Detective Conan en Inuyasha worden stopgezet bij Kana

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Detective Conan en Inuyasha worden stopgezet bij Kana

Post by Jarus »

Koen wrote:Er staat wat in MangaHeuvelMagazine 4 over de verkoop van NL reeksen ('eigen uitgeverij' artikel, aan het eind).
Nog geen duidelijke cijfertjes maar ja dat is iets om weer mee te beginnen.
We zitten daarmee nog ergens in een soort van grijs gebied denk ik.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Detective Conan en Inuyasha worden stopgezet bij Kana

Post by mangazot »

Net nog eens deel 1 van Inuyasha gelezen.
Ik was ook niet echt weg van de reeks, maar de tekeningen waren erg goed en de gevechten zijn zeer meeslepend.
Toch vreemd dat het niet genoeg verkocht.
Triest. :hmmm:
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan en Inuyasha worden stopgezet bij Kana

Post by NeeNee »

Archonia heeft de eerste 35 delen van de Engelse versie in korting staan. :mrgreen:

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Detective Conan en Inuyasha worden stopgezet bij Kana

Post by The Donkey »

NeeNee wrote:Archonia heeft de eerste 35 delen van de Engelse versie in korting staan. :mrgreen:
njaa wat er over is van de eerste 35 delen... de serie is zwaar OOP en als je er nu mee start kan je beter de Viz Big uitgaves nemen,
anders zit je later met hoge kosten om de laatste paar delen te krijgen en het lijkt me niet dat je daar op zit te wachten;)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan en Inuyasha worden stopgezet bij Kana

Post by NeeNee »

^ Zwaar OOP? Het laatste deel is 6 maand terug pas verschenen. Bookdepository heeft ze vrijwel allemaal, Amazon ook.

Zijn er delen die moeilijk te vinden zijn?

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Detective Conan en Inuyasha worden stopgezet bij Kana

Post by The Donkey »

ow echt? heb me nooit echt geintresseerd in de serie maar 2 jaar terug waren er al problemen met sommige delen (dat staat me bij tenminste)...
in ieder geval heeft archonia de meeste delen al niet meer, dus als je ze wilt moet je wel snel zijn,
je hebt waarschijnlijk een vol jaar dan om ze allemaal te krijgen voor sommige delen echt in prijs omhoog schieten.
ik weet zelf dat ik te lang gewacht heb met bijvoorbeeld Phoenix, daar betaal je je scheel aan sommige delen...

btw, op bookdepository is deel 12 bijvoorbeeld al OOP, en zijn ook een groot deel van de boekjes iets van 13 euro,
das een slecht voorteken... prijs is al 2 keer zo hoog en zodra die lading op is is het gedaan...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan en Inuyasha worden stopgezet bij Kana

Post by NeeNee »

^ Die dure boekjes zijn de Engelse versie, die kost altijd dubbel zoveel als de Amerikaanse. De meeste zijn er in twee versies.

En het gebeurt wel vaker dat er boekjes tijdelijk niet verkrijgbaar zijn. Mogelijk komt hij later nog terug.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Detective Conan en Inuyasha worden stopgezet bij Kana

Post by The Donkey »

dat klopt maar die worden alleen gelist als de amerikaanse versie er niet meer is...
maar kijk anders naar vagabond, toen de Viz Big versie daarvan begon raakte de normale versie snel OOP.
er komen nog steeds nieuwe delen uit, maar je kan lang niet alles meer krijgen.

heb het ff gechekt op bookdepository en je kan er vrijwel alle delen van vagabond vinden...
wel vreemd dan dat we het er 2 jaar terug uitgebreid over hadden op aniway.
mmm, miss omdat archonia ze niet meer "in-stock" kon houden...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan en Inuyasha worden stopgezet bij Kana

Post by NeeNee »

^ Ja? Er zijn best veel nummers die er in twee versies staan.

Maar Archonia gaat over het algemeen erg snel OOP. Ik denk dat ze er gewoon niet van houden om zich met oude reeksen bezig te houden. Ze denken waarschijnlijk dat ze efficiënter kunnen werken als ze direct op de markt inspelen.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Detective Conan en Inuyasha worden stopgezet bij Kana

Post by Tamara »

NeeNee wrote:^ Die dure boekjes zijn de Engelse versie, die kost altijd dubbel zoveel als de Amerikaanse. De meeste zijn er in twee versies.

En het gebeurt wel vaker dat er boekjes tijdelijk niet verkrijgbaar zijn. Mogelijk komt hij later nog terug.
Zijn dat geen edities met een harde kaft die bedoeld zijn voor bibliotheken? Er zijn bedrijven die boeken kopen, de kaften verstevigen en ze vervolgens doorverkopen aan bibliotheken. VanStockum heeft ook weleens zulke manga in het assortiment.
Maar Archonia gaat over het algemeen erg snel OOP. Ik denk dat ze er gewoon niet van houden om zich met oude reeksen bezig te houden. Ze denken waarschijnlijk dat ze efficiënter kunnen werken als ze direct op de markt inspelen.
En waarschijnlijk hebben ze gelijk. Er zijn meerdere redenen om dat te doen:
-Als je leveranciers ergens niet meer aan kunnen komen, is het meestal einde verhaal. Zonder voorraad bij de uitgever (de meeste schonen eens in de zoveel tijd het magazijn op, het overschot wordt verramsjt), zijn de laatste voorraden alleen lager in de keten te vinden. Eerst nog bij de leveranciers, dat zijn boeken die nog niet naar een winkel gestuurd zijn of teruggestuurd zijn, omdat het niet verkocht raakte. Ik weet uit ervaring dat Archonia weleens van die laatste wat aanbied als er geen andere manier meer is om aan een nieuw exemplaar te komen. Na een tijdje droogt de voorraad bij de leverancier ook op. Dan zul je alleen nog nieuwe exemplaren in winkels vinden.

-Voorzichtig inkopen is belangrijk voor een gezond bedrijf. Ook al heb je geen fysieke winkel, je koopwaar moet wel opgeslagen worden. Als je geen centen wilt bloeden, blijft de ruimte beperkt. Winkels kopen daarom niet veel meer in dan dat ze binnen redelijke termijn denken te kunnen verkopen. Archonia doet dat ook.

-Er zijn meerdere manieren om klanten tevreden te houden. Een diep assortiment is er eentje. Maar weet je waar mensen ook van houden? Koopjes. Door de laatste voorraad af te prijzen, lok je mensen naar de site en maak je tegelijkertijd ruimte voor nieuwe artikelen.

De levenscyclus van een boek is meestal kort. Vaak korter dan drie jaar. Dat is voor de meeste manga niet anders.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan en Inuyasha worden stopgezet bij Kana

Post by NeeNee »

Tamara wrote:
NeeNee wrote:^ Die dure boekjes zijn de Engelse versie, die kost altijd dubbel zoveel als de Amerikaanse. De meeste zijn er in twee versies.

En het gebeurt wel vaker dat er boekjes tijdelijk niet verkrijgbaar zijn. Mogelijk komt hij later nog terug.
Zijn dat geen edities met een harde kaft die bedoeld zijn voor bibliotheken? Er zijn bedrijven die boeken kopen, de kaften verstevigen en ze vervolgens doorverkopen aan bibliotheken. VanStockum heeft ook weleens zulke manga in het assortiment.
Volgens mij zijn het gewoon precies dezelfde boeken met een andere uitgever erop.

Maar ik heb het nog nooit geprobeerd, dus ik kan het je niet met zekerheid zeggen.

En waarschijnlijk hebben ze gelijk.
Vanuit hun standpunt is het waarschijnlijk geen slechte techniek, nee.

Maar ik ben toch blij dat de meeste andere winkels het niet zo doen. Niets zo irritant als een reeks niet te kunnen kopen omdat de eerste delen niet meer te vinden zijn.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Detective Conan en Inuyasha worden stopgezet bij Kana

Post by The Donkey »

NeeNee wrote:
Tamara wrote:
NeeNee wrote:^ Die dure boekjes zijn de Engelse versie, die kost altijd dubbel zoveel als de Amerikaanse. De meeste zijn er in twee versies.

En het gebeurt wel vaker dat er boekjes tijdelijk niet verkrijgbaar zijn. Mogelijk komt hij later nog terug.
Zijn dat geen edities met een harde kaft die bedoeld zijn voor bibliotheken? Er zijn bedrijven die boeken kopen, de kaften verstevigen en ze vervolgens doorverkopen aan bibliotheken. VanStockum heeft ook weleens zulke manga in het assortiment.
Volgens mij zijn het gewoon precies dezelfde boeken met een andere uitgever erop.

Maar ik heb het nog nooit geprobeerd, dus ik kan het je niet met zekerheid zeggen.
er zijn trouwens maar een stuk of 10 series die door een UK uitgever ook gedrukt zijn.
die hebben nooit tokyopop titels gehad en die staan er wel voor 16 euro, ik weet niet hoe het met inuyasha zat, maar kan me niet herinneren dat ze die hadden...
dus het zou wel raar zijn als er stilletjes gwn andere series gedrukt zouden worden voor veel te hoge prijzen?

en zoals tamara zegt het is prima te begrijpen, maar toch is het flink balen:P

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan en Inuyasha worden stopgezet bij Kana

Post by NeeNee »

^ Ah, Tamara heeft gelijk, de duurdere versie is dikker.
http://www.bookdepository.co.uk/search? ... i-manga+12

Weer iets bijgeleerd. :)

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Detective Conan en Inuyasha worden stopgezet bij Kana

Post by The Donkey »

ah idd, had die "paw print" al eens eerder gezien:P
was voordat ik manga ging lezen er altijd van overtuigt dat de mensen achter de balie bij de bieb altijd druk bezig waren er hardcovers van te makenXD

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Detective Conan en Inuyasha worden stopgezet bij Kana

Post by Tamara »

er zijn trouwens maar een stuk of 10 series die door een UK uitgever ook gedrukt zijn.
Je had Gollancz, die Viz manga onder hun eigen mangalijn uitbrachten in het Verenigd Koninkrijk. Tanoshimi deed hetzelfde met Del Rey-titels. Beide labels bestaan niet meer.

Ik heb een paar Britse Tsubasa's en op het logo na zijn de echt identiek aan de Amerikaanse editie. Ook de prijs ligt/lag op hetzelfde niveau :)

Oh, en in het geval van Inu Yasha heb je natuurlijk nog de iets duurdere ani-manga's, maar dat zijn geen echte manga's. Het zijn strips gemaakt van afbeeldingen uit de anime.
Vanuit hun standpunt is het waarschijnlijk geen slechte techniek, nee.

Maar ik ben toch blij dat de meeste andere winkels het niet zo doen. Niets zo irritant als een reeks niet te kunnen kopen omdat de eerste delen niet meer te vinden zijn.
Nu ben je oneerlijk. Archonia probeert de series die ze verkopen altijd op voorraad te houden, maar dat lukt gewoon niet altijd. Veel oudere delen van lopende series worden niet herdrukt. Die delen worden dan soms al zeldzaam terwijl de serie nog niet eens afgelopen is. Daar hebben andere boekhandels net zo goed last van. Je moet er dan maar net eentje treffen die toevallig nog dat ene deel op voorraad hebben.
Last edited by Tamara on Tue Jul 12, 2011 16:38, edited 1 time in total.

Post Reply