Doubt ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by Hercule »

en die krijg je in de meeste winkels wel... Maar dan moet je geen verzendkosten betalen
Da's leuk in Belgie maar in de weinige winkels in Nederland die nog NL manga verkopen betaal je gewoon de volle mep.
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by Tamara »

Hoera voor de wet op de vaste boekenprijs...

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by Britt_ »

Nog iemand die al uitkijkt naar deze manga?
Ik ben er heel erg benieuwd naar eigenlijk.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by NeeNee »

Ik ga hem ook wel kopen.

Ergens waar ik veel korting krijg. -_-

Ik heb er eeuwen geleden al eens een hoofdstuk van gelezen en dat was vrij luguber, maar een live Mafia-game kan ik gewoon niet laten passeren. :lol: Hopelijk wordt er ook een beetje goed geredeneerd...

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by The Donkey »

de serie spreekt mij ook erg aan, maar met de prijsstijging van kana manga weet ik niet helemaal zeker of ik hem wel in het NL wil volgen...
heb zoiezo een voorkeur voor het engels, maarja dat kan best lang duren voor die het eens oppakken:P
dit word zn 9,45 per deel serie toch?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by NeeNee »

the donkey wrote:de serie spreekt mij ook erg aan, maar met de prijsstijging van kana manga weet ik niet helemaal zeker of ik hem wel in het NL wil volgen...
heb zoiezo een voorkeur voor het engels, maarja dat kan best lang duren voor die het eens oppakken:P
dit word zn 9,45 per deel serie toch?
Is deze ook al zo'n duur formaat? Dat meen je niet! :shock: Het is toch shonen?

Kana's geldklopperij begint wel erg ver te gaan als ze zelfs voor shonen-pocketjes €10 euro vragen.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by The Donkey »

ik weet niet zeker hoor!
had er alleen zn gevoel bij, maar als het shonen is lijkt me dat niet zo:P
pffuuu, is idd de 8,50 versie, njaa nog steeds duur als je het vergelijkt met de 5 tot 6 euro die ik betaal voor shonen manga.
dat die grotere seinen dan tussen de 7 en 8 zitten kan ik begrijpen, maar moet er niet aan denken One Piece voor zn prijs te kopen:S

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by NeeNee »

the donkey wrote:ik weet niet zeker hoor!
had er alleen zn gevoel bij, maar als het shonen is lijkt me dat niet zo:P
pffuuu, is idd de 8,50 versie, njaa nog steeds duur als je het vergelijkt met de 5 tot 6 euro die ik betaal voor shonen manga.
dat die grotere seinen dan tussen de 7 en 8 zitten kan ik begrijpen, maar moet er niet aan denken One Piece voor zn prijs te kopen:S
Doubt en Liar Game staan allebei aan €8,5 op de Kana-site, en LG wordt toch echt €10... ik vrees dat je voor Doubt dus ook zoveel gaat betalen. :?

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by The Donkey »

NeeNee wrote:
the donkey wrote:ik weet niet zeker hoor!
had er alleen zn gevoel bij, maar als het shonen is lijkt me dat niet zo:P
pffuuu, is idd de 8,50 versie, njaa nog steeds duur als je het vergelijkt met de 5 tot 6 euro die ik betaal voor shonen manga.
dat die grotere seinen dan tussen de 7 en 8 zitten kan ik begrijpen, maar moet er niet aan denken One Piece voor zn prijs te kopen:S
Doubt en Liar Game staan allebei aan €8,5 op de Kana-site, en LG wordt toch echt €10... ik vrees dat je voor Doubt dus ook zoveel gaat betalen. :?
damn idd dat zijn oude prijzen! naruto staat er nog op 6,95...
njaa dan pas ik echt:P hopen de Viz de serie op pikt:P

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by NeeNee »

^ Ik ga hem in de Fnac kopen met 20% korting.

Of misschien verkopen ze ze in de C arrefour ook wel goedkoper. Dat deden ze destijds (nu niet meer).

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by The Donkey »

hehe ik woon wel in nederland he:P
hier heb ik jammer genoeg geen winkels in de buurt waar je voor korting kan sparen, geloof elders in het land wel, maarja:P

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by Koen »

NeeNee wrote:Kana's geldklopperij begint wel erg ver te gaan als ze zelfs voor shonen-pocketjes €10 euro vragen.
Uhm, Doubt is wel traditioneel seinen formaat, hoor.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by NeeNee »

Koen wrote:
NeeNee wrote:Kana's geldklopperij begint wel erg ver te gaan als ze zelfs voor shonen-pocketjes €10 euro vragen.
Uhm, Doubt is wel traditioneel seinen formaat, hoor.
Maar het is wel shonen. Als ze weten dat hun prijzen sowieso al vreselijk duur zijn voor het doelpubliek, dan kunnen ze dergelijke reeksen toch beter in goedkoop formaat uitgeven?

LG en Monster waren tenminste nog op volwassenen gericht, maar deze niet... welke scholier gaat €10 uitgeven aan een manga?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by Koen »

Geen idee, NeeNee. Als ze het formaat van Doubt verkleinen naar het traditionele Jump-formaat weet ik wel dat er ganse fora vol gaan staan met klachten over de verkleining van het 'oorspronkelijke formaat'. Mangafans kan je toch nooit plezieren, dus handel als uitgeverij dan maar naar eigen goeddunken, zou ik zeggen ;)

Als je dat interview uit de Stripgids van begin dit jaar herinnert, van dat 'modern en hip publiek' of hoe werd het geformuleerd, dan dacht ik daar ook niet meteen aan scholieren... Misschien zullen ze Doubt evenzeer op de jongvolwassenen richten als LG e.a.?
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: “Doubt” = nieuwe Kana-manga

Post by NeeNee »

Koen wrote:Geen idee, NeeNee. Als ze het formaat van Doubt verkleinen naar het traditionele Jump-formaat weet ik wel dat er ganse fora vol gaan staan met klachten over de verkleining van het 'oorspronkelijke formaat'. Mangafans kan je toch nooit plezieren, dus handel als uitgeverij dan maar naar eigen goeddunken, zou ik zeggen ;)

Als je dat interview uit de Stripgids van begin dit jaar herinnert, van dat 'modern en hip publiek' of hoe werd het geformuleerd, dan dacht ik daar ook niet meteen aan scholieren... Misschien zullen ze Doubt evenzeer op de jongvolwassenen richten als LG e.a.?
Heb jij hier iemand horen klagen over het verkleinen van de Franse versie?

Ik constateer alleen maar wat ik zie, Koen. Van de Nl-fans hier hebben er al 3 of 4 aangegeven dat ze nu waarschijnlijk toch gaan overstappen, terwijl er maar 3 zeiden trouw te blijven. Denk je dan echt dat je veel nieuwe fans gaat vinden door de meest op-beginners-gerichte nieuwe reeksen in het duurste format uit te geven?

Jongvolwassenen zijn ook niet rijk. LG, met die nieuwe cover, kreeg duidelijk een 'ouder' image mee, maar dat is bij Doubt niet het geval. Het is een gewone shonen met de prijs van een luxe-uitgave. Dat is niet wat het doelpubliek vraagt.

Post Reply