Doubt ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Doubt ~[Kana]

Post by Koen »

Kana kondigt nog een laatste nieuwe manga aan voor 2011. In september komt het eerste deel van Doubt van Yoshiki Tonogai uit in het Nederlands. Deel 2 staat ook nog voor dit jaar gepland. (als alles goed loopt). Het wordt een Dark Kana, groot formaat, 8,5 euro.

De contracten voor Black Butler zijn nu ook ondertekend dus die aankondiging wordt definitief bevestigd.

Om jullie reacties voor te zijn. Kana kiest het formaat op basis van de Japanse versie (“zodat we het materiaal alle eer aan kunnen doen”), en de prijs hangt af van het formaat.

Franse cover om jullie een idee te geven:
Image
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by NeeNee »

Oooooh! :o Die zie ik mij nog wel kopen. Ik twijfel er al een hele tijd over om de reeks te gaan volgen, maar het was er nog niet van gekomen.

En hij verschijnt dit jaar nog? Sweet. :)

Ik hoop wel dat ze dan ook de vervolgserie gaan uitgeven, want ik hoor dat Doubt zelf niet echt een einde heeft.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:Ik hoop wel dat ze dan ook de vervolgserie gaan uitgeven, want ik hoor dat Doubt zelf niet echt een einde heeft.
Ik kan mij vergissen, maar is Judge niet een soort sequel van Doubt. :?
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by NeeNee »

Brook500 wrote:
NeeNee wrote:Ik hoop wel dat ze dan ook de vervolgserie gaan uitgeven, want ik hoor dat Doubt zelf niet echt een einde heeft.
Ik kan mij vergissen, maar is Judge niet een soort sequel van Doubt. :?
Jup. Dat is wat ik bedoelde.

Het verhaal gaat daarin verder, nietwaar? Of heb ik dat nu zo verkeerd gehoord?

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by Kira »

Over wat gaat het?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by Berserker500 »

Ziet er niet slecht uit en het zijn maar 4 delen dus dat kan goedkomen.
Nog een voordeel is dat ie evenveel kost als de Franse versie.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by pietel »

Ha juist nu we hier een weerwolvenspel proberen starten...

Beloftevolle titel volgens mij. en het is maar 4 deeltjes lang.
Ik geef mijn definitieve mening wel als ik het heb gelezen in september, maar het lijken mij goede ingrediënten om te verkopen.
Image

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by Edward »

Dat klinkt wel heel goed;), de (franse) covers spreken mij in ieder geval al heel erg aan :D
En voor 4 delen, ben ik wel in staat om gewoon de gehele serie te proberen.. nog ff afwachten hoe mijn portemonnee draait in de nazomer.
Met zo'n golf NL manga (in verhouding tot eerste en tweede kwartiel in NL), krijgt die het absoluut zwaar :lol:

Het valt me op dat er nog maar een spel centraal staat (dnek aan Liar Game)... Toch vindt ik een thriller wel boeiend, aangezien we wat mij betreft Shonen genoeg hebben :D

EDIT: ik ben hem wat aan het google'n, maar hij doet me wel denken aan het spel 'weerwolven van wakkerdam'. .. well, I like this manga nu al :lol:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by NeeNee »

^ Ja, he. Heel toepasselijk. :D

Het enige was mij eraan stoort is dat het geen op zichzelf staande serie is, dus die lengte is eigenlijk misleidend. Maar ik neem aan dat ze het vervolg ook wel zullen uitgeven als het goed verkoopt...

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by PrIEsTER »

Iets om naar uit te kijken. En nog eens een korte serie ook, ik ben benieuwd.
Het wordt op internet omschreven als een horrormanga. Dus dat is ook iets nieuw voor de NL markt.
Denk ik toch...

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by Britt_ »

Slechts vier delen? Nou dat ga ik dan toch eens een kansje wagen XD En dat wordt meteen mijn eerste nederlandstalige manga *trots* 8)

het verhaal/plot ziet er ook wel goed uit.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by PrIEsTER »

Britt_ wrote:Slechts vier delen? Nou dat ga ik dan toch eens een kansje wagen XD En dat wordt meteen mijn eerste nederlandstalige manga *trots* 8)

Hopelijk redeneren nog meer mensen zoals jij! Dit blijkt misschien de goede strategie voor de NL-markt (zoals reeds meerdere malen
gesuggereerd op de fanfora :!: ) Laat ons hopen!

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by Britt_ »

^ik redeneer zo omdat langlopende series meestal stopgezet worden alsik eraan begin (zie maar naar mijn 'pauze in de hobby' topic en het 'tokyopop stop ermee' topic) :cry:

Vier delen moeten toch vol te houden zijn? Vandaar :D Ooit schaf ik nog wel nederlandse manga aan (als men portemonee het toelaat) en de serie afgelopen is zodat er geen gevaar voor vroegtijdig stopzetten ontstaat ;) Want serieus ik wil de nederlandse markt al langer een kans geven. Maar de enige afgewerkte series zijn niet mijn ding helaas..

Maar inderdaad hopelijk kunnen kortlopende series meer publiek trekken. Ik maak alvast reclame voor deze manga!!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by NeeNee »

En iedereen negeert mijn opmerking dat het helemaal geen afgewerkte serie is. :roll:

(Aldus Ginrai, tenminste.)

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by pietel »

Voor zover ik weet is het wel een opzichzelfstaande serie. Met een einde.
En de sequel is gewoon een nieuwe mangareeks die profiteert van de fanbase van Doubt door een gelijkaardig verhaal te vertellen.
Image

Post Reply