Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by NeeNee »

Ik zeg net dat ik mij er niet goed bij voel om te liegen.

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by Saki »

Zie het als een forum account? Want dat is het eigenlijk 1 groot uit de kluiten gewassen forum

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by barbapapa »

NeeNee wrote:Ik zeg net dat ik mij er niet goed bij voel om te liegen.
:lol:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by NeeNee »

Saki wrote:Zie het als een forum account? Want dat is het eigenlijk 1 groot uit de kluiten gewassen forum
Maar bij een forum vraagt niemand je om je echte naam.

Dat vind ik er net leuk aan. :lol:

En ook het feit dat er een duidelijke structuur in zit. Ik weet echt niet hoe ik met Facebook moet werken, afgezien van pagina's voor activiteiten dan. (Maar we gaan nu een beetje off topic...)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by Koen »

Mar het is toch enkel je naam die je 'moet' invullen? Jij hebt toch eerder je naam gebruikt op teh interwebz... Voor de rest stel je FB in zoals je zelf wilt, FB kent ook mijn locatie, telefoonnummer, familie, kleur onderbroek etc niet. En je kan alles afschermen zoals je zelf wilt (of er gewoon niks opzetten als je enkel pagina's wilt volgen ;)). In een telefoonboek staat je naam ook he, das maar hetzelfde uiteindelijk. Je kan voor of tegen FB zijn, maar je kan niet tegen bedrijven zijn die het gebruiken als medium omdat je er zelf geen account op wilt maken, vind ik.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by NeeNee »

Wanneer heb ik mijn echte naam gebruikt op het internet (op een manier die teruggelinkt kon worden naar mijn forumactiviteit)? Want ik vermijd het normaal gezien zoveel mogelijk.

Mijn grootste probleem met Facebook is dat je de pagina's letterlijk niet kunt zien als je zelf geen lid bent (of tenminste, zo was het een tijd geleden). Je weet dus niet op voorhand dat en hoe je de pagina's kunt afschermen, want er wordt gewoon zero informatie gegeven.

EDIT:
Ah, blijkbaar hebben ze hun Data Use Policy aangepast tot iets wat effectief leesbaar is. En je kunt ook weer wat van de pagina's zien. Het is een verbetering, al vind ik het nog steeds belachelijk om mensen te dwingen op een ongerelateerde website in te schrijven als ze klantenservice willen van je bedrijf.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by Koen »

Hoeveel moeite we ook zullen doen, tegen dat NN zich registreert op FB is er al een 'next big thing' vrees ik ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by NeeNee »

Ik bén geregistreerd, als 'community' (met mijn Blue Exorcist forum). Dat was de enige manier waarop ik geen informatie moest vrijgeven. ;)

Maar een persoonlijke account zie ik echt niet zitten. Ik snap niet waarom iedereen zo graag zijn leven aan de hele wereld wil verkondigen... ik bedoel, ik begrijp het als je foto's van een conventie wilt delen of zo, maar dat ga ik dus echt niet onder mijn echte naam doen. Wat dat betreft gooit Facebook met de nieuwe regels een beetje hun eigen ruiten in (ze hebben ook massa's accounts met valse namen gewist, toch?). :?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by Koen »

NeeNee wrote: Ik snap niet waarom iedereen zo graag zijn leven aan de hele wereld wil verkondigen...
Das dan ook niet voor iedereen op FB het geval ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by Saki »

Dan moet je twitter eens volgen xD

Daar kan je zelfs Mangaka volgen die tweeten over hun serie/huidige activiteiten.

en zoals Koen zegt, je hoeft helemaal niet ste posten.

Ik denk dat Eva het ook zo doet ^^
Last edited by Saki on Tue Jul 02, 2013 19:38, edited 1 time in total.

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Discussie nr. 31: Vertegenwoordigers op fora

Post by Gurenn »

NeeNee wrote:Ik bén geregistreerd, als 'community' (met mijn Blue Exorcist forum). Dat was de enige manier waarop ik geen informatie moest vrijgeven. ;)

Maar een persoonlijke account zie ik echt niet zitten. Ik snap niet waarom iedereen zo graag zijn leven aan de hele wereld wil verkondigen... ik bedoel, ik begrijp het als je foto's van een conventie wilt delen of zo, maar dat ga ik dus echt niet onder mijn echte naam doen. Wat dat betreft gooit Facebook met de nieuwe regels een beetje hun eigen ruiten in (ze hebben ook massa's accounts met valse namen gewist, toch?). :?
't Is voornamelijk handig voor het bijhouden van (nieuwe) contacten en events.

Post Reply