Black Butler ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Black Butler ~[Kana]

Post by mangazot »

Ik kijk ernaar uit.
Op de kanabox heb ik het niet gelezen.
Online manga zegt me niet veel. Heb ik eigenlijk nog nooit leuk gevonden, en meestal maak ik op basis van online lezen de verkeerde keuzes. :splat:
Die onlinedinges zegt wel iets, maar niet alles, en voor mij niet genoeg.
En als er een reeks bijkomt, ben ik al erg blij. Weer iets om gezellig bij de :popcorn: te zitten lezen. Die :popcorn: kan in elk geval al niet misgaan. :onfire:
Image

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Black Butler ~[Kana]

Post by PrIEsTER »

Tsja... als enige die iets positiefs wist te vertellen over het eerste volume, zal ik deze keer ook maar beginnen over volume 2 :mrgreen:

Dit volume las toch wel weer lekker weg. Deze keer trekt Ciel met zijn butler naar Londen om de moorden rond Jack The Ripper op te lossen.

De opbouw kan soms heel chaotisch en onnozel overkomen, maar dat vind ik net aangenaam. De manga kan gewoon niet kiezen tot welk genre hij wil behoren: het ene moment krijg je een recept voor chocolade, daarna zie je bloederige lijken, daarna krijg je weer tien soorten thee te slikken om over te gaan in buitenaardse wezens, enz.

Dit doet mij eigenlijk denken aan iemand die een populaire manga wil maken, zonder echt origineel over te komen, en er zo alle bekende/goedverkopende elementen bijsleurt tot in het oneindige. Maar het ligt er zo vingerdik op, dat ik het toch maar blijf verdragen :oops:

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Black Butler ~[Kana]

Post by PrIEsTER »

Deeltje drie is net verschenen.

De manga begint met een erg leuk gevecht tussen Sebastian, Ciel en de dader(s) van "the Ripper-moorden". Een echt shonen gevecht ditmaal :D
Helemaal geboeid werd ik toen ook een stuk van het verleden van Ciel onthuld werd. Ook komt het "gothic-sfeertje" nog meer bovendrijven.
Op het einde van het volume kwam de vreemde humor dan weer aan bod (filler).

Jammer van de iets te hoge prijs, maar ik vind dit toch wel een meeslepend avontuur. Deel 3 was trouwens het beste volume tot nu toe.
Je merkt dat de reeks nog steeds niet kan kiezen tot welk genre het wilt behoren, maar de Nederlandse markt heeft nu éénmaal niets dat vergelijkbaar is.

PS: ben ik op dit forum de enige die deze reeks volgt? :mrgreen:

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Black Butler ~[Kana]

Post by Edward »

PrIEsTER wrote:PS: ben ik op dit forum de enige die deze reeks volgt? :mrgreen:
Je bent absoluut niet de enige die hem volgt. Ik heb zelf de goede gewoonte om alles op het forum te lezen, maar de slechte gewoonte om niet bijzonder veel te posten;)... Kortom, ik reageer vrij weinig... ook omdat dit best tijdrovend is;)

Ik heb zelf deel één gelezen en heb deel 2 klaar liggen. Ík moest bijzonder wennen aan black butler, juist vanwege de stereotype karakters die zich in het eerste deel ontsproten. Dan doel ik specifiek op de bijrollen. Tot dusver heb ik nog niet echt een mening kunnen vormen over de serie. Wat een feit is, is dat hij mij wel boeit. Ik denk dat juist die bijzondere combinatie tussen het Shonen achtige, maar ook de andere facetten mij juist boeit (juist, ik ben één van de mannen die ook de gehele Nana serie van Kana in de kast heeft staan :lol: )... Ik zal binnenkort is aan deel twee beginnen. Deel één boeide mij dan wel genoeg dat ik deel drie alvast besteld hebt. Tot 31 december bied Archonia immers korting op hun producten... en de manga's van Kana lijken toch alleen maar duurder te worden;)

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Black Butler ~[Kana]

Post by pietel »

Edward wrote:(juist, ik ben één van de mannen die ook de gehele Nana serie van Kana in de kast heeft staan :lol: )...
Nana is geweldig! BB komt lang niet in de buurt van Nana.
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Black Butler ~[Kana]

Post by mangazot »

PrIEsTER wrote:De opbouw kan soms heel chaotisch en onnozel overkomen, maar dat vind ik net aangenaam. De manga kan gewoon niet kiezen tot welk genre hij wil behoren: het ene moment krijg je een recept voor chocolade, daarna zie je bloederige lijken, daarna krijg je weer tien soorten thee te slikken om over te gaan in buitenaardse wezens, enz.
Da's een kwestie van contrast: als die chocoladetaartrecepten er niet in zitten, zijn die bloederige lijken veel minder bloederig.
Dat is een van de geheimen van kunst: contrastwerking.
Sommigen doen dat wel vreselijk. Als je in een tv-reeks of -film een vrolijk feestje ziet, weet je zeker dat er iets afgrijselijks gaat gebeuren (opa sterft, of mama wordt aangeraden terwijl ze van de bakker terugkeert met de verjaardagstaart voor haar pas genezen verklaarde zoontje, zodat ze de rest van haar leven in een rolstoel zit of helemaal dood is).
In Bébé (of BieBie, voor wie de Engelse versie verkiest :mrgreen: ) doen ze dat een stuk origineler, vind ik.
Het is een beetje vergelijkbaar met Batman: Wayne de playboy-miljardair voor de buitenwereld, en Batman de bezeten psychopaat van de werkelijkheid. (hé, BB en BM hebben overeenkomsten!)

PS: mijn huisdraak is dol op chocolade-roomsoezen. Dus ik vind die BB-combi's echt niet vreemd. De hond daarentegen wil vooral rauw, levend vlees. En hij ziet er zooo aaibaar uit...
Last edited by mangazot on Fri Dec 16, 2011 21:44, edited 2 times in total.
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Black Butler ~[Kana]

Post by mangazot »

Edward wrote:Ik denk dat juist die bijzondere combinatie tussen het Shonen achtige, maar ook de andere facetten mij juist boeit (juist, ik ben één van de mannen die ook de gehele Nana serie van Kana in de kast heeft staan :lol: ).
IK heb Nana ook wel eens gelezen, en ik vind daar niet zo veel overeenkomsten mee.
In BB1 lijkt het wel in die richting te gaan, als Ciel gewekt wordt door Sebastiaan, en als ze in een soort Little Lord Faintleroy-wereld lijken te zitten, maar het trekt die lijn helemaal niet door.
Bovendien is Little Lord Fuckyourot helemaal niet Nana. Dat heeft twee vrouwelijke hoofdpersonages. BB niet.
Nana zelf is eigenlijk een soap op papier. BB is meer een astrale detective op papier. Of zoiets.
Image

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Black Butler ~[Kana]

Post by Edward »

mangazot wrote:
Edward wrote:Ik denk dat juist die bijzondere combinatie tussen het Shonen achtige, maar ook de andere facetten mij juist boeit (juist, ik ben één van de mannen die ook de gehele Nana serie van Kana in de kast heeft staan :lol: ).
IK heb Nana ook wel eens gelezen, en ik vind daar niet zo veel overeenkomsten mee.
In BB1 lijkt het wel in die richting te gaan, als Ciel gewekt wordt door Sebastiaan, en als ze in een soort Little Lord Faintleroy-wereld lijken te zitten, maar het trekt die lijn helemaal niet door.
Bovendien is Little Lord Fuckyourot helemaal niet Nana. Dat heeft twee vrouwelijke hoofdpersonages. BB niet.
Nana zelf is eigenlijk een soap op papier. BB is meer een astrale detective op papier. Of zoiets.
Ik ben benieuwd, zoals ik zei heb ik tot dusver enkel deel 1 gelezen... wat de rest van de serie brengt weet ik nog niet. Dat nana een soap op papier is, dat ben ik wel met je eens... Dat black butler niet zo is en meer een astrale detective zou zijn, dat neem ik maar even aan;)... Deze week begin ik aan deel 2 en 3:D

Post Reply