me. Het budget van de lezers stijgt immers niet zomaar terzelfder tijd met een prijsstijging. Misschien goed voor de verkoop van één reeks (de Naruto's) maar dan zou er minder van de andere reeksen gekocht worden. Dus ja...

En zoals ik al zei, verschillende reeksen aan strak tempo hèbben ze al geprobeerd. Aan een veel betere prijs als nu. Bleek niet voldoende te werken...

En de reden dat manga in zo weinig winkels te vinden is, is net het aanbod. Voor veel winkels komen er net te veel manga, te snel uit. Een ganse rayon voorzien en elke twee maanden 'verversen' voor iets dat povertjes verkoopt doet geen enkele economische entiteit. (Dan heb ik het natuurlijk over de "niet-stripwinkels" he.)

NeeNee, ik denk dat dat mag, maar dan moet je het product een andere barcode geven, het echt verkopen als ander 'product'. Allez, zo gebeurt het toch in Frankrijk.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Prijsstijging bij Kana

Post by Koen »

NeeNee wrote:
Tamara wrote: Misschien moet ik weer meer Duits gaan lezen. Naruto en dergelijke kost daar maar €5, maximaal €6.
Ik zal je niet tegenhouden. €8,5 voor een Naruto-pocketje... ik vond het voor een Liar Game al zoveel. :?

Misschien moet ik toch meer op Archonia gaan kopen. Alhoewel, echt veel verschil maakt dat ook al niet. Het is maar amper minder dan met 10% in de winkel.
Ik vind de prijs voor het seinen formaat veel, maar dat zou me niet weerhouden iets te kopen. De nieuwe prijs voor het Jump-formaat echter... Das echt te veel voor de waarde die ik aan dergelijke reeksen hecht. Een Nana oké, maar een doorsnee shonen? Phew...

Archonia is idd niet goedkop(er) genoeg om de portkosten te rechtvaardigen...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Prijsstijging bij Kana

Post by NeeNee »

Koen wrote:
NeeNee wrote:
Tamara wrote: Misschien moet ik weer meer Duits gaan lezen. Naruto en dergelijke kost daar maar €5, maximaal €6.
Ik zal je niet tegenhouden. €8,5 voor een Naruto-pocketje... ik vond het voor een Liar Game al zoveel. :?
Ik vind de prijs voor het seinen formaat veel, maar dat zou me niet weerhouden iets te kopen. De nieuwe prijs voor het Jump-formaat echter... Das echt te veel voor de waarde die ik aan dergelijke reeksen hecht. Een Nana oké, maar een doorsnee shonen? Phew...
Als zelfs jij dat zegt moet het wel heel erg zijn. :|

Ik vrees dat ze nu pas echt hun eigen graf aan het graven zijn...

(Wat Liar Game betreft ga ik de Fnac gelukkig maken. Met 20% korting is het nog net te doen.
Wel grote kans dat ik Shaman King en Psyren voorlopig ga stopzetten...)

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Prijsstijging bij Kana

Post by PrIEsTER »

OH NO! Net terug van reis en dan lees ik dit... Geen prettig nieuws.
Nu wordt de hobby inderdaad plots een stuk duurder. Hoewel ik steeds een Fnac-ledenkaart heb gehad en nu waarschijnlijk alles enkel aan de vroegere "normale" winkelprijs zal moeten betalen.

Hopelijk staat er iets tegenover die grote prijsstijging zoals hier reeds werd gezegd: sneller uitgavetempo, mooiere uitgaves of kortingsacties...
Koen wrote:Saki > De prijs doen stijgen en dan het uitgavetempo verhogen? Dat lijkt me pas echt de doodsteek voor NL manga te zijn. Dan gaan mensen niet alleen meer per boekje moeten betalen maar ook nog eens meer boekjes van één reeks moeten kopen. Dat zou nefast zijn voor de markt, lijkt me. Het budget van de lezers stijgt immers niet zomaar terzelfder tijd met een prijsstijging. Misschien goed voor de verkoop van één reeks (de Naruto's) maar dan zou er minder van de andere reeksen gekocht worden. Dus ja...


Ik ben hier niet akkoord mee Koen. Door een hogere prijs te vragen, denk ik dat ze lezers juist meer in één hokje willen duwen. Mensen "verplichten" enkel nog hun favoriete reeks te kopen. Zo kan men dan wel een optimale service aanbieden door misschien het uitgavetempo de lucht in te jagen, mooiere uitgaves uit te brengen, ...
Niet iedereen volgt immers bijna alle reeksen en genres...

Maar het blijft inderdaad zuur :(

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Prijsstijging bij Kana

Post by Tamara »

Archonia is idd niet goedkop(er) genoeg om de portkosten te rechtvaardigen...
Met 4-5 manga heeft een Nederlander het er tegenwoordig al uit... Of ken je toevallig een Vlaamse site die Nederlandstalige manga met 20% korting verkoopt en voor minder dan €5 naar Nederland verscheept? Dat zou handig zijn.

... 20%... De prijstijging van de shounen-titels is al meer dan 22%...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Prijsstijging bij Kana

Post by NeeNee »

^ Ik ken helemaal geen andere Vlaamse sites die Nederlandstalige manga verkopen en naar Nederland verschepen.

Ik koop sowieso ook hoogst zelden 4-5 Nl-manga tegelijk... daarvoor komen er gewoon niet genoeg uit. :(
Last edited by NeeNee on Thu Sep 01, 2011 15:54, edited 1 time in total.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Prijsstijging bij Kana

Post by pietel »

Nice! november is een fijne maand.

zonde dat ze meer gaan kosten, maar ik koop ze toch, want voor mij is er geen alternatief.
Engelse uitgaves vind ik niet mooi, en de Franse versta ik niet. In Japan zetten ze de dvd-prijzen van anime absurd hoog, omdat ze een doelpubliek hebben die het toch kopen.
Ik denk dat ik hetzelfde soort doelpubliek ben voor Nederlandstalige manga.

Maar ik ga toch eens zien of er geen Kana-boekjes zijn die ik kan kopen voor de prijsverhoging.
De knoop eens doorhakken of ik Bleach 1-6 ga kopen...
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Prijsstijging bij Kana

Post by Koen »

Wel Priester, als de prijsstijging op zich er al voor zorgt dat mensen reeksen gaan schrappen van hun boodschappenlijstje, dan kan een versnelling van goedverkopende reeksen inderdaad interessant zijn. Maar welke reeksen komen dan in aanmerking? Waarschijnlijk zijn Naruto en Bleach de 'beter verkopende' reeksen en die komen al 5 keer per jaar uit. Eentje extra zou misschien welgekomen zijn, maar sneller dan om de twee maanden lijkt me ook weer niet zo'n goed idee.

Tamara, ik ben nog één van die vreemde snuiters die bijna al z'n stuff in fysieke winkels koop, dus ben niet echt op de hoogte van het 'aanbod' online stores en of ze interessante kortingen / verzendkosten hebben. Maar iets wat ik ken als 'goedkoop' (cosmox.be) doet alvast geen kortingen op hun manga-aanbod. Je zal moeten onder ogen zien dat je slechts één optie rest. Naar België verhuizen. Neem dan ook effe een regering voor ons mee. Die hebben we nog van doen. Maar dan wel geen die een vaste boekenprijs oplegt ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Prijsstijging bij Kana

Post by NeeNee »

Koen wrote:Wel Priester, als de prijsstijging op zich er al voor zorgt dat mensen reeksen gaan schrappen van hun boodschappenlijstje, dan kan een versnelling van goedverkopende reeksen inderdaad interessant zijn. Maar welke reeksen komen dan in aanmerking? Waarschijnlijk zijn Naruto en Bleach de 'beter verkopende' reeksen en die komen al 5 keer per jaar uit. Eentje extra zou misschien welgekomen zijn, maar sneller dan om de twee maanden lijkt me ook weer niet zo'n goed idee.
Kortingen lijkt mij dan een beter idee. Vooral die twee delen voor de prijs van één is interessant.

Al zou twee delen van twee verschillende reeksen nog interessanter zijn, qua publiciteit. Maar dat zal dan weer alleen in België zijn, met die Nl-mangahaters in Nederland.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Prijsstijging bij Kana

Post by Berserker500 »

Nu kana zo extreem hun prijzen omhoog doet ben ik eens benieuwd of dat bij Glénat ook gaat gebeuren.
Ik ben toch wel van mening dat je prijsverhogingen langzaam moet doen en niet in één keer zo drastisch.
De kans bestaat ook dat als de ontvangst te slecht is de prijzen terug zakken wat volgens mij in Frankrijk al eens gebeurt is.
In het ergste geval is Kana zijn eigen graf aan het delven.
IK blijf wel zeker de nl reeksen volgen want ik volg ze al te lang om weer van versie te veranderen.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Prijsstijging bij Kana

Post by PrIEsTER »

Koen wrote:Wel Priester, als de prijsstijging op zich er al voor zorgt dat mensen reeksen gaan schrappen van hun boodschappenlijstje, dan kan een versnelling van goedverkopende reeksen inderdaad interessant zijn. Maar welke reeksen komen dan in aanmerking? Waarschijnlijk zijn Naruto en Bleach de 'beter verkopende' reeksen en die komen al 5 keer per jaar uit. Eentje extra zou misschien welgekomen zijn, maar sneller dan om de twee maanden lijkt me ook weer niet zo'n goed idee.
Ik zou toch durven gaan voor een 2-maandelijkse release. Iedereen wil vandaag de dag alles zo snel mogelijk hebben. Ik kan me bv ook voorstellen dat verschillende mensen al afgehaakt zijn door de langere release-tijden (geen/andere interesse meer, leeftijd,...). Ik denk ook dat een reeds volledige reeks in de winkelrekken ook geen kwaad kan. Mensen zien dat ze dan een hele serie kunnen lezen/aanschaffen op hun tempo, en dat ze zeker volledig uitgegeven wordt. Hoeveel mensen zouden niet begonnen zijn met de Yugioh-manga tijdens de rage, maar haken daarna af, omdat rages/interesses niet blijven duren. Daarom dat de anderstalige manga zo populair is: er is al zoveel voorhanden en je kan gewoon kiezen uit een heel aanbod volledige reeksen. Wie was er nu niet blij als hij de Monster/Death Note reeks volledig in zijn boekenkast had staan?
Koen wrote: Naar België verhuizen. Neem dan ook effe een regering voor ons mee. Die hebben we nog van doen. Maar dan wel geen die een vaste boekenprijs oplegt ;)
Dit moet ook een punt zijn in de regeringsonderhandelingen: die Franstalige manga is zo goedkoop omdat de Vlamingen ze meebetalen via de belasting! :bday:

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Prijsstijging bij Kana

Post by mangazot »

Met die prijzen begint het wel erg een hobby voor volwassenen te worden. Ik kocht alles. Echt. Maar aan minstens 8,50/dl wordt dat een flink bedrag per jaar.
Ik hoop niet dat ze de oude deeltjes ook aan die nieuwe prijzen gaan verkopen. Dat hebben ze de vorige keer wel gedaan.
Image

Post Reply