Doubt ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by Koen »

Is de Franse versie Jumpformaat? Geen idee eigenlijk. Enerzijds vreemd want Ki-oon is erg fanminded, anderzijds kunnen ze net daarom zowat alles doen zonder de community op hun kap te krijgen.

Mij persoonlijk stoort een kleiner formaat allerminst, er zijn tig reeksen die ik in het Frans volg en die ik liever kleiner & goedkoper uitgegeven zou zien. Maar net omdat ik dat wil weet ik hoe zo'n voorstel onthaald wordt op Franse fora.

Van mij mag alles: ander formaat, andere cover, andere titel, etc. Het enige wat me raakt zijn prijsstijgingen. Dus ik zou ook liever een kleiner formaat en een nog steeds hoge maar toch al iets lagere prijs hebben, maar ik ben helemaal niet zeker of dat tot een meerverkoop zou leiden. Of als dat meer winst zou opleveren.
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by Brook500 »

Koen wrote:Is de Franse versie Jumpformaat? Geen idee eigenlijk. Enerzijds vreemd want Ki-oon is erg fanminded, anderzijds kunnen ze net daarom zowat alles doen zonder de community op hun kap te krijgen.

Mij persoonlijk stoort een kleiner formaat allerminst, er zijn tig reeksen die ik in het Frans volg en die ik liever kleiner & goedkoper uitgegeven zou zien. Maar net omdat ik dat wil weet ik hoe zo'n voorstel onthaald wordt op Franse fora.

Van mij mag alles: ander formaat, andere cover, andere titel, etc. Het enige wat me raakt zijn prijsstijgingen. Dus ik zou ook liever een kleiner formaat en een nog steeds hoge maar toch al iets lagere prijs hebben, maar ik ben helemaal niet zeker of dat tot een meerverkoop zou leiden. Of als dat meer winst zou opleveren.
Ki-oon heeft ongeveer hetzelfde formaat als de nl-uitgave, maar Ki-oon heeft wel kwaliteitspapier & kleurenpagina's. En dat voor bijna € 2 minder geld als je ze volle pot betaalt. :)
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by NeeNee »

Brook500 wrote:Ki-oon heeft ongeveer hetzelfde formaat als de nl-uitgave, maar Ki-oon heeft wel kwaliteitspapier & kleurenpagina's. En dat voor bijna € 2 minder geld als je ze volle pot betaalt. :)
Doubt in het Frans is toch Naruto-formaat? Of heb ik dat nu zo verkeerd gezien?

Liar Game is in elk geval verkleind, mijn Ki-oon versie is een stuk kleiner dan de Nederlandse.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by Koen »

Ik hanteer Jumpformaat en seinenformaat, maar uiteraard zijn daar wel nog kleine verschillen. Eén van de voordelen aan de Amerikaanse markt is dat zij tussen uitgeverijen onderling veel vaker krak hetzelfde formaat hanteren. In Frankrijk en bij ons zit er tussen hetzelfde soort formaat wel altijd enkele milimeters verschil tussen uitgeverijen/collecties onderling.

Ik vind het ambetant want ik vind die prijsstijging even moeilijk om slikken als jullie, en net als NN kan een verkleining van het formaat me niets schelen als daardoor een lagere prijs gevraagd wordt. Maar blijkbaar is het formaat dus niet anders, en als ik de prijs opzoek dan is de officiële Franse prijs € 7,50 maar de officiële prijs die de verdeler voor België hanteert is € 8,7. En dan zit je met een prijs die gelijklopend is met de huidige, en 1 euro goedkoper dan de prijsstijging die vanaf Doubt 2 (ja toch?) zal doorgevoerd worden. Dat lijkt me toch niet zo veel als je ziet dat Doubt in Frankrijk bij de best verkopende reeksen hoort (50k à 100k exemplaren) en we in ons taalgebied spreken over oplages van enkele duizenden exemplaren voor de goedverkopende reeksen.

En ja, dat Kana de kleurenpagina's niet behoudt is een minpunt;
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:
Brook500 wrote:Ki-oon heeft ongeveer hetzelfde formaat als de nl-uitgave, maar Ki-oon heeft wel kwaliteitspapier & kleurenpagina's. En dat voor bijna € 2 minder geld als je ze volle pot betaalt. :)
Doubt in het Frans is toch Naruto-formaat? Of heb ik dat nu zo verkeerd gezien?

Liar Game is in elk geval verkleind, mijn Ki-oon versie is een stuk kleiner dan de Nederlandse.
Ik dacht dat ze idd groter was bij de franse versie, maar blijkbaar heb ik mij vergist (en eigenlijk ook niet want 't scheelt 3mm :roll: ). Het is misleidend omdat de deeltjes dikker zijn, dus ik dacht dat die ook groter & breder zijn. :?
Koen wrote:En ja, dat Kana de kleurenpagina's niet behoudt is een minpunt;
Voilà, daar begint het al. :mrgreen:
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by Koen »

Op 7 september 2011 verschijnt Doubt 1 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Rabbit Doubt is een enorme hype in Japan. In dit rollenspel moeten konijnen de wolf die zich in hun midden verschuilt ontmaskeren. De wolf probeert de konijnen één voor één te verschalken en te doden. In Kana’s nieuwste serie draait het om een gruwelijk spelletje Doubt waarin het leven van de spelers daadwerkelijk op het spel staat.

In dit eerste volume worden de ‘spelers’ geïntroduceerd en leren we de setting kennen, een verlaten psychiatrische instelling. De eerste dode is ook al meteen een feit. Wie is de wolf en hoe kunnen ze hem stoppen?

Doubt kent een erg boeiende start. In het eerste hoofdstuk maken we kennis met de spelers en in het tweede barst de actie van het spel al onmiddellijk los. Alleen is het hier geen ontspannend amusement, maar dodelijke ernst waarin het leven van de spelers op het spel staat. Met een beklijvende thriller als resultaat!

Kana levert als vanouds een foutloos boekje af en lijkt met hun nieuwe reeksen aan de verzuchtingen van de fans tegemoet te komen. De vier ongetwijfeld spannende volumes moeten een groot publiek weten te overtuigen. Toch?
motivatiedip. help!

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Doubt ~[Kana]

Post by PrIEsTER »

Ik twijfel nog een beetje wat ik ga doen...Ik ga de reeks sowieso kopen, maar ik denk dat ik eerder zal gaan voor de volledige reeks in één keer aan te schaffen. Met vier volumes lijkt het wachten nog wel mee te vallen en dan kan ik de reeks ineens doorlezen. Ik zal me natuurlijk wel moeten bedwingen als ik in de winkel kom :?
Voor Liar game ga ik nu ook ronde per ronde aanschaffen. Zijn er mensen die nog met deze gedachte zitten voor zo een korte reeks?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Doubt ~[Kana]

Post by Koen »

Nee, ik redeneer zo nooit. Wat ik wil koop ik direct, om prijsstijgingen en OOPness voor te zijn ;)
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Doubt ~[Kana]

Post by The Donkey »

Koen wrote:Nee, ik redeneer zo nooit. Wat ik wil koop ik direct, om prijsstijgingen en OOPness voor te zijn ;)
das geen verkeerde strategie, maar ik denk dat als deel 4 uit komt de andere 3 nog wel beschikbaar zijn, en persoonlijk zou ik er ook voor kiezen ze in 1 klap te kopen (vind 3 delen achter elkaar lezen van een serie al te weinig:P)

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Doubt ~[Kana]

Post by Britt_ »

PrIEsTER wrote:Ik twijfel nog een beetje wat ik ga doen...Ik ga de reeks sowieso kopen, maar ik denk dat ik eerder zal gaan voor de volledige reeks in één keer aan te schaffen. Met vier volumes lijkt het wachten nog wel mee te vallen en dan kan ik de reeks ineens doorlezen. Ik zal me natuurlijk wel moeten bedwingen als ik in de winkel kom :?
Zo denk ik er ook over eigenlijk. Omdat bij mij meermaals een serie die ik leuk vond stop werd gezet of niet werd afgemaakt en dat is pijnlijk. Maar ik doe dit enkel omdat het zo een korte reeks is (4 volumes). Dus dat is nog bij te houden. Zoals Koen al zei: bij langere series is het soms handiger OOP'nes voor te zijn.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Doubt ~[Kana]

Post by The Donkey »

Britt_ wrote:Zoals Koen al zei: bij langere series is het soms handiger OOP'nes voor te zijn.
das juist het geval bij Korte series:P lang lopende series blijven nieuwe mensen trekken en dan worden eerdere delen herdrukt,
maar met een serie die na 4 delen klaar is, komen er weinig nieuwe mensen bij die hem willen hebben een jaar na het 4e deel.
dus tjaa zn serie word niet herdrukt (in de meeste gevallen dan he:P) en dan is het op is op...
wat koen dus zegt is zeker iets om aan te denken met deze serie, maar als je na gaat dat ze allemaal binnen 1 jaar uitgegeven worden,
zou het geen probleem moeten zijn ze alle 4 in 1 keer te kopen mits je niet te lang wacht na het uitkomen van deel 4;)

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Doubt ~[Kana]

Post by Saki »

Dan ben je wel €1.5 extra kwijt omdat 2,3&4 na de prijsverhoging vallen en dan deel 1 ook duurder wordt
Going to Atsusacon!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Doubt ~[Kana]

Post by NeeNee »

Ik heb een stukje gelezen in de winkel. Ik kan niet zeggen dat ik echt weg ben van de personages...

Maar ik ben wel een grote fan van het spel, dus ik neem aan dat ik het toch maar eens moet proberen en zien of ik de dader kan vinden.

(Probeer in vredesnaam om spoilers hier te vermijden! Ik ga heel boos zijn als iemand de oplossing al weggeeft voor de Nederlandse manga uit is.)

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Doubt ~[Kana]

Post by Berserker500 »

Deel 01
Een groep jongeren ontwaakt in een verlaten psychiatrische instelling en ondekken dat er een moord is gebeurd.
Met hun eigen levens op het spel begint het spel om de wolf onder hen te ontmaskeren.
Ik vond het zeer spannend om te lezen en de zoektocht om de wolf te vinden is leuk.
Tot nu toe ben ik nog niet echt aangetrokken tot de personages maar het spel zelf is wel heel interesant.

User avatar
Rin
Posts: 5
Joined: Sat Oct 08, 2011 19:38
Location: Gent

Re: Doubt ~[Kana]

Post by Rin »

Ik heb Doubt al een tijdje geleden gelezen (scanlations) en wow, het was meteen één van mijn favoriete manga.
Daarna wou ik de manga kopen, maar die was alleen uitgebracht in het Frans en Duits :/ , dan maar wachten op een Engelse uitgave, dacht ik toen. Nu is het in het Nederlands verschenen en omdat ik de NL-markt steun heb ik hem natuurlijk meteen besteld. Echt een aanrader voor wie van whodunnit en thriller houd.

Post Reply