Psyren ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Psyren ~[Kana]

Post by Koen »

Op 16 maart 2011 verschijnt Psyren 1 in het Nederlands. Lees hier de review van dit spannende volume!

Ageha is een stoere scholier die elk probleem voor je oplost… voor 10.000 yen weliswaar. Maar wanneer hij een mysterieuze telefoonkaart in zijn bezit krijgt zal hij ook zelf met een ernstig probleem geconfronteerd worden. Hij wordt geteleporteerd naar de parallelle wereld Psyren waar niet alleen zijn eigen leven op het spel staat maar ook dat van zijn vrienden…

Psyren kent een erg klassiek begin. Een jongen die getransporteerd wordt naar een vreemde wereld waar hij samen met vrienden levensgevaarlijke avonturen beleeft. Het is een beproefd recept en ook bij Psyren lijkt de chemie te werken. Dit eerste volume smaakt alvast naar meer!

Psyren is een manga uit het populaire Weekly Shonen Jump waar het een beetje in de schaduw staat van toppers als Naruto, Bleach en One Piece. Toch is het een vlotte weglezer die me aangenaam wist te verrassen. En Kana? Die leveren foutloos werk af. Zoals gewoonlijk!
motivatiedip. help!

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: Psyren ~[Kana]

Post by Drazic »

Gratis manga is altijd leuk. Hoop dat mijn Psyren van de prijsvraag deze week nog aankomt =).

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Psyren ~[Kana]

Post by PrIEsTER »

Net het eerste volume gelezen en ik moet eigenlijk zeggen dat ik er niet dolenthousiast over ben.
Het lijkt me een nieuwe hippe "bleach"-kloon (ik weet eigenlijk niet of bleach zelf ergens een kloon van is 8) ).
De art is mooi en de gevechten zijn tof weergegeven, maar er is nergens een punt waarop je
zegt van: "goed gevonden" of "dit had ik nu zelf niet kunnen bedenken".
Laat ons hopen dat het betert, maar ik denk dat ik deze reeks niet onmiddellijk zal bijeensparen.
Jammer dat Kana deze nieuwe reeks introduceert terwijl ze enkele andere originele series (lees: INUYASHA!)
op de wachtlijst zet. Alhoewel ik ook begrijp dat een bedrijf commercieel (hip) moet denken en rendabel moet zijn :(

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Psyren ~[Kana]

Post by Brook500 »

PrIEsTER wrote:Het lijkt me een nieuwe hippe "bleach"-kloon (ik weet eigenlijk niet of bleach zelf ergens een kloon van is 8) ).
Bleach vond ik zeker een zeer goede manga tot en met Soul Society. Dat was tot deel 21.
Nogal een geluk dat Psyren niet meer dan 20 delen telt :roll: , maar we zullen wel zien.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Psyren ~[Kana]

Post by NeeNee »

Brook500 wrote: Nogal een geluk dat Psyren niet meer dan 20 delen telt :roll: , maar we zullen wel zien.
15 maar zelfs. Dat is best wel weinig voor Kana.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Psyren ~[Kana]

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:
Brook500 wrote: Nogal een geluk dat Psyren niet meer dan 20 delen telt :roll: , maar we zullen wel zien.
15 maar zelfs. Dat is best wel weinig voor Kana.
Aangezien Death Note de korte serie in de catalogus van kana is die volledig gedaan is, is het toch wel wat extreem met het aantal reeksen dat wij hebben. :?
Hopelijk komen ze ooit met een serie af onder de 10 delen.
Image

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Psyren ~[Kana]

Post by PrIEsTER »

NeeNee wrote:
Brook500 wrote: Nogal een geluk dat Psyren niet meer dan 20 delen telt :roll: , maar we zullen wel zien.
15 maar zelfs. Dat is best wel weinig voor Kana.
Beste Neenee,

In de post van brook500 in "de verkoopcijfers grote shonen in Japan" staat een link:
http://myanimelist.net/forum/?topicid=287964

Hierin staat Psyren vol.16 op plaats 25

Groeten :D

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Psyren ~[Kana]

Post by NeeNee »

PrIEsTER wrote:
NeeNee wrote:
Brook500 wrote: Nogal een geluk dat Psyren niet meer dan 20 delen telt :roll: , maar we zullen wel zien.
15 maar zelfs. Dat is best wel weinig voor Kana.
Beste Neenee,

In de post van brook500 in "de verkoopcijfers grote shonen in Japan" staat een link:
http://myanimelist.net/forum/?topicid=287964

Hierin staat Psyren vol.16 op plaats 25

Groeten :D
Echt?

Ach, ik zie het, de site waar ik keek heeft de hoofdstukken verkeerd genummerd. Het gaan er 17 zijn dan.

Nog steeds weinig voor Kana. Death Note uitgezonderd zijn ze volgens mij nog nooit onder de 30 gegaan (voor complete reeksen).

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Re: Psyren ~[Kana]

Post by Turvy »

NeeNee wrote:Nog steeds weinig voor Kana. Death Note uitgezonderd zijn ze volgens mij nog nooit onder de 30 gegaan (voor complete reeksen).
Monster zegt guten tag ;)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Psyren ~[Kana]

Post by NeeNee »

Turvy wrote:
NeeNee wrote:Nog steeds weinig voor Kana. Death Note uitgezonderd zijn ze volgens mij nog nooit onder de 30 gegaan (voor complete reeksen).
Monster zegt guten tag ;)
Huh. Dat is de enige die ontbreekt bij de prentjes in Catalogus.

Okee, twee dan. :P

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Psyren ~[Kana]

Post by Hercule »

Ik denk niet dat ik de kana versie van Psyren ga kopen.
In Shonen Jump zijn ze al best wel ver en ik vind het wel leuk om op zijn minst 1 serie te lezen in SJ waarvan ik niet weet wat er gaat gebeuren.
De eerste engelse volume van Psyren komt trouwens uit in Oktober.
Image

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Psyren ~[Kana]

Post by pietel »

Ik denk niet dat de kana-uitgave sneller gaat gaan dan die wekelijkse hoofdstukken in Jump,
Als SJ nu voorstaat op de manga (dus verder dan Ch7), dan zal dat waarschijnlijk zo blijven, gemiddeld een nieuw boekje om de drie maanden is zeker trager dan 13 wekelijkse hoofdstukken elke drie maanden.
Image

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: Psyren ~[Kana]

Post by Drazic »

Hercule bedoelt waarschijnlijk de Amerikaanse shonen jump want de serie is in japan al af voor zover ik weet.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Psyren ~[Kana]

Post by pietel »

Is de amerikaanse versie dan niet wekelijks?
Image

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Psyren ~[Kana]

Post by Hercule »

Nee die is maandelijks en per keer staan er drie chapters in. De meest recente chapter was chapter 9.
Image

Post Reply