Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by Hercule »

Ik merk aan mezelf dat ik sneller geneigd ben om een nieuwe serie van de uitgeverij Yen Press te starten, dit omdat ik de manier waarop ze omgaan met hun lezers sympathiek vind. Als je een vraag hebt geven ze altijd persoonlijk antwoord en als je een suggestie voor een nieuwe serie hebt dan nemen ze die altijd serieus.
Seven Seas Entertainment is nog zo'n uitgever die op hun eigen forum altijd persoonlijk antwoord geeft op gestelde vragen, zulke dingen scheppen toch een band met de lezer.

Natuurlijk is het succesvol zijn van een uitgever afhankelijk van de series die ze uitgeven maar bij een markt zo klein als deze is het toch wel leuk als het lijkt alsof de uitgevers zelf geïnteresseerd zijn in datgene dat ze uitbrengen.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by NeeNee »

Het ziet ernaar uit dat Archonia intussen ook met hun service gestopt is. Ik krijg in elk geval al een tijdje geen antwoord meer op Aniway.

Zonde. :?
Last edited by NeeNee on Mon Feb 20, 2012 5:10, edited 1 time in total.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by Tamara »

Je stelde ook wel een lastige vraag. Ik vermoed eerlijk gezegd dat Archonia zelf ook geen echt antwoord heeft. In zulke gevallen is zwijgen beter dan onzin verkopen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by NeeNee »

Tamara wrote:Je stelde ook wel een lastige vraag. Ik vermoed eerlijk gezegd dat Archonia zelf ook geen echt antwoord heeft. In zulke gevallen is zwijgen beter dan onzin verkopen.
Mja, maar gewoon negeren vind ik toch ook maar onbeschoft. Zeg dan "We zijn de systemen nog aan het finetunen" of zoiets vaags.

En mijn laatste vraag was of er een "Pick up at Abunai"-optie zou komen. Dat lijkt mij toch niet zo moeilijk te beantwoorden? (Misschien dat het nog komt, maar het is intussen alweer drie dagen... vroeger ging het veel sneller.)

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by Tamara »

Waarschijnlijk wordt het forum maar eens in de 1-2 weken gecheckt. Het duurt wel vaker eventjes voordat vragen beantwoord worden.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by NeeNee »

En toch vind ik het zonde dat deze service nu vrijwel verdwenen is. Niet alleen bij de Nederlandstalige uitgevers (die zijn gewoon zélf bijna verdwenen), maar ook in het algemeen. Het is tegenwoordig allemaal Facebook dit en Facebook dat, maar een gewone vraag stellen gaat bijna niet meer. :?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by Koen »

FB is juist een verbetering tov vroeger om je vragen beantwoord te zien. Er wordt over het algemeen meer en sneller gereageerd nu via FB dan vroeger via een (eventueel) forum of emailadres van de uitgeverij. Althans dat is m'n ervaring bij de Franse uitgeverijen.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by NeeNee »

Maar je bent wel eerst verplicht om een Facebook account aan te maken. Vind ik een beetje lomp dat ze zoiets eisen om gewoon een vraag te kunnen stellen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by Koen »

En je moet een emailadres hebben om te kunnen mailen naar een uitgeverij en je moet registreren op een forum om daar je vragen te kunnen stellen. Dus ja, dat lijkt me nu niet echt een argument. Denk dat er veel meer mensen niet de moeite namen om zich op een forum te registreren dan dat er op FB even een pagina liken.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by NeeNee »

^ Da's waar, maar een e-mailadres lijkt mij toch evidenter.

En een forum heeft als voordeel dat iedereen het kan lezen, terwijl Facebook niet-leden zelfs niet toestaat om de pagina's te bekijken.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by Koen »

Mja, vaak moet je voor een forum ook lid en ingelogd zijn om te kunnen meelezen. En voor een uitgeverij is het eenvoudiger één post op een forum te doen of via FB dan elke keer weer opnieuw een antwoord geven aan één persoon die hen mailt. En iedereen met een emailadres kan een FB-account aanmaken. Ik gebruik FB ook vooral om 'bedrijven' en nieuwsjes te volgen, eerder dan voor sociale contacten. Nee, NN, je mag je persoonlijke afkeer jegens FB hier niet laten meespelen in je oordeel ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by NeeNee »

En waarom niet? Ik zie niet in waarom ik gedwongen zou moeten worden om mijn persoonlijke gegevens online te zetten om klantenservice te kunnen krijgen. :(

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by Saki »

Gebruik valse gegevens? Screw FB policy cuz they screw you anyways xD

'k ben Stijn Saki Pithecius op FB xD

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by NeeNee »

Dat is liegen, en technisch gezien illegaal.

Ik ben blijkbaar de enige, maar ik voel mij er echt niet goed bij om iets te ondertekenen waarin in gezegd heb dat al mijn gegevens correct zijn terwijl ik heel goed weet dat het niet zo is. Als er ooit iets misgaat, kan Facebook daarmee volgens mij ook alle verantwoordelijkheid ontduiken (aangezien jij de voorwaarden van het contract niet hebt nageleefd).

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by barbapapa »

Ge zet daar toch zoveel persoonlijke informatie als ge wilt... Uw naam hoeft zelf niet eens echt te zijn; en geen haai die daar naar gaat kraaien.
't is geen paspoort, he.

Post Reply