Ikigami ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ikigami ~[Kana]

Post by Berserker500 »

Deel 02
Weer 2 zeer aangrijpende verhalen waar ik het 2de verhaal met die oude vrouw het sterkste vond.
De emoties blijven toch zeer goed weergegeven in deze manga.
Weer een super uitgave van Kana waar ik het acccent van die overleden man wat wordt overgenomen door Shoji zeer mooi gedaan vond.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Ikigami ~[Kana]

Post by PrIEsTER »

Deel 3

Ditmaal gaan de verhalen over een vrouw met politieke ambitie en een weesjongen met een blinde zus.

Beide verhalen vond ik ongelooflijk goed gebracht. De wereld begint me meer en meer te boeien, en je merkt dat de auteur ook steeds beter wordt in zijn vertelkunsten. De verhalen lijken steeds voor de hand liggend, maar toch wordt er nog een kleine twist aan gegeven waardoor je je echt betrokken voelt.
En de art blijft geweldig!
Ik weet niet waarom, maar deze manga doet me ongelooflijk denken aan Say Hello to Black Jack, die ik welliswaar nog steeds iets beter vind.

Echt de moeite deze reeks

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ikigami ~[Kana]

Post by Koen »

Op 9 november 2011 verscheen Ikigami 3 in het Nederlands. Lees hier de review van dit aangrijpende volume!

Ook in dit volume krijgen we weer twee afgeronde verhalen te lezen. In het eerste vertelt de mangaka het verhaal van een gebroken gezin waarin de hikikomori-zoon voor onrust zorgt. Toch is hij niet de vreemde eend in de bijt. Wanneer de ikigami wordt afgeleverd barst de hel los. Een aangrijpend familiedrama.

Het tweede verhaal heeft dan weer een positievere touch. Het blinde zusje van Iizuka wacht al jaren op een hoornvliestransplantatie. Broer en zus zijn van elkaar gescheiden na de tragische dood van hun ouders, maar voelen zich nauw verbonden en hebben enkel nog elkaar. Wanneer de ikigami afgeleverd wordt lijkt alle hoop verloren. Of bloeit de kersenbloesem alsnog als nooit tevoren?

Ikigami bevestigt als één van de boeiendste manga die momenteel op de Nederlandse markt te krijgen is. De verhalen zijn levensecht en grijpen je als lezer bij de keel. Ook de gemoedstoestand van Fujimoto en zijn gewetensbezwaren blijven een meerwaarde geven aan het geheel. Absolute aanrader! (En foutloos werk van Kana.)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ikigami ~[Kana]

Post by Koen »

Op 7 maart 2012 verscheen Ikigami 4 in het Nederlands. Lees hier de review van dit aangrijpende volume!

Burgers de waarde van het leven laten herontdekken, dat is het doel van de welvaartsvrijwaringswet, maar heiligt het doel de middelen? Dat is de vraag die ook het hoofdpersonage zich stelt.

Ook dit vierde deel van Ikigami boeit ons weer met twee aangrijpende verhalen van mensen die een ikigami krijgen en de laatste 24 uur van hun leven tegemoet gaan. Een leraar die in de val gelokt wordt en bestempeld wordt als perverseling wil in zijn laatste 24 uur wraak nemen, maar niet ten koste van waarin hij gelooft. In het tweede verhaal volgen we een jonge moeder die een dochtertje met astma moet grootbrengen en de schuldenlast van haar tamzak van een vent met zich meetorst. Ziet zij nog een uitweg?

Ikigami blijft volume na volume bewijzen dat dit een must have is in je mangatheek. Kana voorziet in een verzorgde en foutloze uitgave waardoor niets je tegen mag houden deze titel aan te schaffen!
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Ikigami ~[Kana]

Post by mangazot »

Vergis ik me, of is Ikigami een succes aan het worden?
Image

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Ikigami ~[Kana]

Post by Edward »

mangazot wrote:Vergis ik me, of is Ikigami een succes aan het worden?
Zou kunnen, maar waar basseer je dat op?
Hier op managheuvel waren het er natuurlijk allemaal al over eens dat deze titel voldoende potentie heeft;)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ikigami ~[Kana]

Post by Koen »

net zoals we het erover eens zijn dat mangaheuvel niet echt representatief is lol
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ikigami ~[Kana]

Post by The Donkey »

hehe idd, de serie is sterk, maar is alternatief. dus ik betwijvel of het echt ooit "populair" kan worden, dat zijn alleen de mainstream series die het echt maken.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Ikigami ~[Kana]

Post by mangazot »

Echt alternatief vind ik ze eigenlijk niet.
De tekeningen zijn gewoon realisme. De tekeningen van Bleach en Nana daarentegen, gooien verschillende stijlen door elkaar. Kubo en Yazawa experimenteren al bij al veel meer dan Mase. Pas op: Ikigami is erg goed getekend. Doe me niet zeggen dat ik het slecht getekend vind. Er zitten echt plaatjes bij die je aan de muur kunt hangen. Maar alternatief is het niet.
Qua scenario is het ook niet bijzonder alternatief. Het uitgangspunt is sf, maar de wereld waarin het verhaal zich afspeelt, zo onze wereld kunnen zijn. Het IS eigenlijk onze wereld, met dat verschil dat het zich in Japan afspeelt. Dat merk je soms wel.
Dus, alternatief? Vind ik niet.
Vergelijk het eens met bijv Black Cat of zo.

Het groote verschil met andere manga is dat je toevallig een deel kunt kopen. Het maakt niet uit welk je hebt, omdat er altijd twee volledige verhalen in staan. Bij andere manga moet je bijna altijd bij het eerste deel beginnen. Als je in Bleach 15 begint, weet je gewoon niet waarmee je bezig bent.
Als manga sluit Ikigami dus veel beter aan bij de manier waarop we strips in het westen gewoon zijn, doordat je een willekeurig deel kunt kopen.
Dus erg alternatief is het niet.

Het is wel een beetje sneu dat het niet zo'n lange reeks is, zoals Monster. Dat geeft een fantastische leeservaring, zo'n lange reeks. Hopelijk stopt Kana niet met hun lange reeksen.
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ikigami ~[Kana]

Post by The Donkey »

^ tekenstijl vind ik ook prachtig! en tjaa alternatief vind ik een tekenstijl eigenlijk nooit, ik bedoel er is niet echt 1 stijl die de meeste hebben, iedereen doet het weer anders, sommige wat meer dan andere, maar toch:P het verhaal vind ik wel alternatief, maar dat vind ik full metal alchemist bijvoorbeeld ook. Het is niet het standaard vechten wat je hebt in de mainstream shonen en het heeft ook weinig gemeen met andere seinen reeksen die ik gelezen heb. alternatief vind ik trouwens niet iets negatiefs, meer dat het een serie is die niet iets is voor iedereen, je moet er van houden zeg maar:P

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Ikigami ~[Kana]

Post by mangazot »

Als je al veel strips hebt gelezen is het moeilijk om nog iets te vinden waar je stijl van achterover valt.
Soms kijk ik nog eens op van de inkleuring.
Image

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Ikigami ~[Kana]

Post by Edward »

Deel 7 zou inmiddels te verkrijgen moeten zijn, iemand die al gespot? Het valt mij ook op dat deel 7 precies een jaar na de laatste reactie in dit topic komt... tijd om het er weer eens over te hebben misschien;)

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Ikigami ~[Kana]

Post by MrXarnus »

Bij Archonia staat ie nog als pre-order, maar dat gebeurt wel vaker. Als ze tegen volgende week niks in stock hebben mogen we gaan klagen.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Ikigami ~[Kana]

Post by mangazot »

Welke Ikigami's zijn er nu al verkrijgbaar?
Ik denk dat je deel 7 al kunt krijgen, maar volgens sommigen zou vooral deel 8 nogal wat stof doen opwaaien. Is die er al?
Image

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Ikigami ~[Kana]

Post by Edward »

Deel 8 verschijnt begin juni. Een goed weekje wachten dus nog;). Deel 9 staat voor augustus. Deel 7 is dan ook al verkrijgbaar.
Ik ben benieuwd of het deel 8 is die stof doet opwaaien. Ik weet het niet... het zal zeker een mooi deel zijn verwacht ik;)

Post Reply