Doubt ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Doubt ~[Kana]

Post by Koen »

Op 7 maart 2012 verscheen Doubt 3 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Haruka is verdwenen. Ze valt nergens nog te bespeuren. Waar is ze naartoe? Heeft de wolf haar ook te grazen genomen? Ondertussen is het duidelijk dat Mitsuki dringend verzorging nodig heeft. Yuu vertrouwt op Hajime om de wonde te ontsmetten. Maar valt Hajime wel te vertrouwen? Eindelijk komt Yuu achter de identiteit van de wolf…

Doubt blijft lezen als een trein. Maar ook het aantal sterfgevallen loopt op. Is er nog wel iemand over die de wolf kan zijn? Eindelijk komen er antwoorden op onze vragen. Ook al resten er nog genoeg antwoorden te onthullen voor het laatste volume.

Kana verrast ons door een klein foutje op het einde van het boekje waar er zogezegd reeds een einde komt aan deel 4 (wat dus deel 3 moet zijn). Hoelang zou het geleden zijn dat we nog een foutje ontdekten in een Kana manga? Ik kan het me alvast niet meer herinneren.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Doubt ~[Kana]

Post by NeeNee »

Doubt 3
Dat was... een beetje saai, eigenlijk. Ik wist al vrij zeker wie de wolf was, dus dit was minder "Ooh, wie zou het zijn?" en meer "Snap het dan, jij idioot!". De schrijver is goed in spanning opbouwen, maar met slechts 6 personages is er niet zoveel dat je kunt doen op het vlak van plot. Nogal magertjes als een detective dus, al heeft mijn kennis van het genre hier zeker geholpen.

Ik was blij dat ze op het einde onthuld hebben wie de wolf is. Ik zou het echt irritant gevonden hebben als ze het nog een album gerekt hadden... maar ik vraag me wel af wat er nu in het vierde album nog gaat gebeuren. Deze reeks vordert veel sneller dan verwacht.

(En mijn favoriete personage leeft nog! Jeej! :mrgreen:)


Ik ga nu wat Kindaichi lezen om mijn detective-instincten weer aan te scherpen (ja, 't is ver gekomen). :wink:

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Doubt ~[Kana]

Post by Edward »

Ik heb kortgeleden deel 1 en 2 vlak achter elkaar aan gelezen. Wat mij hier ook opvalt is, wat al eerder genoemd is, dat het tempo echt hoog ligt in deze serie. In no-time zijn er al een aantal personen overleden. De personages zijn wat oppervlakkig, maa rik vind ik het wel een leuke serie om te lezen. Ik schaf zelf deel 3 en 4 aan als deel 4 uitkomt. Ik heb nog een Archonia Voucher voor 1 gratis NL album + geen verzendkosten van archonia... Ik zal dus t.z.t. mijn manga collectie is aanvullen met de uitgaves van Kana en Glénat vanaf januari... Daar het er niet zo bijzonder veel zijn, zal de prijs van het pakketje erg meevallen;)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Doubt ~[Kana]

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:Doubt 3

Ik was blij dat ze op het einde onthuld hebben wie de wolf is. Ik zou het echt irritant gevonden hebben als ze het nog een album gerekt hadden... maar ik vraag me wel af wat er nu in het vierde album nog gaat gebeuren. Deze reeks vordert veel sneller dan verwacht.
Toen ik op het einde van deel 3 was bij de franse versie had ik zowat dezelfde reactie zoals jij, Neenee. Ik dacht ook van 'waarom komt hierna nog een deel?' Maar toen ik deel 4 las was ik enorm verrast en jij zou ook verschieten als je dat deel zal lezen. Iets in het begin van het verhaal waar ik mij afvroeg of het waar was wordt in dat deel dus bovengehaald. Voor de rest zal ik niets meer onthullen. :wink:
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Doubt ~[Kana]

Post by NeeNee »

^ Dat is goed. Maar ik blijf het toch vreemd vinden dat ik halverwege al wist wie de dader was. Zoiets verwacht je gewoon niet van een detective. :lol:

Ik ben benieuwd of ze hierna Judge gaan uitbrengen. Dat heeft wat meer personages, dus misschien duurt het dan wat langer. :) Nog niets gehoord van eventuele plannen, Koen?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Doubt ~[Kana]

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:^ Dat is goed. Maar ik blijf het toch vreemd vinden dat ik halverwege al wist wie de dader was. Zoiets verwacht je gewoon niet van een detective. :lol:
Ik zeg hierbij niets maar dat je het halverwege al wist is al een puike prestatie. Maar toch gebeurt er nog vanalles in het laatste deel, hoor. :wink:
Ik ben benieuwd of ze hierna Judge gaan uitbrengen. Dat heeft wat meer personages, dus misschien duurt het dan wat langer.
Momenteel is Judge al langer dan Doubt want er zijn al 4 delen van de in Japan nog lopende reeks beschikbaar. :wink:
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Doubt ~[Kana]

Post by Koen »

NeeNee wrote:Nog niets gehoord van eventuele plannen, Koen?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat Kana bezig is met nieuwe series als ze zo sukkelen met de huidige. Als de huidige onderhandelingen op niets uitdraaien zie ik het immers héél erg somber in.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Doubt ~[Kana]

Post by NeeNee »

Brook500 wrote:
Ik ben benieuwd of ze hierna Judge gaan uitbrengen. Dat heeft wat meer personages, dus misschien duurt het dan wat langer.
Momenteel is Judge al langer dan Doubt want er zijn al 4 delen van de in Japan nog lopende reeks beschikbaar. :wink:
Ik bedoelde eigenlijk dat het dan misschien wat langer duurt voor ik de dader vind. ;)
Koen wrote:Ik kan me moeilijk voorstellen dat Kana bezig is met nieuwe series als ze zo sukkelen met de huidige. Als de huidige onderhandelingen op niets uitdraaien zie ik het immers héél erg somber in.
Zit Doubt/Judge ook in die onderhandelingen? Dat moeten ze misschien inderdaad eens wat meer spreiden in plaats van alles bij dezelfde bron te halen...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Doubt ~[Kana]

Post by Koen »

Nee, Doubt/Judge zit niet bij Shueisha, maar als die onderhandelingen met Shueisha op niets uitdraaien zie ik niet in hoe een eventuele publicatie van Judge Kana kan redden.
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Doubt ~[Kana]

Post by mangazot »

Ben je wel zeker dat ze aan het heronderhandelen zijn?
Dat idee steunde toch alleen maar op de vaststellingen dat de reeksen van de aangekondigde boekjes toevallig van een andere uitgever waren dan de niet aangekondigde?
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Doubt ~[Kana]

Post by Koen »

Nee, dat weet ik niet zeker (heb daar in elk geval niet over gecommuniceerd met Kana), maar ik zie niet in wat anders het probleem kan zijn. Deductie maw.

Kana laat niks los rond toppers zoals Naruto en Bleach. Dan weten ze waarschijnlijk zelf niet hoe de toekomst eruit ziet en dat kan alleen betekenen dat er onderhandeld wordt over de contracten. Wil Kana een kleinere oplage bedingen? Wil Kana een kleiner percentage afstaan aan de rechthebbenden? Wil Kana een reeks stopzetten en zitten daarom alle andere reeksen met een strop om de hals doordat Shueisha dwarsligt?

Kana heeft altijd redelijk open gecommuniceerd, ook rond slecht nieuws zoals IY en DC. Dat ze nu niet communiceren kan er alleen op wijzen dat ze zelf niets kunnen zeggen omdat ze wachten op antwoord van Japan.
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Doubt ~[Kana]

Post by Edward »

Koen wrote:Nee, dat weet ik niet zeker (heb daar in elk geval niet over gecommuniceerd met Kana), maar ik zie niet in wat anders het probleem kan zijn. Deductie maw.

Kana laat niks los rond toppers zoals Naruto en Bleach. Dan weten ze waarschijnlijk zelf niet hoe de toekomst eruit ziet en dat kan alleen betekenen dat er onderhandeld wordt over de contracten. Wil Kana een kleinere oplage bedingen? Wil Kana een kleiner percentage afstaan aan de rechthebbenden? Wil Kana een reeks stopzetten en zitten daarom alle andere reeksen met een strop om de hals doordat Shueisha dwarsligt?

Kana heeft altijd redelijk open gecommuniceerd, ook rond slecht nieuws zoals IY en DC. Dat ze nu niet communiceren kan er alleen op wijzen dat ze zelf niets kunnen zeggen omdat ze wachten op antwoord van Japan.
Ik kan mij wel vinden in wat Koen zegt. Volgens mij is dit voor het eerst dat we echt in het duister tasten m.b.t. Kana. Ik vraag mij wel wat af... als Kana evt een reeks stop zou wellen zetten, welke zou dat dan moeten zijn... Nana ofzo??.. of Yu-Gi-Oh misschien??, ik verwacht dat dat het niet zal zijn, Ik denk dat het echt aankomt op de percentages en oplages... Ik kijk er niet raar van op als ze toch naar een kleinere oplage willen;).. Het is toch ook weer lang geleden dat er herdrukken zijn geweest, volgens mij blijven er van elke manga wel een paar boekjes op de markt slingeren

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Doubt ~[Kana]

Post by Koen »

Op 2 mei 2012 verschijnt Doubt 4 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

De teerlingen lijken geworpen. De wolf is gekend. Maar wie trekt aan het kortste eind? De wolf of de onschuldige overblijver(s)? En wat waren de beweegredenen van de wolf om dit dodelijke spel Rabbit Doubt op te zetten? En wat schuilt er achter het ganse complex dat louter voor dit doeleinde lijkt opgesteld? Veel vragen die nog een bij momenten erg verrassend antwoord zullen krijgen in dit spannende laatste deel van Doubt!

De conclusie van Doubt komt redelijk sterk uit de hoek. De reeks op zich was degelijk zonder meer, maar het einde is best wel goed. Ook opent het perspectieven voor mogelijke vervolg(en). In Frankrijk en Japan is opvolger ‘Judge’ bijvoorbeeld al beschikbaar, maar of ook Kana zich eraan waagt is op dit moment nog niet duidelijk. Kana levert wel weer een foutloos – en erg dik – boekje af.
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Doubt ~[Kana]

Post by Edward »

Doubt 4 wordt in ieder geval door de Stripspeciaalzaak nog eens de hemel ingesprezen;) Dat is dan wel weer prettig, ondanks de onheilspelende berichten omtrend manga de laatste dagen

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Doubt ~[Kana]

Post by mangazot »

Ik doe de laatste tijd niets anders dan voortdurend Doubt herlezen. Ligt aan de beperkte aanvoer van andere manga's, maar ook aan Doubt zelf. Die opbouw is zo goed.
Image

Post Reply